Har i dag hatt vondt i "musbenet". Er dette begynnelsen på bekkenløsning/låsning?

Hvite Roser

Andre møte med forumet
Eller hvordan vondt har dere som har fått det allerede?
Rar plass å ha vondt..
Er det ikke litt tidlig å få det nå? er bare 15 uker på vei.

Har tatt det rolig i juleferien, men i går var vi på tur og styret i snøen så nå er det ekkelt der nede.
Huff.. Gruer meg til å dra på jobb i morgen og stå en hel dag.

Er nok bekkenet ja. Men er ikke sikkert du får så mye mer vondt, ikke så lett å si..

Jeg har det samme og det er en merkelig følelse. Kjennes ut som om jeg har fått meg en skikkelig trøkk eller spark midt mellom ;). Er nok bekkenløsning og jeg har blitt verre underveis i svangerskapet. Det har holdt seg på et stabilt nivå et par uker og er nå over 18 uker.

Høres ut som bekkenløsning. Fikk det så tidlig som uke 7 med nummer 1. Ikke kjent noe så langt så håper den holder seg unna.

Tips til forbygging: å sove med pute mellom lår/knær. Gå ut av seng/bil/sofa med samlede bein.Jeg hadde også plastpose som jeg satt på i bilen for å lettere komme ut. Ta regelmessige pauser og ha gode sko. Bære likt i begge hender f.eks. ha en handlepose i hver hånd. Bekkenbelte er også en mulighet dersom man blir hardt rammet.

Alle har bekkenløsning siden bekkenet gjør seg klart, men det er ulikt hvor mye smerter man vil få. Var plaget i mine to første svangerskap, men kjente ikke noe nå sist. Hadde også plager til gutten min var ett år. Håper du slipper unna mer bekkenplager fremover.

Back
Topp