Har jeg hatt en kjemisk graviditet?

K-40285459

Andre møte med forumet
Hei
Jeg fikk positiv el-test fredag 25. 11
Tirsdag 6.12 testet jeg svakt svakt positivt. Har testet positiv hver dag etter, men testene forblir veldig svake, selv etter IKM som var for to dager siden. På dagen for IKM kom det i tillegg en teskje med brunt blod, og det har vert litt brunlig utflod etterpå. Dette er vel ikke akkurat gode tegn. Kan jeg ha hatt en kjemisk graviditet, og at hcg fortsatt er i kroppen så det er derfor jeg tester positivt?

Ser en liten økning på dagens strek kontra gårsdagen, men den er jo mikroskopisk, og ville vel vert mye større dersom alt sto bra til? Er jo tross alt to dager etter IKM i dag. Noen andre som ser økning? Ved forrige graviditet var strekene mye sterkere på dette tidspunktet i alle fall. Nå tester jeg med metode sine tidligtester, brukte ikke disse sist. Kanskje de er dårligere? Merker at jeg leter etter halmstrå.

Testet positivt på digital på fredag etter blødning- 1 til 2 uker gravid. Men leser på forum at det er helt vanlig å fortsette å teste positivt etter kjemisk, og at dersom ting er bra så skal strimmeltestene doble seg i styrke annen hver dag? Det har i alle fall ikke skjedd i mitt tilfelle. Hva tror dere som har hatt kjemisk, basert på min beskrivelse og bildet av mine tester? Bør jeg belage meg på blødning en av de nærmeste dagene? Tusen takk for hjelp.

Ps. Når vil det være naturlig å gå fra 1-2 til 2-3 uker på digital dersom man har et vanlig svangerskap?
549C703C-E1EB-4853-A45F-46373A1C4302.jpeg
 
Gratulerer med positiv test! Synes disse testene ser kjempefine ut! I starten vil hcg-en doble seg ca hver 48 time, så hvis du fjerner testene fra feks 6, 8 og 10 vil du se fin økning på 7, 9 og 11:happy: Er veldig vanlig å oppleve blødning rundt IKM, og brunt blod betyr bare at det er gammelt blod, som også er veldig vanlig. Har også lest veldig mye om at Metode er veldig mye tregere på å slå ut enn andre tester.
Ville prøvd en ny digital om et par dager, men tror helt ærlig at du fortsatt er gravid med fin hcg-stigning:Heartred
 
Gratulerer med positiv test! Synes disse testene ser kjempefine ut! I starten vil hcg-en doble seg ca hver 48 time, så hvis du fjerner testene fra feks 6, 8 og 10 vil du se fin økning på 7, 9 og 11:happy: Er veldig vanlig å oppleve blødning rundt IKM, og brunt blod betyr bare at det er gammelt blod, som også er veldig vanlig. Har også lest veldig mye om at Metode er veldig mye tregere på å slå ut enn andre tester.
Ville prøvd en ny digital om et par dager, men tror helt ærlig at du fortsatt er gravid med fin hcg-stigning:Heartred
Tusen takk for svar. Hjelpe meg, nå ble jeg veldig glad ❤️❤️ Må bare holde ut noen dager, og så skal jeg ta en ny digital. Håper så veldig at dette skal gå, og gikk helt i kjelleren når jeg blødde. Men skal prøve å tenke positivt heretter
 
Tusen takk for svar. Hjelpe meg, nå ble jeg veldig glad ❤️❤️ Må bare holde ut noen dager, og så skal jeg ta en ny digital. Håper så veldig at dette skal gå, og gikk helt i kjelleren når jeg blødde. Men skal prøve å tenke positivt heretter
Skjønner det at du ble skuffet av blødningen, men det er helt vanlig, så tror rett og slett det var helt uskyldig og bare litt rester som kom ut. Sender deg mange klemmer og tror virkelig du får 2-3 på digital når du tar den:Heartred
 
Gratulerer med positiv test! Synes disse testene ser kjempefine ut! I starten vil hcg-en doble seg ca hver 48 time, så hvis du fjerner testene fra feks 6, 8 og 10 vil du se fin økning på 7, 9 og 11:happy: Er veldig vanlig å oppleve blødning rundt IKM, og brunt blod betyr bare at det er gammelt blod, som også er veldig vanlig. Har også lest veldig mye om at Metode er veldig mye tregere på å slå ut enn andre tester.
Ville prøvd en ny digital om et par dager, men tror helt ærlig at du fortsatt er gravid med fin hcg-stigning:Heartred
Enig med deg :)
 
Her er mine tester 9dpo og 11dpo.

Jeg testet flere ganger 9dpo og tok et par 10 dpo, men der ser man økning for dårlig pga jeg har testet for ofte. Men her med to dager mellomrom så ser man det godt :)
 

Vedlegg

  • 8A23C268-A0A4-4DD1-8FB1-2C8B1A5E6135.jpeg
    8A23C268-A0A4-4DD1-8FB1-2C8B1A5E6135.jpeg
    1 MB · Visninger: 144
  • 60D215A8-7192-463C-AEA0-6DCF4DB59190.jpeg
    60D215A8-7192-463C-AEA0-6DCF4DB59190.jpeg
    1,9 MB · Visninger: 159
Jeg er enig med dem over, dette kan fint være en graviditet som holder.
Vil også legge til at metode-tester er ekstremt dårlige, og det er vanskelig å se stigning på disse, pga dårlig fargestoff.

Gratulerer med positiv test!
 
Jeg er enig med dem over, dette kan fint være en graviditet som holder.
Vil også legge til at metode-tester er ekstremt dårlige, og det er vanskelig å se stigning på disse, pga dårlig fargestoff.

Gratulerer med positiv test!
Tusen takk. Flaks at det er søndagsåpent i dag Skal på apoteket og kjøpe et annet merke asap
 
Tusen takk. Flaks at det er søndagsåpent i dag Skal på apoteket og kjøpe et annet merke asap

Hvis du greier å slappe av, så kan det godt være det hadde vært greiest å bare kjøpe en ny digital og ta om noen dager.
Hvis ikke, så ville jeg anbefalt make sure;
Eller ingen, og heller bedt legen om hCG måling over 48t (begrunnet med at du er bekymret grunnet blødning)..

Strimmeltester ER ikke optimale til å måle stigning med, og kan fort føre med seg mer bekymring enn det gjør godt.
 
Hvis du greier å slappe av, så kan det godt være det hadde vært greiest å bare kjøpe en ny digital og ta om noen dager.
Hvis ikke, så ville jeg anbefalt make sure;
Eller ingen, og heller bedt legen om hCG måling over 48t (begrunnet med at du er bekymret grunnet blødning)..

Strimmeltester ER ikke optimale til å måle stigning med, og kan fort føre med seg mer bekymring enn det gjør godt.
Skjønner. Da skal jeg prøve å smøre meg med tolmodighet. Takk
 
Skjønner. Da skal jeg prøve å smøre meg med tolmodighet. Takk

(Legger til at jeg ikke er flink til å slappe av selv; men det er veldig greit å ha i bakhodet at det er mange mange ulike faktorer til styrken på streken, blant annet fargestoff, urinkonsentrasjon og individuelle forskjeller på hver enkelt test, så du ikke blir unødig bekymret)
 
Jeg hadde veldig svake tester hele veien. Målte hcg, og den var lav men innenfor. 2-3 slo seint ut på digital, men er nå 21 uker :D
 
Back
Topp