Har hun vondt?

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Idag er det 3 kvelden på rad jenta vår SKRIKER ut. Ikke bare gråt, men panisk skriking.
Varierer på tid fra 30 min til kanskje 2 timer, men hun har jo ikke skreket tre timer som er den såkalte kolikk grensa.

Men jeg kjenner jeg blir så stressa av det. Hun vil ikke la seg roe av hverken kos, mat eller noe.
Jeg prøver å la henne rape til hvert måltid, (noe hun ikke alltid gjør), og jeg prøver å sykle med bena osv, med tanke på promping, men jeg får henne ikke til å prompe. Men hu roer seg mer ned når hun får til å prompe selv.

Hun kan prøve å spise litt under skriketokt, fordi det er kanskje mat-tid når hun har en sånn tokt. Og da SKRIKER hun mens hun spiser. Kaster seg av og på puppen tyve ganger, men hu drikker innimellom toktene.

Jeg er så bekymret for at hun kan ha vondt noe sted?
Tror ikke hun har kisskidd når jeg leser om det, men hvordan vet man egentlig om de feks er stive i nakken?
Hu ligger rett, og er fin i formen egentlig. Virker som hun hater å die på høyre bryst på kvelden, men hun gjør det jo fint på natten og dagtid.

Så mange ting man kan bekymre seg for a gitt.
Er det ikke det ene så er det det andre. :P
Noen med noe fornuftig forslag, eller det rett og slett helt vanlig at det de sier om at baby gråter en til to timer i døgnet kan være ren skriking?

Ville ha dratt til kiropraktor for og utelukke låsning. Jenta mi gråt hver kveld i noen måneder for hun var trøtt, fikk ikke nok ut av puppen på kveldstid og dette ble en evig runddans på kvelden. For trøtt til og spise og for sulten til og sove. Hun skulle tydeligvis hamstre mat til natten, for når hun fikk nok mat til(mme), sov hun hele natten!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ville ha dratt til kiropraktor for og utelukke låsning. Jenta mi gråt hver kveld i noen måneder for hun var trøtt, fikk ikke nok ut av puppen på kveldstid og dette ble en evig runddans på kvelden. For trøtt til og spise og for sulten til og sove. Hun skulle tydeligvis hamstre mat til natten, for når hun fikk nok mat til(mme), sov hun hele natten!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Hadde hun tegn på låsning?
Hun sover hele natten utenom en amming som går fint. Gråter/skriker ikke på natta.

Er helt sikker på at hun får i seg nok mat forresten. Tror ikke det er det.
Men hun svelger mye luft under amming (hun har riktig tak) så lurer på om det kan være noe av grunnen.

Last edited:
Høres det ut som om hun "trykker" når hun skriker? Akkurat som om hun presser ut hvert skrik, og i tillegg trekker opp beina? Tenkte på kolikk/magesmerter. Babyer kan ha kolikksmerter fra tid til annen uten at det er "kolikk" etter boka ..:-)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Prøv uansett sukkervann neste gang, verdt ett forsøk :-):-)

ville prøvd kiropraktor jeg og.. jenta mi hadde masse låsninger og var skeiv i hofte/bekken partiet.. skreik som en stukken gris om kveldene før jeg gikk til behandling, og roet seg med en gang han fikk behandlet henne :)

ville prøvd kiropraktor jeg og.. jenta mi hadde masse låsninger og var skeiv i hofte/bekken partiet.. skreik som en stukken gris om kveldene før jeg gikk til behandling, og roet seg med en gang han fikk behandlet henne :)
Så du det på henne på noen måte?
Og er det ikke rart hun da bare gråter ett par timer på kvelden, først nå når hun er en mnd? Burde hun ikke grått hver gang hun merket vondten sin?

