Har hodet festet seg hos dere?

Klem_entin

Flørter med forumet
Jeg er nå i uke 40, og babyen ligger fortsatt høyt. Har fått beskjed av jordmor at hvis vannet går skal jeg legge meg flatt og ringe sykebil (vi har ikke bil selv), for å hindre at navlesnoren kommer ut før babyen.

Jeg hadde håpet å kunne være lengst mulig hjemme når fødselen startet, og holde meg oppreist og aktiv for å få stjernekikkerbabyen til å rotere best mulig, så nå håper jeg veldig at vannet ikke går før riene starter!

Jeg har i overkant mye fostervann, og forrige fødsel startet med at vannet gikk (alt på en gang), så det ser ut som jeg må forberede meg på noe annet enn jeg hadde tenkt.

Er det noen her med erfaring fra tidligere fødsler der hodet ikke fester seg før fødsel?

Ikke festet seg her heller39+4, men han ligger ned i bekkenet da. Jeg har altfor mye fostervann så sa til legen på sykehuset jeg var veldig bekymret for at vannet skulle gå men han mente jeg ikke burde tenke på det.... oftest startet det med rier uansett.
Første festa seg heller ikke men da starta det med rier :)
Får vell bare ringe føden viss vannet går og ta det derfra, umulig å vite om det starter med vannavgang så tenker at jeg tar ikke sorgene på forskudd

Fikk beskjed i uke 37 at hodet var festet og godt nedi bekkenet. I uke 39 sa hun at det var litt bevegelig likevel, men likevel enda lengre ned i bekkenet. Vil tro det går på at jeg er andregangs :)

Var hos jordmor i forrige uke (38+2) og da var hun ikke festet, men hun lå med hodet nede for 2. mnd på rad..

Hode er ikke festet her. 38+ 5

Ingen av mine barn festet hodet. Nr 3 var også riktignok setefødsel. Fødsel nr 1 og 3 startet med vannavgang. Jeg fikk beskjed om å komme på sykehuset med engang, men kan jo også være fordi det var premturfødsler( uke 33 og 34). Da jeg kom på sykehuset og etter jeg ble undersøkt fikk jeg lov til å reise meg og gå hvis jeg ville. Men riene har startet kort tid etter vannavgang og fødslene har gått ganske raskt så ville helst ligge i ro. Nr 2 ble satt i gang. Og hodet hans var heller ikke festet. På han måtte de ta vannet før det ble full åpning.

Her er hodet festet ja.

Hvordan vet de at det er stjernekikkerbaby når hodet ikke er festet?

Håper du slipper ambulanse, og at det starter med rier og ikke vannavgang :-)

Her har hodet vært festet noen uker (er uke 39+4) idag. :happy: Han ligger langt nede i bekkenet sier jordmor.

Lurer på om rompa er festet her 39+2, å har ikke samme presset under ribbeina lengre

Her er hodet festet ja.

Hvordan vet de at det er stjernekikkerbaby når hodet ikke er festet?

Håper du slipper ambulanse, og at det starter med rier og ikke vannavgang :-)

Takk :-)

Vet jo selvfølgelig ikke hvordan det blir til slutt, men babyen har ligget på samme måte i ca 12 uker nå, med ryggen sin mot høyre side av min rygg. Har noen ganger vridd seg til tverrleie, men alltid tilbake til stjernekikkerposisjon. Akkurat som forrige min. Sannsynligheten er stor for at den blir født som stjernekikker, men er jo alltids en mulighet for at den klarer å snu seg helt under fødsel.

Takk :)

Vet jo selvfølgelig ikke hvordan det blir til slutt, men babyen har ligget på samme måte i ca 12 uker nå, med ryggen sin mot høyre side av min rygg. Har noen ganger vridd seg til tverrleie, men alltid tilbake til stjernekikkerposisjon. Akkurat som forrige min. Sannsynligheten er stor for at den blir født som stjernekikker, men er jo alltids en mulighet for at den klarer å snu seg helt under fødsel.

Usj, sånn ligger min også! Jordmor har ikke nevnt at det er stjernekikkerposisjon.

Hodet er ikke festet. To dager over termin nå. Ligger noen ganger ned i bekkenet men mest i tverrleie. Siger alltid tilbake på tvers om natta. Håper på igangsetting (etter evnt snuing) Fredag. Slitsomt å gå sånn og kjenne på risiko for ambulanse og keisersnitt om fødsel starter og han ikke snur seg.... Men sykehuset tar det hele med knusende ro, så jeg får vel stole på dem. Har kort vei til sykehuset.

Jeg er nå i uke 40, og babyen ligger fortsatt høyt. Har fått beskjed av jordmor at hvis vannet går skal jeg legge meg flatt og ringe sykebil (vi har ikke bil selv), for å hindre at navlesnoren kommer ut før babyen.

Jeg hadde håpet å kunne være lengst mulig hjemme når fødselen startet, og holde meg oppreist og aktiv for å få stjernekikkerbabyen til å rotere best mulig, så nå håper jeg veldig at vannet ikke går før riene starter!

Jeg har i overkant mye fostervann, og forrige fødsel startet med at vannet gikk (alt på en gang), så det ser ut som jeg må forberede meg på noe annet enn jeg hadde tenkt.

Er det noen her med erfaring fra tidligere fødsler der hodet ikke fester seg før fødsel?

Har du fått tips på hur du kan få snudd på din stjernekikker? Min ligger med rygg mot min rygg (ev. lite mot min högra sida) och huvudet har fäst sig, och jordmor har inte nämt ngt om detta fenomen för mig. Har termin på fredag och kontroll imorgon - så hoppas jag kan få veta lite mer då.

Har du fått tips på hur du kan få snudd på din stjernekikker? Min ligger med rygg mot min rygg (ev. lite mot min högra sida) och huvudet har fäst sig, och jordmor har inte nämt ngt om detta fenomen för mig. Har termin på fredag och kontroll imorgon - så hoppas jag kan få veta lite mer då.

Sjekk spinningbabies.com! De har masse (virkelig masse...) tips. Men jeg har gjort mange av dem ganske jevnlig og tror ikke de har hatt så mye effekt. Lykke til uansett!

Jeg er 38 uker i dag, og fått samme beskjeden som deg. Hodet er ikke festet, og hvis vannet går skal jeg legge meg ned, liggesitte i bilen evt ambulanse. Kjører vi selv skal jeg kjøres til akutten og bli trillet opp til fødeavdelinga, får ikke lov til å gå selv.. håper hodet fester seg, men sannsynligheten er liten dessverre. Forrige fødsel startet med at vannet gikk, så må ta det som det kommer. Men jeg har pakket fødebagen klar og gjort ting i stand, slik at jeg ikke føler at det er noe jeg må gjøre før vi kommer oss til sykehuset.

Kjenner litt på at jeg kvier meg litt mer for å reise på butikken osv alene, tenker hele tiden tenk hvis vannet går og jeg må ligge midt i butikken/ barnehage etc.. kan jo ikke kjøre liggende akkurat [emoji85]

Back
Topp