Har jeg egentlig startet på nytt?

Er 8 år siden sist jeg gikk gravid..er det da som å starte på nytt?
Tidligere sa de at man regnes som førstegangsfødende etter 8 år, men de har gått bortifra det så vidt jeg vet :) Minste min ble akkurat 7 år, så det er ganske likt da. Elste på ungdsomsskolen.

Okey,da vet jeg det,takk:) eldstemannen min går også på u-skolen,han er konfirmant til våren:D

Da min mot ventet min lillebror som skulle bli 14 år yngre enn med, sa de at kroppen starter på nytt etter 9 år. Både svangerskap og fødselsvekt var likt som første hennes, min eldste storesøster :)

Da min mot ventet min lillebror som skulle bli 14 år yngre enn med, sa de at kroppen starter på nytt etter 9 år. Både svangerskap og fødselsvekt var likt som første hennes, min eldste storesøster :)
Jeg også mente at det var mellom 7 til 9 år,så ble det på nytt. Men som hun over sier,så har de gått bort fra det nå:)

Hvis de har gått bort fra det så er det mange som opplever tilfeldigheten iallefall :) Min mor har snakket med fler som har opplevd dette. Men forhåpentligvis så husker kroppen litt av hva den skal gjøre denne gangen, så blir det enklere :)

Jeg er ganske sikker på at de har gått bortifra å kalle det førstegangsfødende igjen. Mamma er jordmor, og hun opplevde i 94 å bli kalt førstegangs igjen med min yngste søster, og var hun som sa at de kaller det ikke det lengre. Man vil jo alltid ha født før, men klart at ting kanskje ikke vil gå like lett som om det var to år siden siste fødsel. Det blir jo spennende å se for oss nå som vil ha så lang tid siden sist :) Håper for all del det ikke skal ta en time pr cm i åpningsfasen hehe :-p

Med nr 3 så tok det like lang tid som di to første tilsammen,og hun kom 20 mnd etter nr 2..jeg som trodde det skulle gå så fort tredje gangen :P så håper det går like fort denne gangen som med nr 1 og 2,det tok jo bare ca fire timer:) tror mere at det blir som å starte på nytt fordi man kanskje har glemt hvordan det var,jeg har ihvertfall glemt mye i forhold til det å gå gravid:P

Tror de har gått bort fra det ja. Kroppen nullstiller seg ikke helt selv om det går lang tid, og ellers er det jo store individuelle forskjeller. Her blir det 7 år mellom våre :)

Med nr 3 så tok det like lang tid som di to første tilsammen,og hun kom 20 mnd etter nr 2..jeg som trodde det skulle gå så fort tredje gangen :p så håper det går like fort denne gangen som med nr 1 og 2,det tok jo bare ca fire timer:) tror mere at det blir som å starte på nytt fordi man kanskje har glemt hvordan det var,jeg har ihvertfall glemt mye i forhold til det å gå gravid:p
Jeg ble igangsatt med nr 3 så det ble veldig kjapp og vond fødsel. Tar heller en sånn enn en 20 timer lang som med nr 1. Nr 2 var helt "perfekt", litt over tre timer med aktive rier så var han ute :) Jeg føler og at nå starter jeg på nytt ift baby. Vi har jo knapt babyting eller noe. Men tror jeg skal kose meg mer nå som de andre er store og ikke trenger meg på samme måten.

Jeg ble igangsatt med nr 3 så det ble veldig kjapp og vond fødsel. Tar heller en sånn enn en 20 timer lang som med nr 1. Nr 2 var helt "perfekt", litt over tre timer med aktive rier så var han ute :) Jeg føler og at nå starter jeg på nytt ift baby. Vi har jo knapt babyting eller noe. Men tror jeg skal kose meg mer nå som de andre er store og ikke trenger meg på samme måten.
Tror jeg kommer til å være mye tryggere på meg selv denne gangen ihvertfall og mer avslappet,så gleder meg veldig til å bli fire(seks)barnsmor:)

Tror jeg kommer til å være mye tryggere på meg selv denne gangen ihvertfall og mer avslappet,så gleder meg veldig til å bli fire(seks)barnsmor:)
Jeg merker at jeg er tryggere i morsrollen, men at jeg bekymrer meg og engster meg mye mer enn før.

Back
Topp