Høres det ut som om hun "trykker" når hun skriker? Akkurat som om hun presser ut hvert skrik, og i tillegg trekker opp beina? Tenkte på kolikk/magesmerter. Babyer kan ha kolikksmerter fra tid til annen uten at det er "kolikk" etter boka ..:-)

Ser ikke ut som hun presser. Og heller ikke bena opp. Hu strekker seg heller så lang hun er og kaster hodet bakover

Ville tatt henne med til manuellterapeut eller kiropraktor og sjekket for låsninger. Låsninger er jo ikke noe man nødvendigvis kan se utenfra, men kan merke ved at de tuller ved et bestemt bryst, har favorittside når de ligger osv. Verdt å ta en sjekk i alle fall ;)

Ser ikke ut som hun presser. Og heller ikke bena opp. Hu strekker seg heller så lang hun er og kaster hodet bakover
Ok, da ville jeg nok prøvd manuell terapeut eller kiropraktor som de andre sier verdt ett forsøk :-) Evt prat m helsestasjon:-)

Så du det på henne på noen måte?
Og er det ikke rart hun da bare gråter ett par timer på kvelden, først nå når hun er en mnd? Burde hun ikke grått hver gang hun merket vondten sin?
det var når hun var rundt 4 uker vi merket det.. hun lå konsekvent mot ene siden og aldri rett ut, alltid med en "svai" i kroppen.. Hun hadde mild grad av kiss/kidd.. viss du googler det så ser du noen bilder, hun lå som en banan .. men ikke så ekstremt så mange har det!

Skal på helsestasjon onsdag så prater med de da tenkte jeg.
Hun er helt rett i kroppen og snur hodet til begge sider. Hmm.

Sniker fra november:) jenta mi hadde kisskid, låsning i nakke og bekken. Tydelig smerte om kvelden med skrik, tydelig Noe rart. Hun hev også hodet sitt bakover ved amming og jeg synes det var krevende. Fikk malt i melk, lagde mme på kvelden men det ble bare verre så kuttet det ut. Hadde ei venninne som hadde ei jente med kolikk som anbefalte kiropraktorklinikken. Da jeg ringte og fikk time der var vesla 6 uker. Etter3 behandlinger virket hun kjempe fin. Hun bæsjet veldig godt og fikk ut masse luft etter hver behandling. Ammingen gikk også bedre :) gikk også bedre:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker fra juli:) Jenta mi kunne skrike 30min-4 timer hver dag. Og ved amming enkelte ganger, natterstid gikk som regel fint. Hun klarte også å bevege hode fra side til side helt fint. Vi kontaktet hs, som igjen kontaktet fysio, som fant et par låsninger helt øverst i nakken. Så vi ble sendt til manuellterapaut.
Må vel også legge til at vi fant ut at hun ikke la på seg noe, selvom jeg hadde masse melk og hun spiste masse.
Men etter behandling hos mt og foring med mat som hun tar opp næring av har jeg fått en helt ny baby:D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Prata med hs idag. Så nå skal vi til Manuellterapeut på mandag.
Blir godt bare å få sjekket kjenner jeg :)

Sniker fra juli:) Jenta mi kunne skrike 30min-4 timer hver dag. Og ved amming enkelte ganger, natterstid gikk som regel fint. Hun klarte også å bevege hode fra side til side helt fint. Vi kontaktet hs, som igjen kontaktet fysio, som fant et par låsninger helt øverst i nakken. Så vi ble sendt til manuellterapaut.
Må vel også legge til at vi fant ut at hun ikke la på seg noe, selvom jeg hadde masse melk og hun spiste masse.
Men etter behandling hos mt og foring med mat som hun tar opp næring av har jeg fått en helt ny baby:D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Kan jeg spørre hvordan behandles de hos mt? Trykker de og sånn?
Og hva mente du med foring med mat som hun tar næring av?
Lille her fullammes og går opp i vekt, burde ikke det holde?
Mye spm hehe.

Jeg så ikke noe på henne. Dro bare til kiropraktor for å utelukke at det var derfor amminga gikk skjeis. Det var ikke derfor, sa kiropraktoren. Hun hadde en låsning i nakken etter at hun ble forløst med vakuum. Samme dag som behandling nr.2 begynte og ta "pushups" og senere rulles hun rundt. Så det var nok ammeskjoldet som skapte problemer hos oss. Hun strevde med og få ut melka og dermed gikk produksjonen min ned. Brukte en halvtime på hver mating i starten, og hun spiste hver time. Dette med gråtingen på kveldstid starter etter 14 dager og frem til hun gikk over til mme 2 måneder etter. Hun sov godt på natten når hun først sovnet, kun avbrutt med mat.

Back
Topp