har jeg blitt helt kokkos??

venterpånr3

Forelsket i forumet
jeg har ei ''vennine'' som egentlig er ei vennine av min bestevenninne.. med årene har vi blitt gode venner alle 3.. 
hun vennina til bestevennina mi har alltid vært sjalu og ville alltid har vår bf for seg selv, så hun har opp igjennom gjort ting for å ødelegge for meg. som f.eks. når jeg og samboeren bestemte oss for å få barn, var hun singel og dro på byn for å bli gravid, noe hun ble før meg, siden det tok lang tid før jeg ble gravid med nr 1. hun ga navnet til lille gutten sin som jeg ønsket til mitt barn. hun er tilgitt for det selfølgelig. jeg fant meg drømmejobben og fikk den, dagen før oppstart fikk jeg en tlf på at den jobben var ikke min allikevel. ''vennina'' mi fikk den! 1 år senere, fortalte hun meg sannheten at hun provoserte dette. hun tok nemlig jobben fra meg, enda hun hadde en flott jobb. hun ble tilgitt. siden vi har felles bestevenn er det vanskelig å unngå henne. derfor jeg tilgir og prøver å få dette til å funke! nå har hun slippet bomben mener jeg. jeg og sambo har bestemt oss for å gifte oss i okt 2012 og en dato som er spesiell for oss! og hun har vært sammen med en gutt i 2 mnd, men snakket litt med hverandre i noen mnd. de har bestemt seg for å gifte seg samme mnd og samme år etter at jeg fortalte hun for noen dager siden at vi gifter oss. vi har samme forlover, stakkars henne som må planlegge x 2.. jeg er nå super skuffet å lei meg! er det lov? eller er jeg helt kokkos? klart hun skal få gifte seg og den mnd er for alle, jeg burde vært gla på hennes vegne, men jeg klarer ikke. 

kødder du? emoticon syns virkelig du har blitt helt kokkos ja! hvorfor i all verden skal du gidde å bry deg om at det er andre som også vil gifte seg det samme året som dere skal?! er det mulig? jeg blir heeelt sjokkert jeg..

oi ! er det ikke lov å gifte seg samme året som venninner? det visste jeg ikke. da får jeg vel bare glemme å tenke på å gifte meg til neste år da,siden venninna mi skal det.

ja, du har blitt helt kokkos !!

jeg skjønner hvordan du tenker, men problemet er det at hver gang jeg skal noe, skal hun brått finne på å gjøre det samme :( og det her var lissom toppen av kransekaka :( mulig jeg er teit da! jeg synd det er koselig at hun gifter seg, men hvorfor akkurat samme mnd og året :(

venterpånr3 skrev:
jeg skjønner hvordan du tenker, men problemet er det at hver gang jeg skal noe, skal hun brått finne på å gjøre det samme :( og det her var lissom toppen av kransekaka :( mulig jeg er teit da! jeg synd det er koselig at hun gifter seg, men hvorfor akkurat samme mnd og året :(

men herregud da, ho gifter seg ikke FORDI du skal det. ho gifter seg fordi ho også er klar for å gifte seg med sin kjære! voks opp og gled deg på venninna di sine vegne!

Smålig av henne!
Men da kan dere planlegge "sammen" og du kan sørge for å gjøre ditt bryllup det mest uforglemmelige.
Hold kortene tett mot brystet i forhold til den venninnen som alltid skal overgå og lag dere den drømmedagen som dere ønsker!

Ser at dere har valgt samme forlover... Snakk med forloveren din og spør om det ikke blir litt for mye arbeid for henne med to utdrikningslag og to taler etc. Det er mye arbeid å være forlover! Du spurte først...

når jeg leser spørsmålet mitt igjen, ser jeg det høres teit ut.. men la meg legge det ut på en annen måte da :P hehe.. hver gang jeg har bestemt meg for noe som feks. jobb som det startet med.. jeg hadde søkt på en jobb jeg gledet meg til, så søkte hun på samme jobben enda hun har en fin jobb.. hun kjente jo denne damen litt da, jeg fikk jobben, men dagen før jeg skulle begynne, ringte jobben å sa at jeg trengte ikke komme alikevel.. vennina mi begynte der og jobbet der i 2 uker, så gadd hun ikke mer.  1 år etter, fikk venninen min dårlig samvittighet og fortalte meg sannheten at hun hadde ødelagt for meg! så var det at jeg og min kjæreste bestemte oss for å få barn.. noe jeg sleit lenge med med første mann, hun dro på byn og blei gravid.. for da hadde hun plutselig lyst på barn når jeg nevnte det! helt greit, men sårende i en periode man sliter med å få barn selv:(  det jeg skal frem til, er at hver gang jeg prøver å få til noe, så skal hun liksom det før meg! skjønner dere greia litt mer nå? 

det er nettopp det hun gjør.. de har vært sammen i 2 mnd.. 

