Har ikke matlyst, råd om hva jeg kan spise?

Even&Odin

Elsker forumet
De kjempe lei knekkebrød og skiver fortiden, så lurer på om noen har noen gode råd eller råd om verdens beste pålegg..

Yoghurt med 4 kornsblanding er i allefall frokosten min! :-)
Ostesmørbrød med skinke/fårepølse og ost?
Lage deg en god porsjon pastasalat som du kan ta med i porsjoner på jobb? :-)

Fruktsalat? Annanas, jordbær, druer, epler og appelsiner.

Kjøpe rundstykker eller baguetter som du kan spise rykende ferske med kalkun naturell, ost, tomater og agurk emoticon Det er det jeg lever på nå.

Så laget jeg minipizza idag av pitabrød(delt i to), med tomatsaus(dolmio blandet med tomater,løk, paprika og en dasj pesto) stekte kyllingfilè (delt opp i små biter) delte opp paprika og løk med ost *nam nam* godt å spise med engang eller kald, kjekt å fryse ned også emoticon

åh, fylte horn er jo veldig godt. genialt å ha å varme opp når man er småsulten. ellers anbefaler jeg noras hjemmelagde jordbærsyltetøy, ridderost :), sushi (naaaaaaaaamm, men følg råd fra matportalen) ellers elsker jeg å spise salat. blir liksom ikke kvalm av det. med presset sitron oppå. oy, nå ble jeg sulten :D 

Tweak skrev:
Yoghurt med 4 kornsblanding er i allefall frokosten min! :-)
Ostesmørbrød med skinke/fårepølse og ost?
Lage deg en god porsjon pastasalat som du kan ta med i porsjoner på jobb? :-)

fårepølse går vel som spekemat og det skal man ikke spise :)

Mitt beste råd er å få i seg noe salt og litt fett siden det demper kvalme.

Og frukt, gjerne banan. Banan er lett og spise, inneholder masse proteiner så det er veldig sunt og litt fruktsukker så blodsukkeret holdes oppe fra starten av :)

Sukker kan fort øke kvalmen så hvis du er kvalm så bør du holde deg unna godteri.

Grønne grønnsaker er ofte lett å spise og veldig sunt så det er smart å prøve å få i seg mest mulig fek.s. brokkoli :)

Hvis du er lei av brødskiver kan du spise havregrøt eller en (relativt) sunn frokostblanding :)

Her sliter jeg veldig med kvalme og matlyst om morgenen.. Men jeg må få ned et eller anna, ellers går det dårlig med kvalmen..
Men jeg spiser et par salinas kjeks før jeg står opp, tar de med på nattbordet om kvelden sammen med bringebærsaft =)
Også spiser jeg frokostblanding når jeg kommer på jobb, eller frukter til lunsj..
Takler ikke brødskiver for tida, så det går i salater, frokostblanding, frukt, ol..

Back
Topp