Har hodet festet seg?

Er førstegangs, og fikk beskjed om at hodet ikke var festet for to dager siden da jeg var på kontroll. Men han har lagt i mer eller mindre samme stilling i over en måned, så jeg satser på at han ikke får det for seg å snu seg i siste liten:p

Hodet ned siden iallfall uke 28, men ikke festet seg enda. 38+0 og skal på kontroll i morgen - så er litt spent :)

Var på kontroll hos jordmor og hun var usikker, så ble sendt rett på ultralyd. Der fant de heldigvis ut at hun lå riktig vei, med hode langt ned og festet [emoji1]
Edit: 36+6

Last edited:
Fikk beskjed om at hodet var festet først ved 38+6. Men fikk også da vite at hodet kunne være festet i dag, men ikke i morgen?:bored:

Hodet var ikke festet sist, i uke 36, så håper det er festet i morgen - uke 37+3! Men hun har ligget med hodet ned siden uke 28 eller noe :smug:

Hva betyr det forresten for foster/baby/mamma/fødsel om hodet ikke er festet innen fødsel starter?

Hodet var ikke festet sist, i uke 36, så håper det er festet i morgen - uke 37+3! Men hun har ligget med hodet ned siden uke 28 eller noe :smug:

Hva betyr det forresten for foster/baby/mamma/fødsel om hodet ikke er festet innen fødsel starter?
Har egentlig ingenting å si. Noen fester seg ikke før man er i fødsel. Men om hodet er festet,når vannet går, så er det mindre sjanse for at navlesnoren kan komme i klem siden hodet da tetter for utgangen:)

Last edited:
Andregangs og hodet var ikke festet ved 36+1. Forventer heller ikke at det festes denne gang før riene starter, da det er vanligst som fleregangs fødende. Ang vannavgang når hodet ikke er festet, så fortalte jordmor at det er det gammel lærdom at du må legge deg ned om hodet ikke er festet. Du bør ta en telefon til føden og mest sannsynlig får du komme inn på en sjekk. Var bekymret for dette da første fødsel begynte med vannavgang og siden hodet nå ikke er festet :)

Kontroll idag, hodet er festet :)
Var ikke det på sist sjekk:)
Ho sa jeg hadde Fødeansikt?hehe, hva nå enn det er :)
39+2
Kanskje at man blir litt mer vann fylt/ pløsete eller noe sånn. Jeg har følt at jeg har hatt mer vann i kroppen og at ansiktet har vært mer pløsete enn vanlig.

Back
Topp