Har jeg grunn til å være sjalu?

ORIGINAL: Maliya!

Jeg bryr meg da vel ikke i bryllupet hennes, hun har ikke barn var det jeg mente da! Bryr meg bare med at hun skal bruke mine barn til pynt og hun ser dem omtrent aldri! Så det så!

Men hvorfor sa du ja til det da?[8|]

Jeg bryr meg da vel ikke i bryllupet hennes, hun har ikke barn var det jeg mente da! Bryr meg bare med at hun skal bruke mine barn til pynt og hun ser dem omtrent aldri! Så det så!

Men hvorfor har dere sagt ja til å la de være brudebarn da?
Og uansett hvem sitt bryllup det er, så er jo brudebarna med for "pynt".
Tror du må svelge noen kameler her og være glad på barnas, samboers og ikke minst brudeparets vegne.

"bruke dine barn"?? er jo tanrebarna hennes.. og er det ikke bare smigrende at de er brudebarn da? det hadde jeg syntes.. dessuten er det no samboern din sine barn også!

så nei, jeg mener du ikke har rett til å være misunnelig og sjalu.

Nei, det synes jeg ikke! Jeg ser virkelig ikke grunnlaget for det i det hele tatt!

Det er søsteren til din samboer, hva er da mer naturlig enn at det meste av komunikasjonen går igjenom ham? Eller at han er med når søsteren skal kjøpe klær til barna deres?

Om barna blir brukt som "pynt" eller ei, barna synes helt sikkert det er kjempe stas og få en så viktig rolle! Legg bitterheten bak deg, og la alle andre kose seg med bryllupsforberedelser og bryllup er mitt råd!

Jeg er faktisk litt enig med trådstarter her.. Altså sjalu og missunnelse er kanskje ikke rette ordet, men det å føle seg utelatt. Som hun nevner så ser jo ikke tanta barna så ofte, og all kommunikasjon går gjennom mannen og søstra, så kan ikke se at trådstarter sa JA til at de skulle være brudevenner, det var nok sikkert mannen som gjorde.
Jeg hadde kommet til å syntes det hadde vært bra kunstig gjort av den kommende brud å bruke sine tantebarn som hun da ikke ser så ofte, uten å inkludere mamman dems.

ORIGINAL: Sjokoholiker

Nei, det har du ikke. Det er jo bare naturlig at bror og søster snakker sammen og planlegger sammen.

Ha ha, jeg forstår deg godt jeg! Både du og jeg vet nok at det ikke er "riktig" å føle disse følelsene, men de kommer lell sant? Hvorfor spør hun mannen som ( mest sannsynlig) ikke har noe peil på størrelser og utseende, og ikke deg? Jeg hadde også tatt det som å bli holdt litt utenfor.( ja, kall meg gjerne kjerring og håpløs, men sånn er jeg)

Takk til dere få som forstår meg. Vet misunnelse og sjalusi ikke er de rette orda. Ingen er at det blei bestemt dem i mellom uten å spørre meg, bare fortale meg i en bi-seting mange dager etter at avgjorelsen var tatt. Bror og søster har heller ikke så veldig god kontakt, det meste via mail, men det er en annen sak.

Nei, det er naboens barn! Er dere smarte eller!? Vetta vel jeg også!

Jeg vil også være med! Det er alt!

Takk til dere få som forstår meg. Vet misunnelse og sjalusi ikke er de rette orda. Ingen er at det blei bestemt dem i mellom uten å spørre meg, bare fortale meg i en bi-seting mange dager etter at avgjorelsen var tatt. Bror og søster har heller ikke så veldig god kontakt, det meste via mail, men det er en annen sak.

Si det da vel! "det er helt uaktuelt at ungene mine får være brudesven/brudepike om ikke jeg får delta"

Jeg har absolutt ingen rett til å si om du har grunn til å være sjalu eller ei, for jeg vet jo ikke hvordan forholdet mellom deg og din svigerinne er.. Men hvis du er sjalu så må du vel ha en grunn til det sånn innerst inne? hoho, nei jeg veit ikke, man kan jo ikke akkurat noe for hva man føler[8D]

skjønner deg litt jeg, hadde følt meg litt tilside satt selv jeg.. og slik du forteller nedover, så virker det som om hun er litt sånn jeg er best og ikke bryr seg om barna og at det er der det ligger.

også er du kanskje misunnelg for at du ikke får vært sammen med barna dine og prøve ut klær også videre[:)]

gir deg en klem [:)]

bu f**ing hu... Hvor ofte er det ikke vi mødre tar avgjørelser på vegne av barna og tar de med hit og dit uten nødvendigvis å tenke på at pappaen kanskje skulle ha noe i mot det.. og den saken du nevner her er en sak som jeg lett kunne ha "overkjørt" mannen på nettopp fordi jeg aldri kunne ha tenkt meg at han skulle hatt invendinger på det. Dere skal vel i bryllupet regner jeg med? hva gjør det vel da om ungene får en oppgave som de helt sikkert vil være kjempe stolte av? Og jeg for min del hadde bare syntes det var veldig deilig og veldig ålreit for barnas del å få litt alene tid sånn med pappaen sin. Og hvis det er så nøye...kan du ikke bare spørre om å få være med? ingen som kan lukte at du har lyst til det vettu..

Tror vel ikke du er hverken sjalu eller misunnelig.. heller følelsen av å bli forbigått når det kommer til planleggingen der dine barn skal være med.
Jeg ville helt klart selv ønsket å være med på seansen, ikke minst for å se hva slags klær de/hun hadde tenkt seg at mine barn skulle gå med.

Si ifra at du ønsker å være med på planleggingen - er jo tross alt dine barn også.

kan du ikke bare glede deg over at barna dine skal være med på noe stort?

ORIGINAL: Kittekat

Nei, du skal være glad på hennes vegne, og stolt for at hun vil ha ungene dine som brudebarn.
Dessuten er det da din samboers barn også.

ORIGINAL: Meieriet

Nei, det syne jeg virkelig ikke! Det er da din samboers barn også, er det ikke? [8|]

hvis dere ikke har et helt på tryne forhold du og din svigerinne, så hadde jeg sagt til henne at jeg gjerne vil være til hjelp med bryllupet og at hvis det er noe du kan hjelpe med så stiller du opp......så kan du jo få delta du også.....ikke bare barna dine :)
men må bare få si at jeg synes det høres rart ut når du sier at hun bruker dem som pynt osv.
vi vet lite om hvordan hverdagen til andre ser ut, vi vet ikke hva som ligger bak de prioriteringene som gjøres av andre. Det høres bittelitt ut i det du skriver, at dere ikke har et kjempeforhold, og at du heller tillegger henne dårlige motiver enn gode, det kan jo være at hun plukker opp disse vibbene fra deg og at det er en medvirkende faktor til at hun ikke har så mye kontakt med barna ellers ?

Back
Topp