Har jeg vært borti dårlig kylling?!

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
☀️Påskeliljene 2026☀️
♡ Babymais2026 ♡
Nå ble jeg bekymra. Kjøpte en hel kylling her om dagen og la 50% av den i ei gryte og lagde suppe. Den hadde holdbarhet 7 dager fremover, den luktet litt men ikke så mye etter å ha stått litt før jeg kokte den. Jeg spiste suppa, den var sånn passe (men ikke kyllingen den spiste mannen min). Så to dager senere skulle jeg lage noe av de rå kyllingbrystene som var igjen og da mente mannen at kyllingen luktet vondt så han kastet den og kjøpte ny (kjente det ikke selv men). Så nå tenker jeg da..fire dager senere; hva om den kyllingen i suppa ikke var god og jeg spiste suppa? Verken jeg eller mannen har hatt noen symptomer på forgiftning annet enn min svangerskapskvalme. Begynner å stresse litt da, noen som har beroligende ord? :p

Så lenge dere ikke er blitt dårlige er vel det det beste tegnet det. Ville ikke tenkt så mye på det.

Når du åpner pakken på kyllingen har den ikke lengre 7 dager holdbarhet. Kylling blir fort dårlig når forseglingen er brutt. Så den var nok ikke dårlig når du spiste den. Alltid lurt å fryse det som er igjen når pakken er åpen

Kylling har max 2 daga holdbarhet etter åpning. Men så lenge ingen av dere e blitt dårlig e tenker æ at dere kan slappe av.

Matforgiftning har et tidsforløp på 6-12 timer etter at man spiste dem dårlige maten. Så kyllingen bar nok helt fin. Vakumpakket kylling lukter høgg i utgangspunktet, men man kjenner fort om den er sur! Stemmer også som de sier over her at så snart forseglingen er brutt gjelder ikke holdbarhetsdatoen på pakken. Da er det syn og luktesans som må stoles på.

Back
Topp