Har jeg næring?

Prøve2019

Betatt av forumet
Lille gull er snart 3 uker å jeg har ammet hele tiden, jeg har brukt brystsjold siden jeg kom heim p det funker kjempe fint for meg! Jeg har ikke sletet noe med melka, jeg hadde rikelig med melk å melken kan sammenlignes med vanlig lett melk! Jeg måtte ofte ty til å pumpe meg, men noen dager kunne han litle tømme to "fulle" pupper!
Dei siste dagene så virker det som han ikke blir mett?! Og melken min er mer gjennomsiktig og tynnflytende(?)
Så nå er jeg full i angst for at jeg mister næringen i melken eller mister melken, for jeg føler puppene mine ikke blir hare i det hele tatt å jeg har ikke store pupper (b-c cup), for en uke siden så kunne jeg få melkespreng når jeg ammet det andre brystet, men nå er dem net som punkterte dekk!
Jeg skal til helsesøster på veiing neste uke men vill liksom høre om noen andre har opplevd det før å hva det kan være?! :-)
Beklager langt innleg, er bare veldig bekymret for er det noe jeg vil forsette med så er det å amme!

Mest sannsynlig er det et økedøgn. Da krever babyen mer for å få opp produksjonen. Legg han til så ofte han vil, slapp av og kos deg, så skal du se at han legger på seg som han skal

Kan være økedøgn ja!

At du ikke opplever spreng lengre trenger ikke bety du ikke har melk men heller at produksjonen har justert seg ;)

Legg til så ofte han vil, ikke tenk det skal gå så og så lenge mellom hver gang...

Lykke til videre :-) nb, husk å spise og drikke godt selv ;)

Økedøgn høres logisk ut, men om det ikke gir seg ta en tur til hs for en prat og veiing. Jeg mistet næringen i melken min og måtte begynne å gi tillegg :-) vi hadde tre uker med gråt og trist baby som rett og slett var sulten. To hs'er sa kollik til en smart hs skjønte greia når a så "skummamelka" mi :P

Jeg har også ei jente som aldri ble fornøyd med det hun fikk av meg og fikk tillegg fra hun var ca. en uke gammel. Jeg pumpet og styrte på for å øke produksjonen og ammet helt etter boken, dvs, hun fikk så ofte hun ville (ca. hver time når hun var våken), fikk holde på så lenge hun ville og jeg begynte alltid med den puppen jeg ga fra sist osv.
Hadde hun økedøgn var det hver time til annenhver time om natten også.

Hun la ikke på seg mer enn hun måtte, helt til hun begynte med fast føde da hun var 4 mnd. DA skal du se hun la på seg og nå er hun over på vektkurven for alderen og lengden!

Så selv om ammehjelperene påstår at det ikke er sånn at noen har mer næring i melka enn andre så er det jo rart at noen i barselgruppen ammet hver tredje time og barna hadde gode valker på lårene, mens jeg som satt hver time hadde ei som knapt la på seg....:confused:

Husk at det er den "siste" melka i puppen som er fetest, derfor er det ikke lurt å amme fra begge brystene i ett måltid om babyen virker tilfreds med det brystet den dier fra. :)

Back
Topp