Har ikke vært kvalm i dag...

Hverdagsmamma

Forelsket i forumet
...og blir derfor litt nervøs selv om jeg burde glede meg over fin form. Begynner å få tilbake all engstelse fra forrige svangerskap, kjenner jeg. Er man kvalm er det galt, er man ikke kvalm, så er søren meg det også galt. :p

Last edited:
Heg har vært så plaget i 3 uker med ekstrem kvalme / oppkast . Inlagt nå på sykehuset med hyperemesis gravidarum og jeg blir så glad hvis blir kvitt kvalmen.
Så får satse på positive tanker og god følelse at babyen har det Bra og vokser . Og hver gang kjenner stikking i magen blir jeg glad for :)

Fremdeles ikke kvalm lenger og i veldig god form. Kjenner litt stikking, men det er det. Begynner å bli nervøs nå selv om jeg fikk 3+ på clearblue i dag. Er 5+0 i dag. Forsvinner symptomer ved en MA?

Fremdeles ikke kvalm lenger og i veldig god form. Kjenner litt stikking, men det er det. Begynner å bli nervøs nå selv om jeg fikk 3+ på clearblue i dag. Er 5+0 i dag. Forsvinner symptomer ved en MA?
ikke hos alle, og forsøk å slappe av! svangerskapssymptomer er svært forskjellige, noen er syke hele svangerskapet andre så kommer og går symptomene "slik som de vil" akkruatt som om de skulle hatt sin egen frie vilje. ;-)

Forrige svangerskap fantes jeg ikke kvalm i det hele tatt, enedte gravidsymptomet var ømme pupper ;-) sånn var det helt til magen bynte å synes, og kjente spark :-) og fikk halsbrann på slutten, men det var det eneste. Nyyt at kvalmen ikke er der ;-)

Enig med de andre her, symptomene kommer og går, hver dag kan være forskjellig. Jeg er mindre kvalm om jeg har sovet godt og spist regelmessig gjennom dagen.

tror du bare skal glede deg over å være kvitt kvalmen :) I mitt første svangerskap hadde jeg kvalme nesten hele graviditeten, men spydde bare en gang. Men det var det eneste jeg slet med da jeg gikk gravid første gang.
Andre gang var jeg igjen kvalm, men bare i begynnelsen, og spydde også da bare en gang. Men andre svangerskap slet jeg så voldsomt med smerter i rygg og nederst i magen at jeg tilslutt gikk halt.
Nå har jeg voldsomt ømme bryst, kvalm i ny å ned, og svimmel. Men foreløpig ser det ut for at starten på denne svangerskapet iallefall er bedre enn de andre to :)

Jeg forstår deg veldig godt, jeg var livredd hver gang jeg følte at plagene forsvant i forrige svangerskap. Etter at jeg første gang jeg var gravid hadde en MA og symptomene forsvant.

I første svangerskap etter det var jeg kvalm i 9mnd, så da jeg slapp billigere unna i runde to var jeg ofte fortvilet. Denne gangen skal jeg prøve å nyte det om jeg slipper unna, det håper jeg du også klarer. Veldig slitsomt å engste seg.

Sniker fra desember 15. Bare prøv å slapp av. Jeg hadde ingen symptomer annet enn positiv test. Ikke kvalm og ikke ømme pupper. Lillemor er 6 mnd:) er du veldig usikker bestill tul. Gratulerer med spire:)

Nå har symptomene tatt seg opp igjen. Spottet bittelitt i går, men det ga seg igjen med en gang. I dag er jeg kvalm så det holder. Satser på at lille spire klorer seg fast :-)

Back
Topp