Har hostesaft virkelig en effekt?

Dollface

Forumet er livet
VIP
Æ bare lure....

For jeg og Tobias går rundt her og pimper hostesaft til den store gullmedalje - i natt lå jeg våken i 2 timer og hostet...
Super hostesaft.. hjelper det? Næææææææææææiii...

Så åffer tar man det da?? Og hvordan funker den? [8|]

eneste hostesafta som virker er de som virker sentralstimulerende på hjernen, feks Cosylan[&:]

ORIGINAL: gira

eneste hostesafta som virker er de som virker sentralstimulerende på hjernen, feks Cosylan[&:]

på hjernen???
Men det er da i lungene jeg har vondt.. [&:]

Jeg syntes det funker, hvertfall den slimløsende. Solvipekt eller hva den heter. Smaker DRITT, men løsner opp. Den hostedempende er jeg mer uggen til.

ORIGINAL: Dollface

på hjernen???

jepp, men hjernen styrer hosterefleksen vettu[;)]

cosylan funker. Den er det jo rød trekant på og. Må ha resept da, og jeg
vet ikke helt hvordan det er med den og barn.. Det står at den ikke bør gis til
barn under to år, men jeg blir litt #susete# i hodet av den.

Var hos en astmalege på sykehuset med gutten min forgje uke. Han sa at reseptfri hostesaft/slimlösende har ingen bevist effekt, og det er derfor de er reseptfrie. Barn skal heller helst ikke ha hostedempende medisin, da dette kan gi motsatt virkning (at slimet tettner mer til og blir verre)

Skal man ha noe som funker, må man få resept på f.eks Cosylan.[:)]

God bedring til dere begge [:)]

prøv en som heter propolis som du får på helsekosten, den har de også til barn. den funker på min kar [;)].

ORIGINAL: [Malin]

Var hos en astmalege på sykehuset med gutten min forgje uke. Han sa at reseptfri hostesaft/slimlösende har ingen bevist effekt, og det er derfor de er reseptfrie. Barn skal heller helst ikke ha hostedempende medisin, da dette kan gi motsatt virkning (at slimet tettner mer til og blir verre)

Men det er da ingen som skal ha hostedempende medisin når man har slimhoste? [8|]

Har du prøvd EFEDRIN hostesaft (resept) til minsten? Den fungerer ikke hostedempende (som barn ikke skal ha), men den gjør slimet lettere å hoste opp! Funker bra her, men noen barn reagerer visstnok med å bli litt hyper?

ORIGINAL: augusten

Har du prøvd EFEDRIN hostesaft (resept) til minsten? Den fungerer ikke hostedempende (som barn ikke skal ha), men den gjør slimet lettere å hoste opp! Funker bra her, men noen barn reagerer visstnok med å bli litt hyper?

jupp, men kun til tørrhoste - og da på natten, for han blir veldig sløv av den.. [:)]

men nå har han slimhoste, og vi er igrunn tomme for efedrin også [8D]

ORIGINAL: Dollface

på hjernen???

jepp, men hjernen styrer hosterefleksen vettu[;)]
Ja, men ikke alltid man burde la være å hoste heller. Cosylan kan i mange tilfeller gjøre vondt verre.

Gi slimløsende hostesaft da. Også mye vann. Det løsner slimet så det er lettere å hoste opp. De hoster ikke mindre av den, men de får opp slimet (som kan gi lungebetennelse hvis den blir liggende) og blir dermed fortere bedre. ;)

ORIGINAL: toneany

Jeg syntes det funker, hvertfall den slimløsende. Solvipekt eller hva den heter. Smaker DRITT, men løsner opp. Den hostedempende er jeg mer uggen til.

Den og hjalp VELDIG på meg om det er den jeg tror det er... Jeg satt på et tørt kontor og hostet så mye at det be forstyrrende for de som snakket i tlf, og det ble bare værre og endte med at jeg spydde når jeg hosta. Så jeg løp innom apoteket og kjøpte denne og da hostet jeg ikke mye etterpå. Under en uke etterpå var jeg bra.[:)] Så selv om det er det vondeste jeg har smakt på lenge så gjør jeg det igjen!

ORIGINAL: [Malin]

Men det er da ingen som skal ha hostedempende medisin når man har slimhoste? [8|]

Ordla meg litt feil, mener at en bör ikke gi hostedempende til barn som hoster, da det kan forverre hostingen og at en tettner til mer. Dette pga hostingen er der for en grunn, for at en skal få bort rusk og rask fra luftveier etc.

ORIGINAL: Bitzyh

Den og hjalp VELDIG på meg om det er den jeg tror det er... Jeg satt på et tørt kontor og hostet så mye at det be forstyrrende for de som snakket i tlf, og det ble bare værre og endte med at jeg spydde når jeg hosta. Så jeg løp innom apoteket og kjøpte denne og da hostet jeg ikke mye etterpå. Under en uke etterpå var jeg bra.[:)] Så selv om det er det vondeste jeg har smakt på lenge så gjør jeg det igjen!

det er solvipekt vi drikker her, og den funker tydeligvis ikke på oss.. men fant noe naf hostesaft for barn her som han fikk nå, så får vi se om det hjelper..

ORIGINAL: augusten

I følge legen min kan man like gjerne drikke cola som å drikke reseptfri hostesaft.. 

Back
Topp