Har hodet festet seg enda?

Ruska

Flørter med forumet
Eller har du vært gravid før og husker hvordan det kjentes ut?

Det er nemlig noen rare ting som foregår med kroppen min nå, og jeg lurer på hva det er :P De siste dagene har jeg fått kraftigere kynnere enn hva jeg har hatt før, bekkenområdet er ømt og litt vondt, og tuppa har snudd seg såpass at hun har begynt å sparke meg litt i ribbeina.
I tillegg er det som om noe "stanger" i bekkenet, og det stråler ned i skambeinet og området der.

Noen idè om hva det kan være?
Vet det er veldig tidlig for at hodet skal feste seg, men man lurer jo litt når man ikke har vært med på det før ;-)

fra uke 30 og utover skal det vist være normalt at hode fester seg.. det jeg husker var at det var vondt!

shorty86 skrev:
fra uke 30 og utover skal det vist være normalt at hode fester seg.. det jeg husker var at det var vondt!

Okay :P Overalt hvor jeg har lest, har det sått fra uke 35 se x)

Hehe, ja, det at det gjør vondt stemmer jo med hvordan ståa er her nå ;-) Gleder meg til neste konrtoll hos jordmor, og høre om det faktisk er det som er på gang :) Synd det er tre uker til bare xP

Her snurrer hun rundt enda:/ Satt i seteleie sist hos jordmor, men sønnen min la seg med hodet ned i uke32 tror jeg. Hodet hans dermed festet seg ikke for nærmere termin. Håper veeeldig at snuppa snur seg ned snart:/

Lykketrollet:0) skrev:
Her snurrer hun rundt enda:/ Satt i seteleie sist hos jordmor, men sønnen min la seg med hodet ned i uke32 tror jeg. Hodet hans dermed festet seg ikke for nærmere termin. Håper veeeldig at snuppa snur seg ned snart:/

Får håpe tuppa snur seg etterhvert da :) Er glad frøkna her ligger med hodet ned alt, og satser på at hun blir liggende den veien x)

Her har snuppa ligget med hode ned siden uke 26, og når jeg kom i min uke 30 kjente jeg stanging laaangt der nede, nesten så jeg følte for å knipe hele dagen. Hun var veldig aktiv den dagen og det gjorde veldig vondt/ubehag heletiden. Siden da har jeg ikke kjent at hun har bevegd hode og slike ting jeg hadde kjent før,(bomping) så da mente jordmor hodet sikkert hadde festet seg :-) veldig aktiv er hun med "resten" av kroppen kan man si! :-P

Hodet på nr en festet seg aldri helt hos meg og nr 2 ligger med rumpa ned foreløpig, men jm sa han lå høyt, så jeg har fingrene krysset veldig hardt for at han snur seg.

oktober23 skrev:
Her har snuppa ligget med hode ned siden uke 26, og når jeg kom i min uke 30 kjente jeg stanging laaangt der nede, nesten så jeg følte for å knipe hele dagen. Hun var veldig aktiv den dagen og det gjorde veldig vondt/ubehag heletiden. Siden da har jeg ikke kjent at hun har bevegd hode og slike ting jeg hadde kjent før,(bomping) så da mente jordmor hodet sikkert hadde festet seg :-) veldig aktiv er hun med "resten" av kroppen kan man si! :-P

Høres ikke behagelig ut.. x)

Jeg er veldig spent på hva jordmor sier angående frøkna her på neste kontroll :) Bevegelsene hennes har forandret seg mye de siste dagene, hun er ikke like overalt i magen som hun har vært før, men er fortsatt godt i live inni der, hehe :)

Kjenner at det virkelig begynner å bli spennende i svangerskapet når det drar seg mot forberedelse til fødsel! :)

Knøttebærer skrev:
Hodet på nr en festet seg aldri helt hos meg og nr 2 ligger med rumpa ned foreløpig, men jm sa han lå høyt, så jeg har fingrene krysset veldig hardt for at han snur seg.

Krysser fingre sammen med deg :) Uansett vil det nok gå helt fint! :)

Her turner han fortsatt rundt. I uke 30 fikk jeg vite at han var plassert langt ned i bakkenet og legen trodde han ville bli værende, men det ville han ikke :-).På den tiden kjente jeg mye nedpress  og trykking i underlivet, det føltes av og til som en hånd var på vei ut. Det roet seg litt og de siste to ukene har han vekslet mellom hode-, sete- og tverr-leie.

mia7 skrev:
Her turner han fortsatt rundt. I uke 30 fikk jeg vite at han var plassert langt ned i bakkenet og legen trodde han ville bli værende, men det ville han ikke :-).På den tiden kjente jeg mye nedpress  og trykking i underlivet, det føltes av og til som en hånd var på vei ut. Det roet seg litt og de siste to ukene har han vekslet mellom hode-, sete- og tverr-leie.

Hehe, vil virkelig prøve seg ut hvilken vei han liker seg best han da :)

Selv kjenner jeg ikke til noe nedpress eller noe, så det er kanskje tvilsomt om hun fester seg likevel :)

Ja, er spennende at det er siste innspurt og at vi er så nære at ting begynner å skje! Kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til den dagen fødselen starter! :-D

oktober23 skrev:
Ja, er spennende at det er siste innspurt og at vi er så nære at ting begynner å skje! Kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til den dagen fødselen starter! :-D

Mhm!! :P
Jeg gleder meg, er pissredd, megaspent - alt på en gang xD

Da har jeg vært på kontroll igjen, og mistankene stemte; hodet er festet :D

På kontroll i uke 32 var hodet bevegelig, men nå i uke 36 hadde det festet seg
Kan ikke si at jeg har merket noe forskjell på magen egentlig..

Det kan være at hodet fester seg du kjenner, men det kan også være helt vanlige smerter i et svangerskap.
Her har babyen sittet i seteleie veldig lenge, men har nå endelig snudd seg med hodet ned, men det har ikke festet seg ennå. Det er bedre å bli sparket oppover enn nedover synes jeg, hehe;) Får mange og sterke kynnere når babyen romstrerer inni magen, og tidvis har den snudd seg i slike perioder.
Forrige barn lå med hodet ned hele tiden, men det festet seg ikke før fødselen. 

Elvira25 skrev:
På kontroll i uke 32 var hodet bevegelig, men nå i uke 36 hadde det festet seg
Kan ikke si at jeg har merket noe forskjell på magen egentlig..

Jeg har heller ikke merket noen forskjell på magen, men har merket endringer i bekkenet ^^

Her ligger babyen veldig høyt og hodet fortsatt veldig bevegelig i uke 37. Har også kjent ubehag nedover i bekkenet, særlig når babyen beveger seg, men mistenker at det kan være bekkenløsning. Med førstemann kjente jeg ingenting når hodet festet seg, og med nummer to festet hodet seg aldri. Så det er vel litt forskjellig :)

Back
Topp