Har ikke fått søkt om foreldrepenger enda!

lykkelig89

Flørter med forumet
Er under to uker til jeg må ut i permisjon men har ikke fått sendt inn søknad til NAV enda! Dette er pga at min gamle arbeidsgiver ikke har sendt meg lønningsopplysningene som NAV skal ha. Jeg har vært innom på jobb flere ganger og sagt at jeg må ha disse, og ringt x antall ganger til regnskapsfører. De sier at de skal sende, men det skjer ingenting. Hva kan jeg gjøre når de ikke gidder å sende dette?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Du kan ikke be dem på nav om å ringe til arb giver da? Du kan jo sende din søknad iallefall så nav får dine papir iallefall:)

Nav krever dette inn sjølv om du ber dei om å gjøre det :)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Hos meg var arbeidsgiver også sen med å sende det. Jeg fikk da brev fra NAV om at hvis det ikke ble sendt inn innen 14 dager, så ville "tilbudet" om foreldrepenger falle bort og jeg måtte søke på ny.
Send inn din del, og spør om NAV kan snakke med arbeidsgiver.

Ja, Nav purrer på oss på regnskap/lønnskontoret om informasjonen ikke er sendt inn :-) De ringer også! Men det fordrer kanskje at du allerede har sendt inn søknaden slik at Nav vet at de skal purre på regnskapskontoret...?

Har aldri søkt selv, men jobber med lønn :-)

Min arbeidsgiver sender inn inntektsopplysningene til NAV uavhengig av min søknad. Sjefen min sa at NAV ber om disse opplysningene når de har mottatt søknaden. Nå er jeg 6.kvinne ut på halvannet år som skal ut i permisjon så går utifra at hun vet hva hun gjør :P

Du skal jo bare sende søknaden?! så skal arbeidsgiver sende lønnsopplysninger. Nav purrer på arbeidsgiver til de er gitt.

Storebror aug 09
Lillebror ventes aug/sept 13

Jeg har fått beskjed fra nav at opplysningene fra arbeidsgiver skal legges ved søknaden og leveres samtidig. Må ta meg en tur nedover i morgen og snakke med nav, begynner å bli litt stresset kjenner jeg ;)

Nei det trenger ikke å sendes i samme søknad.. Her sendte jeg min søknad først, så etter sendte jeg termin bekreftelse og så sendte arb giver sin del! Så send din del så du iallefall har gjort de du skal :)

Uff jeg har heller ikke søkt! Hvor langt er du på vei?

Er i uke 36 i dag... har levert min del, men sånn som jeg forsto det på nav så kunne jeg regne med og gå uten inntekt en god stund....

Du trenger kun sende inn din del med terminbekreftelse/kopi av helsekort. Arbeidsgiver har ansvar for å sende inn selv, men skjemaene arbeidsgiver skal sende inn ligger på NAV sine nettsider og kontorer. du kan jo ta med disse papirene til arbeidsgiver og levere de for han/henne på NAV så er du sikker på at det blir gjort:).

Jeg søkte 3 uker før jeg skulle starte permisjon! Wops litt sein,men fikk brev om innvilgelse dagen før permisjonen startet:) så håper det går fort for dere andre også! Eneste som er dumt for meg er at det blir 3 uker lengre mellom da jeg vanligvis får utbetaling og foreldrepenger,så da blir det litt trangt,

Back
Topp