Har jeg rett på penger????

Bababeibi

Forelsket i forumet
Jeg er ansatt som 40 % ved et hotell.

Uken før jul og uken før nyttårsaften ble jeg ikke ringt inn på jobb.

Jeg har ingen faste arb.dager. 40 % tilsvarer to arb.dager pr uke.

Har ikke jeg rett på utbetaling av disse 40 %? Vi har jo en kontrakt! Jeg ble ikke permittert engang. [:@]

forstår ikke helt hva du mener her nå, men har du ikke ansvar selv for å få vakter .. ?

Hvis du har kontrakt på 40% så skal du selvsagt ha 40%. Hvis det ikke er spesifisert hvor stor % stilling du har får du ikke noe. 

ORIGINAL: Mammasinegull

forstår ikke helt hva du mener her nå, men har du ikke ansvar selv for å få vakter .. ?

Det er de som skal ringe meg inn på jobb 2 dager i uken siden jeg ikke har faste arb.dager.
Har signert en 40% stilling, da må de gi meg det.

De kan ikke bare si at de ikke trenger meg fordi det er stille.
Jeg har en kontrakt og da må de betale det den sier. Ikke sant? Eller tar jeg grundig feil nå...[8|]

ORIGINAL: Bababeibi

Jeg har en kontrakt og da må de betale det den sier. Ikke sant? Eller tar jeg grundig feil nå...[8|]

Altså har du kontraktfestet 40% så har du jo det. Men det krever jo også at du er på jobb da.

Du har krav på å få betalt for 40% uansett om du er satt opp på vakter eller ikke. Jeg har hatt en runde med jobben på det der, med advokat på begge sider. Jeg vant [;)]

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Bababeibi

Altså har du kontraktfestet 40% så har du jo det. Men det krever jo også at du er på jobb da.

jeg mener at om du er 40% fast ansatt og de skal bestemme arb. dagene dine og de ikke gir deg beskjed, så skal du alikevel ha pengene. Det er jo din trygghet ved å være ansatt..
Men jeg tror nok jeg ville ringt å etterlyst hvorfor jeg ikke ble ringt, ikke latt det gå flere uker...[8|]

ORIGINAL: BølleBella

Du har krav på å få betalt for 40% uansett om du er satt opp på vakter eller ikke. Jeg har hatt en runde med jobben på det der, med advokat på begge sider. Jeg vant [;)]

Godt å høre! [:)]

Back
Topp