Har hode festa seg?

E

Eline2020

Guest
Har hodet festa seg hos dere?
Kanskje litt tidlig enda.. Leste om dette for første gang i går faktisk.

Tror ikke min baby har festa seg, kjenner spark fra både venstre og høyre side, selvom høyre side er mest.

Skal til jordmor om en ukes tid, i følge artikkelen jeg leste skal vel jordmor da finne ut leie til babyen.
 
Tror ikke det, det er vel uansett mest vanlig hos førstegangs? Skjønt, min første festa seg heller ikke, så jeg tipper det ikke skjer denne gangen heller :p
 
Niks, for her ligger han stort sett på tvers :hilarious:
Det sies jo at hodet til babyen sjelden fester seg hos flergangsfødende, så vi får nå se hva det blir til etter hvert. Her blir jeg fornøyd bare han får lagt seg riktig vei, for jeg er møkklei dette tverrleiet :p
 
Niks, for her ligger han stort sett på tvers :hilarious:
Det sies jo at hodet til babyen sjelden fester seg hos flergangsfødende, så vi får nå se hva det blir til etter hvert. Her blir jeg fornøyd bare han får lagt seg riktig vei, for jeg er møkklei dette tverrleiet :p
Hvordan merker man at de ligger på tverr? :)
 
Hvordan merker man at de ligger på tverr? :)
I hovedsak at jeg merker det buler ut på hver side av magen min (babyens hode og rompe). Og når han er skikkelig aktiv og får jeg tydelige spark ut mot den ene sida, mens hodet hans tyter ut på den andre sida :hilarious:

Dels vet jeg det også fordi jeg er litt miljøskadd fra yrket mitt (veterinær) og vant med å kjenne etter ting i buk, i tillegg til at jeg synes det er superfascinerende og spennende :p
#nerdalert :hilarious:
 
Nei, her er det brått et bein opp også et hode. Så vlir spennende å se på ultralyd i uke 37, når jeg skal sjekke leie;p (i tillegg til vekst da)
 
Med forrige (første) festa han seg ikke før fødsel i hele tatt. Når jeg kom inn på sykehuset for å føde sa jordmor at han fortsatt flytta rundt på seg. Lillemor nå er heller ikke festa, får ofte et hode stikkende ut ved siden av navlen.
 
Nei. Men er tredjegangs og sist ble ikke hodet festet før under fødsel, så vi får se.
 
Sjekker de ultralyd også i uke 37? :)
Jeg har oppfølging hver mnd pga lavt stoffskifte og tidligere svangerskapsforgiftning. Så skal dit pga det, men forrige uke var hun i seteleie. Så det skulle også sjekkes neste gang sa legen.
 
Har hodet festa seg hos dere?
Kanskje litt tidlig enda.. Leste om dette for første gang i går faktisk.

Tror ikke min baby har festa seg, kjenner spark fra både venstre og høyre side, selvom høyre side er mest.

Skal til jordmor om en ukes tid, i følge artikkelen jeg leste skal vel jordmor da finne ut leie til babyen.

Jeg tviler på at hun her har festet seg, for hun elsker å ligge på tvers når jeg sover og bruke madrassen som trampoline :hilarious: Regner med hun finner riktig posisjon når hun skal. Mener jordmor sa de sjekker det fra uke 36? :)
 
Jeg tviler på at hun her har festet seg, for hun elsker å ligge på tvers når jeg sover og bruke madrassen som trampoline :hilarious: Regner med hun finner riktig posisjon når hun skal. Mener jordmor sa de sjekker det fra uke 36? :)
De sjekker fra 36 ja :) og sender henvisning til sykehuset om hun er usikker:)
 
Hos begge mine forrige festa hodet seg ganske tidlig. Tror ikke denne har festa seg. Håper den gjør det snart da, det er tryggere hvis vannet skulle gå :happy:
 
Etter å ha lest litt tror jeg min baby ligger på tvers. Sparker og styrer så voldsomt om dagen, er ganske så ubehagelig. Eneste positive er jo at jeg definitivt kjenner liv hver dag:joyful:
 
Her tror jeg babyen må ligge med hodet ned og tror hun har gjort det i hvertfall 5 uker allerede. Fått det bekreftet av jordmor, på ultralyd og hikking da hun alltid hikker nederst ved magen. Blir spennende å se om hun fortsatt ligger med hodet ned hos jordmor denne uka.
 
Her tror jeg babyen må ligge med hodet ned og tror hun har gjort det i hvertfall 5 uker allerede. Fått det bekreftet av jordmor, på ultralyd og hikking da hun alltid hikker nederst ved magen. Blir spennende å se om hun fortsatt ligger med hodet ned hos jordmor denne uka.

Her har jeg alltid kjent hikking nederst på magen, men på ultralyd lå hun med hodet opp. Kjenner også hvor hodet er, rett under ribbeina
 
Når jeg var på kontroll for en uke siden kjente jordmor at hodet var nede, rumpa mot venstre og fotan mot høyre. Var 30+6 da. Hun bare tok så vidt på magen før hun kjente det, noe jeg ikke klarer. Er heldig å har en veldig dyktig jordmor da. :) fikk beskjed om at dette ble sjekket frem til uke 36, og om ungen ikke ligger med hodet nede da så vil de prøve å snu den. Ho sa også at selv om hodet er nede nå, så kan ungen fortsatt snu seg.
 
Her har jeg alltid kjent hikking nederst på magen, men på ultralyd lå hun med hodet opp. Kjenner også hvor hodet er, rett under ribbeina
Sniker.
Samme her :) var på ultralyd og fikk bekreftet seteleie, med hodet rett under ribbeina på venstre side. Jeg har også kjent hikking langt nede, på venstre side. I går kjente jeg derimot ekstra romstering i magen, og nå har hun flyttet litt på seg. Aner ikke i hvilken retning :p men hikkingen kjennes i hvert fall lengre oppe
 
Lillebror ligger med hodet ned, og har faktisk gjort det hver gang vi har vært på ultralyd, men jeg tror ikke det er festet enda. Kjenner ofte både spark og buling av rumpa oppe mot både høyre og venstre, så tror han ofte skifter stilling.
 
Back
Topp