Kanskje ikke så mye til venninne da?

Bare la henne få de billige gledene sine, de varer ikke lenge når de kommer på den måten. Men jeg ville revurdert å dele nyheter med denne dama igjen... hva med bare å invitere henne i bryllupet. Så får a planlegge sitt i fred og ro!

Når det er sagt så ville jeg blitt ellevill hvis min venninne skulle gifte seg samme år, samme måned, samme dag! Jeg ville blitt så glad om jeg kunne delt dette med henne! :)
Men hun er IKKE sånn som gjør ting for å ødelegge, helt motsatt faktisk.
Drømmedama. ;)

oi, det er jo litt sært da, men hvorfor i alle dager gidder du ha sånne venninner da? hvis de stjeler jobber og slikt fra deg?

seriørst?! skal du bestemme at ingen  andre i vennegjengen din skal gifte seg, for du skal gifte deg det året?! syns du bør ta deg sammen, og være glad på veninna di sitt vegne!

Søsteren til samboer kom med akkurat det samme når vi fortalte at vi skal gifte oss neste år. De skal gifte seg 2 måneder etter oss. Jeg syns faktisk det er kjempegøy! Vi er ganske gode venner å vi snakker om lokaler,kjoler,mat mm sammen=) Er gøy å ha noen som er like "gira" som en selv og som også er helt oppe i planlegging.
Med tanke på alt det andre om henne..hvis hun blir først ute med bryllupet så har du hvertfall gode muligheter for å toppe det;)

nei sant det.. du sier litt.. vi har lissom en felles bestevennine, så vannskelig å unngå hu.. jeg er lissom gla i hu for det..  jeg vil så gjerne glede meg over det.. det er derfor jeg lurte på om jeg hadde blitt helt kokkos, for jeg hadde vanligvis blitt kjempe gla... men jeg er ikke det og det er jo trist :( men håper ikke jeg er et dårlig menneske for det liksom! men fint at jeg fikk et ærlig svar da, selvom det ikke var det jeg ville høre ;) hehe.. 
men heller sannheten:)

Virker som venninna di er mer kokos enn du - for å si det sånn. Men fatter ikke hvorfor du forteller henne sånne ting om du vet hvordan hun reagerer?

nei si det.. trodde ikke at hun skulle gifte seg med en hun har vært sammen med i 2 mnd.. og ting hadde begynt å rette seg litt mer.. vi har hatt det litt bedre i det siste.. så starter det hele igjen.. er bare litt skuffet.. greit hun gifter seg samme året.. men samme mnd?? hun kunne tatt det før eller etter da.. men men.. jeg får avslutte her.. er nok såret, var dumt av meg å poste dette innlegget, føler meg bare dårligere :(

Du er jo ikke kokkos :) Skjønner godt at du reagerer.

Men denne jenta må jo slite med seg selv hvis hun kun gjør dette for å såre deg...

men det kan jo hende du har valgt en veldig attraktiv måned å gifte seg i?

Planlegg hver for dere, så får du ha ditt for deg selv. Ville jeg gjort. Livet er altfor kort til å la seg bryte ned av andres dummheter. :)
kjør ditt eget løp, og hold kortene dine tett ved hjertet, iallefall når det kommer til denne hermegåsa.

Ser at en del her ikke har lest alt du har skrevet. Du ER IKKE kokos.

Hva med å komme med en hvit løgn og si at du har forandret året og mnd?? hihi.Så ser du hva hun gjør..og når hun har faktisk booket eller når det er for sent å forandre datoen (for henne altså) sier du at du har ombestemt deg eller at det har skjedd en feil slik at du gifter deg det året du sa likevel???

Skjønner godt at du blir litt lei deg når dette er bare en av mange ting i rekken som gjør at du føler deg slik. Du kan jo se på det på den måten da; hun ser tydeligvis opp til deg og har lyst å være som deg, og det er jo egentlig et kjempekompliment? Hun er nok bare veldig usikker på seg selv, og synes du er veldig allright og dermed vil være som deg.

Og hvis hun har vært sammen med typen 2 måneder så er det ikke sikkert det blir noe bryllup engang, er lenge til neste år..

Men sånn generelt, man har jo ikke førsteretten på måned og år selv om man forlover seg først/setter dato. Er gjerne noen måneder som er mer populære enn andre, jeg hadde ikke blitt overrasket over at noen av mine venninner valgte dato nært meg, og jeg synes det hadde vært superkos (såfremt de ikke valgte samme dato.. hehe), men nå har jeg ikke venninner som er slik som hun du beskriver da.

kan være fordi du er gravid at du tenker sånn.. nei det får vare det samme. alle må få gifte seg når de vil!!! Dere skal få barn det er en glede dere får alene!!! Bryllupet er en glede dere får alene, det er deres dag

....

Back
Topp