Har kalde tær! Pga for inaktiv? Fysisk aktivet? Erfaringer?

• Trådstarter Trådstarter Bkno9980982
  • Opprettet Opprettet
B

Bkno9980982

Guest
Flere? Altså jeg driver ikke med noe aktivitet og er ganske rolig og det mest fysiske jeg gjør er å gå til kjøkkenet. Kan det ha sammenheng med ikke noe trening?

Kan du ikke gå til legen din med alle disse helseproblemene? Kan jo ikke være godt for deg å gå rundt og være så bekymra for alt? :(

Jeg har alltid hatt iskalde hender og føtter, også om jeg er varm ellers/ved fysisk aktivitet. Leger har kommentert det når de har håndhilst på meg, og jeg har sagt at de alltid har vært sånn, men de har ikke tatt opp tråden og vært opptatt av å finne årsak, så da har jeg slått meg til ro med at det bare er slik. Flere på morssiden av slekten har det også sånn, så jeg tenker det gjerne er litt arvelig uten at jeg har peiling ;-)

Ganske normalt. Trenger ikke å ha noe med aktivitet å gjøre i det hele tatt. Jeg ble bedre når jeg ble gravid med kr 2 men er fortsatt kald på høsten. Men bekymrer man seg for mye så er det best å gå til legen.

Jeg har alltid hatt iskalde hender og føtter, også om jeg er varm ellers/ved fysisk aktivitet. Leger har kommentert det når de har håndhilst på meg, og jeg har sagt at de alltid har vært sånn, men de har ikke tatt opp tråden og vært opptatt av å finne årsak, så da har jeg slått meg til ro med at det bare er slik. Flere på morssiden av slekten har det også sånn, så jeg tenker det gjerne er litt arvelig uten at jeg har peiling ;-)

Så i ditt tilfelle har det ikke noe å gjøre med aktivitet?

Jeg har alltid hatt kalde tær. Ligger til familien. Har ingenting med aktivitet å gjøre, problemet har vært like stort i perioder der jeg har løpt halvannen time om dagen. Spurte legen om råd og fikk beskjed om a slutte å røyke. Har aldri røykt i hele mitt liv så det rådet hjalp ikke så mye. Gode sokker, varme bad og varmeflasker om kvelden hjelper!

Jeg har alltid hatt kalde tær. Ligger til familien. Har ingenting med aktivitet å
gjøre, problemet har vært like stort i perioder der jeg har løpt halvannen time om dagen. Spurte legen om råd og fikk beskjed om a slutte å røyke. Har aldri røykt i hele mitt liv så det rådet hjalp ikke så mye. Gode sokker, varme bad og varmeflasker om kvelden hjelper!

Mhm, varmeflaske i senga er nydelig! Og lester når det er kjølig.
Jeg merker det går i bølger med meg, men skal ikke mye tempfall ute før jeg blir kald på beina. Og så klart blir jeg varm på føttene når jeg for eksempel trener meg svett eller går tur og ikke blir våt på beina, men jeg sliter med at jeg lett kan få kalde føtter, liksom klamme, og da får jeg ikke sove før jeg har blitt varm, og det hjelper ikke å bare ha på sokker når jeg legger meg, jeg må liksom tilføre varmen.

Back
Topp