Har jeg for stor dyne?

Anof

Glad i forumet
Desemberskattene 2014
Kan man ha det?:P

Jeg gikk å svirra på butikken her og plukket med meg ei vinterdyne + sengesett i str. 100x140, det sto på at det var til sprinkelseng, så tenkte ikke over at det kanskje var litt stort. Vel hjemme jeg at jeg har ei sommerdyne på 80x100 som også er til sprinkelseng.. Blæh.

er 100x140 alt for stort, dvs kan ungen "drukne" i dyna, eller går det greit?:P Dumt spørsmål?:P

Den er nok litt stor til en liten baby... Hadde kjøpt en til i den miste størrelsen (vogndyne) og heller "spart" den du har kjøpt nå til ungen blir litt større. Spesielt hvis ungen sover urolig er det en viss fare for at h*n kan få dyna over seg når den er for stor.

100*140 har ungene brukt når de har vokst ut av sprinkelsenger, sånn mellomstr mellom 80*100 dyne og vanlig dyne syns jeg.

Aha!:) De har litt andre standardmål her til lands virker det som.. Trodde liksom at når jeg gikk på jysk var det samme standarder som i norge, men dengang ei:P

100x140 er juniordyne ;) Vi har den str til storebror nå, den har han brukt siden vi bytta fra sprinkelseng til stor seng :) fram til da brukte vi vogndyne (60 x 80) både i vogn og i senga, og 80 x 100 da han begynte å bli større :)

Hehe, blir ikeadyne her da, den er riktignok litt større enn norsk standard sprinkelsengdyne, men blir sprø av alle de ulike målene her. Jysk finland f.eks bruker andre mål enn jysk norge, og ellers ser det ut som de andre produsentene har valgt seg sine egne sære mål, blæh:P

Sniker fra nov-13 :)
Til storebror brukte vi den minste dyna (65x80) i både senga og vogna i mange mnd!
hoppa over str 80x100, og gikk rett på 100x140, som han brukte til han var nesten 2,5 år, for da fikk han seg stor-gutt-seng, og vanlig stor dyne :)
Kommer til å gjøre det samme nå med lillebror :)

Back
Topp