Har jeg lov å klage, bittelitt?

KR90

Blir kjent med forumet
Jeg og sambo har hatt et stort ønske lenge, om å bli gravide. Det hele endte opp med IVF og jackpot på 5 isett. Vi er kjempe glade for at der endelig fikk vår vei. Men... Jeg har begynt å bli så ekstremt kvalm, ør i hodet og svimmel(er 6+1)... Vet at dette er vanlige gravid-plager, men har jeg lov å klage? Om det bare er bittelitt? Vi har jo ønsket oss dette så veldig mye. Og det er jo 100% planlagt...
Er såå vanskelig å være positiv når stua snurrer rundt og frokosten står i halsen på vei opp, og det eneste jeg gjør iløpet av dagen er å ligge på sofa og springe frem og tilbake på badet..

Tenker det e helt lov å klage for kvalme er helt forferdelig! Heldigvis for meg så har jeg ikke fått det så gale enda. Får litt kvalmen, men ikke den den grad du beskriver. Såå du får absolutt sympati av meg!

Klart det er lov! Det er forferdelig å være kvalm Håper det blir bedre[emoji173]️

Klart det er lov! Det betyr jo ikke at du ikke er glad for det som skjer <3 Det blir jo ofte bedre i 2.trimester, så det er ofte lettere å nyte graviditeten da :)

Kvalmen er det som holdt meg igjen men å tenke på et nytt svangerskap, men heldigvis har jeg ikke den «værste» kvalmen. Klarer å holde maten nede selv om jeg er stupkvalm dagen lang nå :angelic: Klager litt her også! Det er lov. Tøft mens det står på, men det kommer en dag hvor det slepper taket :happy093

For de aller fleste går kvalmen over etterhvert og da er det lettere å være positiv. Kvalmen er jo så altoppslukende :/

Jeg og sambo har hatt et stort ønske lenge, om å bli gravide. Det hele endte opp med IVF og jackpot på 5 isett. Vi er kjempe glade for at der endelig fikk vår vei. Men... Jeg har begynt å bli så ekstremt kvalm, ør i hodet og svimmel(er 6+1)... Vet at dette er vanlige gravid-plager, men har jeg lov å klage? Om det bare er bittelitt? Vi har jo ønsket oss dette så veldig mye. Og det er jo 100% planlagt...
Er såå vanskelig å være positiv når stua snurrer rundt og frokosten står i halsen på vei opp, og det eneste jeg gjør iløpet av dagen er å ligge på sofa og springe frem og tilbake på badet..

Hvordan gikk det på TUL i dag??? :Heartred

Jeg mener det er fult låv og klage! man er jo glad og gleder seg, men den der kvalmen. Har jo lest om folk som var kvalm, men fyttigrisen for noe dritt egentlig! :') Må vær låv å klage da, har heldivis bare spydd en gang til nå, men har nån ganger i løpet av dagen at jeg tror jeg kommer til å spy, men så går det heldivis over etterhvert. men den ligger der hele tiden. Gleder meg til det blir bedre om man skulle være så heldig at det blir det. :)

Tro meg. Hele svangerskapet du kommer til å finne MASSE grunner til å klage. Dette er et av svangerskapssymptomene ;) Helt normalt. Svangerskap er ikke en sykdom, men man føler seg ganske så syk til tider.

Back
Topp