Har ikke tid til fanget

Bkno2710020

Andre møte med forumet
Gutten min på 7 mnd er nå svært aktiv etter han begynte å komme seg litt rundt selv og vil ikke for noe i verden sitte på fanget, ligge på stellebord eller noe som innebærer å være i ro i 2 sekunder! Å ha han i stolen under mating går bra, da kan vi sitte lenge å tulle og snakke, kan også sitte på fanget å slappe av litt dersom han er trøtt om ikke må jeg underholde ganske intenst med sang og styr for at han skal ha lyst til å sitte med meg..

Han gir god kontakt på gulvet, mye blikkontakt og smil, inviterer meg med på sine aktiviteter ved å smile til meg, se på leke, se på meg, se på leke osv, men tida der han kunne sitte i ro på fanget eller ligge på ryggen slik at jeg kunne blåse på magen og tulle ser ut til å være forbi for en periode, han vil bare opp og frem!
Er det flere som opplever det samme eller er det bare min som er helt propell?
 
Samme her :happy:
L har altid været en energisk og nysgerrig baby, men den sidste måned har det været som du beskriver. Han tager sig dog tid til at ligge sig mod os med armene rundt halsen og spiser gerne hele ansigtet samtidig. Tolker det som klem og kys :joyful:

steller ham heller ikke længere på stellebordet. Det bliver gjort på gulvet <3 Alt andet er for farligt.
 
Last edited:
:bored::bored:
Samme her :happy:
L har altid været en energisk og nysgerrig baby, men den sidste måned har det været som du beskriver. Han tager sig dog tid til at ligge sig mod os med armene rundt halsen og spiser gerne hele ansigtet samtidig. Tolker det som klem og kys :joyful:

steller ham heller ikke længere på stellebordet. Det bliver gjort på gulvet <3 Alt andet er for farligt.

ja her deles det også ut klem og kyss når han vil plukkes opp nå og da for så å være på farta igjen like fort!:happy093

Tenkte jeg også skulle begynne å stelle på gulvet, men er ikke det veldig tungt siden man trenger vann?:bored:
 
Jepp, klin umulig å skifte bleie om dagen! Må holdes nede og klager fert. Hennes store mål i livet er å velte over skålen med vann ved siden av stelle matten...
 
Vår er helt lik. Hun sitter ikke stille ett sekund! Koser seg da virker det som :)
Det vi har måtte gjort ved stellebordet er å ta vare på en rom pose med våtservietter hun kan leke med. Eneste måten å få henne til å ligge rolig og riktig vei under stelling;p
 
:happy093:happy093:happy093
Jepp, klin umulig å skifte bleie om dagen! Må holdes nede og klager fert. Hennes store mål i livet er å velte over skålen med vann ved siden av stelle matten...

haha, ja min også, vil bare opp når han legges ned der, når jeg plukker han opp vil han bare ta på alt i dusjhyller, hyllene ved vasken osv, så han er bare nyskjerrig på hele verden nå! Ikke tid til å ligge i ro ett sekund! skål med vann er jo kanskje en ide, har sykt lite bad så ser for meg han får tak i det og drar det utover med en gang!


Vår er helt lik. Hun sitter ikke stille ett sekund! Koser seg da virker det som :)
Det vi har måtte gjort ved stellebordet er å ta vare på en rom pose med våtservietter hun kan leke med. Eneste måten å få henne til å ligge rolig og riktig vei under stelling;p

ja, min er også veldig fornøyd, han ler for segselv mens han skubber seg bortetter gulvene, haha, så det virker som han koser seg! :p Jeg har klipt hjørnene på en salvetube så han får leke seg med den, ellers gir jeg han deo og masse annet han ikke får til å skru opp!;)

Men godt det ikke bare er min, jeg var litt bekymret siden han aldri har tid til å sitte på fanget eller ligge på stellebordet å prate mer som han gjorde før.. Han snakker jo fortsatt med meg, men tenkte liksom enda han skulle ha lyst til mye en-til-en kontakt, kanskje bare endra litt struktur i det siden han nå heller vil at vi skal se på ting og leke med ting sammen!:happy093
 
:bored::bored:

ja her deles det også ut klem og kyss når han vil plukkes opp nå og da for så å være på farta igjen like fort!:happy093

Tenkte jeg også skulle begynne å stelle på gulvet, men er ikke det veldig tungt siden man trenger vann?:bored:
Jeg lager våtservietter selv hver morgen. Tørre servietter som jeg fukter med vand og få dråber med babyolie. Ligger dem i en klemmepose. Holder hele dagen, og trænger derfor ikke vand <3 Lidt tungt er det alligevel, men mere sikkert for han og mig.
 
Savner den tiden hvor han kunne kose på fanget ja! Han krabber over hele huset, men lyser opp når han møter blikkene våre når vi kikker etter han. Og han reiser seg gjerne etter buksebein om vi står oppe, og bruker oss som klatrestativ om vi er på gulvet med han. Han er ikke superinteressert i leker for tiden, nå er det bare å reise seg og sette seg og reise igjen, og prøve å nå ting som ligger på bord og vinduskarmer. Pappa får nok litt å stri med når han begynner permisjon neste uke:angel9
 
Back
Topp