Har hun lært dette i barnehagen?

almara

Forumet er livet
VIP
Noen som har hørt lignende?

Følgende samtale mellom Alma og meg:

Jeg: "Jeg liker ikke at du skriker sånn til meg, Alma"
Alma: "Jeg skriker til gulvet, ikke til deg"

Jeg ble helt paff, jeg! Syntes det var veldig kløktig sagt. Men er dette en vanlig ting å si blant barn? For jeg lurer jo på om dette er noe hun kan ha hørt i barnehagen. Kanskje noen andre barn har "forsvart" seg på denne måten som hun har hørt?

Senere på kvelden skyndte jeg litt for mye på henne, ba henne være rask, sa jeg var lei av at hun brukte så lang tid på alt hun skulle gjøre (kveldsrutiner). Da svarte hun; "men mamma, da går jeg bare saktere".
Da måtte jeg bare berømme henne med at hun tenker mange smarte tanker, for hun hadde jo rett, problemet var mitt, mitt stress. Syntes det var ordentlig bra sagt. Slike "gullkorn" kommer ofte fra munnen hennes om dagen.
Som da jeg spurte "savner du pappa?" (han er i Tyskland et par dager) og hun svarte 
"ja, og deg". 
"meg?"
"ja, deg når du ikke er her"

Hun hadde nok mine to kvelder på julebord i bakhodet. Og jeg smeltet helt:) Flere med morsomme kommentarer om dagen?

hehe så artig.
Teodor skal motbevise meg innimellom. 
Som her om dagen da han tok en stor bit av brødskiva, la seg ned på sofaen og sa: 
"se mamma, jeg får ikke maten i halsen!"

Fru H skrev:
hehe så artig.
Teodor skal motbevise meg innimellom. 
Som her om dagen da han tok en stor bit av brødskiva, la seg ned på sofaen og sa: 
"se mamma, jeg får ikke maten i halsen!"

He he, så morsom han er:)

De er så morsomme innimellom. Utrolig bra sagt av begge to.

Så smarte utsagn, de begynner å bli store og kloke nå :)

Her sa mormor til Amelia under et måltid; "sier magen at den er mett nå". Da svarer Amelia; "nei, for magen kan ikke prate, bare munnen som kan det".

*trinemor* skrev:
Så smarte utsagn, de begynner å bli store og kloke nå :)

Her sa mormor til Amelia under et måltid; "sier magen at den er mett nå". Da svarer Amelia; "nei, for magen kan ikke prate, bare munnen som kan det".

Ha, ha! Herlig sagt! Det sier også noe om at de enda ikke forstår overført betydning. Det er det mange eksempler på med Alma og, kommer bare ikke på noen nå. 

Alma har ofte begynt å si "det er ikke noe mer plass i magen min" når hun ikke vil ha mer mat:) 

Hoppetussa skrev:
Hahaha, gullkorn! Jeg spurte oskar om han hadde kysset noen i barnehagen...da svarte han "nei for det vet ikke du, for det er hemmelig"...så sa han også her om dagen at når hunden vår ble gammel (les dør?) vil han ha en sebra.....hvor tar de det fra?

Ha ha, så han vil ha en sebra! :) Ja, det er en utrolig morsom alder. 

Back
Topp