Har jeg hatt eggløsning? Hjelp fra noen?

Utålmodig92

Flørter med forumet
Supertakknemlig om noen kan lese, tyde og hjelpe meg! Skal prøve å forklare best mulig.
Jeg har hatt en eggløsning etter fødsel for 8 mnd siden. Ble da hormonell, skikkelige mensensmerter, og positiv eggløsningstest. Fikk mensen etter overraskende kun 9 dager. Før graviditet hadde jeg veldig jevn syklus på 29 dager, el cd 14-15.

Testet nå siden cd 10, appen sier jeg har hatt eggløsning på cd 15, fant aldri noe topp, testa bare 1 gang om dagen. Var kanskje litt hormonell, men ikke i nærheten som sist, ingen mensensmerter, men hadde mye el slim. Kan det virkelig ha vært eggløsning da? Selvom det var så lite symptomer og testen så svak?

En annen app sa jeg skulle ha eggløsning cd 20, men testene forblir lave.. og hatt litt mensenmurringer nå, så trodde testene skulle øke, men ingenting enda. Vi hadde ubeskytta sex cd 15, så kjenner jeg er spent på om det faktisk har vært eggløsning eller om den kommer nå når jeg kjenner mensenmurringene.

Vedlegg

• IMG_8507.jpeg
    IMG_8507.jpeg
    805,9 KB · Visninger: 20
Kan nok være at du har hatt EL mellom CD 15-16, og har rett og slett mista. Tenker du har hatt topp natt til CD 16 evt tidlig den morgenen :) Eggløsning slim er et ganske så sikkert tegn også

Kan nok være at du har hatt EL mellom CD 15-16, og har rett og slett mista. Tenker du har hatt topp natt til CD 16 evt tidlig den morgenen :) Eggløsning slim er et ganske så sikkert tegn også
Takk for svar. Har aldri testa så mange dager med el tester før. Fant forrige litt tilfeldig ved at jeg testa en kveld. Når du skriver mista, ift da at jeg mista å få med peaken?

Takk for svar. Har aldri testa så mange dager med el tester før. Fant forrige litt tilfeldig ved at jeg testa en kveld. Når du skriver mista, ift da at jeg mista å få med peaken?
Ja, mista peak. Hadde du testa seinere og kjempe tidlig så hadde du nok hatt sterkere tester :) Prøv og test minst 3 ganger om dagen

En peak kan være superkort (type, et par timer), så kan være lurt å teste flere ganger for dag. Om du bare tester 1x daglig, test gjerne i lunsj-tider. Ideell testetid er vel ca kl 10-14. Noen får kort peak på ettermiddagen/kveld istedenfor, så det er strengt tatt best å teste 2-3 ganger per dag rundt forventet eggløsning

Tror rett og slett du missa peaken her.

Back
Topp