...har ikke ord!

YouNameIt

Elsker forumet
Ehm! Tja, jeg er målløs!

ingenting som overrasker meg når det kommer ifra den kanten der....

det minner meg om noen unger jeg var støttekontakt for. den eldste fortalte at h*n ikke var så sikker på om h*n ville være med i sekten som familien var i. men h*n var redd fordi mamman hadde sagt at de som meldte seg ut kom til helvette ! 10 åring. dette var ikke jehovas da. 

Overrasker ikke meg på en måte.

En gang fikk jeg en selvlaga tegneserie lagt oppi min postkasse. De hadde lagt den til alle i gata og sikkert rundt omkring videre..

Der sto de hvertfall i kø inn til himmelen. Så fant noen i køen ut de skulle snike... De som sneik havna rett til helvete, og de som sto tålmodig i køen kom inn i himmelen.

Joda, søt tegneserie gitt

Spesifiser linken. 

Labambie skrev:
Spesifiser linken. 

"Magi er farlig. Det er derfor Jehova hater det. Vil du virkelig leke med noe Jehova hater?"

>Spyro< skrev:

En gang fikk jeg en selvlaga tegneserie lagt oppi min postkasse. De hadde lagt den til alle i gata og sikkert rundt omkring videre..

Der sto de hvertfall i kø inn til himmelen. Så fant noen i køen ut de skulle snike... De som sneik havna rett til helvete, og de som sto tålmodig i køen kom inn i himmelen.

Jehovas vitner tror ikke på helvete, så da må det ha kommet fra noen andre.. Helvete finnes ikke for Jehovas vitner.

til HI: 
Jeg synes det er helt forferdelig å sikte seg inn på barn, for det er jo hjernevask. Og det er det jo overalt hvor foreldre etc dytter religionslære inn i hodet på barn fra de kommer til verden. Det forekommer i alle religioner, jeg tror bare at spesielt Jehovas vitner er litt en "målskive" som må ta "støyten" for slikt som forekommer i de aller fleste religioner... 

Men er det det at han ikke får leke med magiske ting du reagerer på eller det faktum at denne filmen er laget for barn?

Hva da med muslimer som ikke spiser svin? 

For Jehovas vitner er magi ondt og farlig, de vil jo følge sin Gud og gjør som det står skrevet - tar avstand. Det er jo helt normalt. 
For oss som ikke har samme religion er det lett å tenke at det er helt på jordet, men det blir jo det samme som å ta avstand fra å spise svin... Sånn egentlig!

Syns vel ikke noe om det....

Men alle religiøse dytter religionen sin på barna..... eller så og si alle iallefall.
Vi lærer barna våre alt vi tror på selv og vil at de skal bli slik vi selv mener er godt og bra.
Så forskjellen er nok ikke så veldig stor. Men de fleste lager ikke filmer om det bare.

>Spyro< skrev:

Høres ut som Tracts, eller hva de heter, som utgis av en sekt lignende Westboro Babtist Church...

Back
Topp