Har ikke melk

Bibilibo

Blir kjent med forumet
Hun er nå 4 dager men jeg har fortsatt ingen melk i brysten, kun litt råmelk som ikke gir fukt i munnen ens.
Hvor ofte skal hun få pupp for å stimulere produksjonen? Jeg må gi mme i mellomtid ellers får hun ingen mat jo.
Blir så stresset og frustrert når brysten ikke produserer melk.
Hun får pupp ca hver 3.time nå men sover igjen så fort hun sugd 5 min.

Noen med gode råd til en fortvila nybliven mor...




Sent from my iPhone using BV Forum
 
Uffda, så leit du skal føle det slik. Ring til barsel/fødeavdelingen, helsesøster eller ammehjelpen? Jeg kan ikke gi deg råd tilhvordan produsere melk desverre, annet enn at det kan hjelpe å snakke med noen som har god kunnskap på området.

Jeg sleit med trøske og store sår.fikk super hjelp av helsesøster:) lykke til :)
 
Jeg ville ringt helsestasjon i allefall, jeg har prata mye med helsesøster og fått ammehjelp to ganger, og endelig ser det ut som det løsner her!
 
Ja jeg ringte idag tidligt men helsesøster var ikke til stede så hun skal ta kontakt senere, kanskje. Men ellers ringer jeg igjen imorgen.
Jordmødrene på barselavd og hotellet har tittet på sugetekniken og det var ikke noe galt med den. De mente melken vil komme snart, fortsett pumpe , gi bryst...



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg hadde samme problem, fikk melk dag 8-9, men aldri spreng som alle snakker om. Fortsatt usikker på om den har kommer skikkelig..
Gir også mme.

Du må pumpe og amme h e l e tiden. Mi gikk så mye ned i vekt at vi må bruke mme til hun klarer å bli sterk nok til å suge skikkelig.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg hadde samme problem, fikk melk dag 8-9, men aldri spreng som alle snakker om. Fortsatt usikker på om den har kommer skikkelig..
Gir også mme.

Du må pumpe og amme h e l e tiden. Mi gikk så mye ned i vekt at vi må bruke mme til hun klarer å bli sterk nok til å suge skikkelig.


Sent from my iPad using BV Forum

Gir du fortsatt mme nå som du har fått igang melken?

Jeg er på dag 5 nå. Hade en del spreng i brysten idag. Pumpa ut 30ml ca, det var alt. Så må komplettere med mme

Min lilla jente verkar må bra o aktiv men jeg uroer meg enda. Helsesøster kommer først på tirsdag så vi får veie hun....


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvis du har spreng har du nok garantert mer melk enn 30ml. Barnet får ut mye mer melk enn hva du får med pumpa.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Ja, ville ikke stolt på pumpingen. Jeg har masse melk, men da jeg prøvde å pumpe fikk jeg bare ut 20 ml på 45 min.
Kan du ikke dra tilbake til barselavdelingen? Synes egentlig ikke de burde sendt deg hjem uten at du fikk hjelp og råd til amminga. Er det første barnet ditt?


Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg lærte forresten å stryke dem litt bestemt på kinnet når de sovner ved puppen. Det er for å få dem til å suge igjen. Jeg gjorde det hele tiden i starten, funka kjempebra. Du kan også klemme eller stryke litt bestemt inne i håndflaten eller under foten. Dette er for å stimulere sugingen hvis de stopper opp.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ja det er første barnet mitt. På barselhotellet lagde vi en plan for ammingen og pumpingen siden jordmødrene mente hun sugde bra.

Ja jeg må også stryke hun på ansikte, bak øre, hånden o lite her og der når hun slutter suge.

Men bør nok ta en telefon til barselavdelning eller hotellet og spørre litt.
takk for svar jenter


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, tror det er lurt å ringe. Har de sagt at du bør gi mme? Jeg har hørt at de første dagene etter fødselen gjør det ikke så mye om du bare har råmelk, fordi de har et lager av mat i kroppen fra navlestrengen. Jeg ammet sikkert med en og en halv times mellomrom, fikk beskjed om å skifte bleie for å vekke henne og amme ofte. Jeg fikk råd om å ikke dra fra barsel før de så at hun hadde begynt å gå opp i vekt igjen.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Sniker fra august 13. Jeg kan virkelig anbefale ammete for melkeproduskjonen! Jeg slet med lite melk i begynnelsen og en lite sugevillig jente men funket for meg. Tok noen dager/uker før jeg merket gid effekt av det. Måtye prøve forskjellige typer før jeg fant den som funket best.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi fikk beskje å gi mme ja, fordi hun tok ikke bryst i begynnelsen. Skal minske det etterhvert som melken øker. Bare vanskelig å vite hvor mye hun får fra puppen

Kanskje ammete ja...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sniker fra august 13. Jeg kan virkelig anbefale ammete for melkeproduskjonen! Jeg slet med lite melk i begynnelsen og en lite sugevillig jente men funket for meg. Tok noen dager/uker før jeg merket gid effekt av det. Måtye prøve forskjellige typer før jeg fant den som funket best.


Sent from my iPhone using BV Forum


Hvilken fungere synes du da?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gir du fortsatt mme nå som du har fått igang melken?

Jeg er på dag 5 nå. Hade en del spreng i brysten idag. Pumpa ut 30ml ca, det var alt. Så må komplettere med mme

Min lilla jente verkar må bra o aktiv men jeg uroer meg enda. Helsesøster kommer først på tirsdag så vi får veie hun....


Sent from my iPhone using BV Forum


Ja, hun har lagt på seg nå, men gir mme om kvelden.



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg slet med det samme på sykehuset, treig start. Fikk med meg en nesespray Med et utdrivningshormon i. Funka som bare det! :)
 
Sniker fra januar ;)

Du kan prøve å spise maltekstrakt, jeg spiste det fordi jeg syns det er godt, og hadde en sinnsyk melkeproduksjon!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg slet med det samme på sykehuset, treig start. Fikk med meg en nesespray Med et utdrivningshormon i. Funka som bare det! :)
Den funker ikke her, har også fått den.




Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ellers vil jeg si det er viktig å følge magefølelsen og hjerte. Jeg har funnet ut at jeg ikke ammer for en hver pris, føler meg ikke som en dårlig mor selv om jeg ikke fullammer. Det viktigste er at ungen blir mett.

Jeg fikk migreneanfall i går, og da sa sambo "jeg ser en sammenheng mellom migreneanfallene dine og melkinga (som han kalte det). Du blir dårlig hver gang du bare skal amme! Ingen er tjent med at vi skal ha det sånn".
Jeg er enig, fordi jeg stresser sånn og er livredd for at hun ikke skal få i seg nok. Så jeg gir henne mme når jeg føler det er behov for det. Happy mamma og happy kid :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sniker fra April ;) Jeg hadde et sugesvakt barn sist, han var hjertesyk og hadde virkelig behov for melken, så jeg følte et veldig press.. Jeg slet mye med ammingen, men for å få igang melken må man pumpe/amme ofte! Jeg pumpet eller ammet hver annen time, i minst 30 minutter frem til melken kom. Det var tungt, men melken kom til slutt..

Det at babyen din kun suger i fem minutter, kan jo ha noe å si...kanskje lurt å pumpe etterpå??

Anbefaler deg på det sterkeste å ringe barsel, du skal kunne komme opp dit og veie frem til helsesøster kan stille opp, de skal også kunne veilede deg i ammingen. Lykke til ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp