Har hatt to MA og nå en SA

ønskerinderligbarn

Andre møte med forumet
Jeg har det så vondt og jeg er knust når jeg tenker at jeg har mistet tredje gang på rad :( . Den første Ma fikk jeg i 2015 i uke 13. Prøvde lenge da ble jeg gravid i august i 2017 fikk jeg en MA på Uke 11 . I år ble jeg gravid i slutten av august igjen men dessverre ble det en Sa igår i uke 5. I 2007 ble det fjernet cyste i begge to eggstokkene mine ved en kikkhullsoperasjon. Vi har vært på en prøve rørsbehandling deretter fant de ut at det var ikke vits å prøve igjen de ville ikke kaste bort tid og resurser på en som meg som har ferre egg sa de i fertilietets avdeling i Trondheim :( Vi har ikke noe god råd til å gå på private klinikker for behandling, so vi forsøker å bli gravid på egen hand uten hjelp. Dette er trist, slitsomt, stressende og sørgelig men vi har ingen andre valg foran oss.

I disse tre ganger ble jeg gravid men kroppen min har ikke taklet graviditets glede pga intens påkjenning av stress , angst og redsel. Jeg får nesten smerter når jeg skriver eller prater om dette, det er så vondt når jeg tenker at det er meg som stresser eller er engstlig som gjør at spirene for ikke overleve i magen min :( Jeg har oppleved under alle disse gravidetene mine at Jeg blir utrolig urolig, stressende og livredd får angst at jeg skjelver og hjertet mitt banker så høyt at jeg kjenner det i halsen min at det kommer til å gå galt med spiren. Så skjer det hvergang det samme at jeg mister dem! Har ikke sovet godt på mange netter mens jeg var gravid nå sitter jeg og savner spiren som jeg hadde i magen min kan ikke beskrive smertene mine. Høres ut som om det fins ikke noe glede for meg verken noe hjelp i verden :( Jeg er så trist og holder på å bli gal igår faktisk revet jeg det nyeste skjorta mi og satt og gråt mange timer. jeg syns det er vondt og det er slitsomt å gå gjennom så mange uhell uten noe hjelp.

Nå lurer jeg på hvordan kan jeg få roe meg ned når jeg blir gravid hvordan kan jeg få kroppen min til å ikke mot arbeidet mot gravidetet . Jeg holder på å bli gal jeg har ikke verdens tid på meg å vente eller jeg kan gå tomt for egg når som helst etter at jeg fikk en forklaring fra Gynn og fra fertilitets avdeling i Trondheim. Hvordan kan jeg lære kroppen min å slapp av hvordan kan jeg jage vekk sorg og angst redsel fra meg når jeg blir gravid ? er det noen som kan hjelpe meg å snu hele denne angsten til en glede slik at jeg kan oppleve en vellyket gravidet ?
 
Uendeleg stor klem til deg :Heartblue
Så utruleg trist å lese :(
 
Dette var veldig trist lesning! :( Har dessverre ikke erfaring med liknende situasjon, men kan skrive under på at nerver og frykt følger med når man har opplevd å miste :( Sender en stor klem og håper det er noen her inne som har noen gode erfaringer å dele <3
 
Dette var veldig trist lesning! :( Har dessverre ikke erfaring med liknende situasjon, men kan skrive under på at nerver og frykt følger med når man har opplevd å miste :( Sender en stor klem og håper det er noen her inne som har noen gode erfaringer å dele <3
Tusen takk for svaret , jeg håper det er noen som kan dele erfaringene sine med meg.
 
Kjære deg ❤️
Har du vært til noen utredning som kan fortelle deg noe om hvorfor du mister? Jeg har selv vært igjennom 3 sa, og 3 kjemiske de siste 6 årene, og skal nå få en skikkelig utredning på hvorfor det har blitt som det har blitt. Dette har du krav på etter å ha mistet 3 ganger.

Vi har jo også fritt sykehusvalg. Kanskje du kunne se om du kunne fått litt bedre hjelp på et annet sykehus?

Sender over en god klem ❤️
 
Kjære deg ❤️
Har du vært til noen utredning som kan fortelle deg noe om hvorfor du mister? Jeg har selv vært igjennom 3 sa, og 3 kjemiske de siste 6 årene, og skal nå få en skikkelig utredning på hvorfor det har blitt som det har blitt. Dette har du krav på etter å ha mistet 3 ganger.

Vi har jo også fritt sykehusvalg. Kanskje du kunne se om du kunne fått litt bedre hjelp på et annet sykehus?

Sender over en god klem ❤️
Så trist å høre at du har hatt 3 sa og 3 kjemisk skjønner veldig godt hvor smertefull er det å miste :( Det høres fantastisk ut at endelig så for du hjelp :) Før jeg skulle på IVF da fikk jeg levert inn noen tester , gynokologen mente at det er vanskelig å hjelpe meg siden jeg har hatt kikkhullsoperasjon. snakket med gyn mange ganger om alt det men fikk ikke noen særlig response. Dessverre så har vi bare en sykehus der vi bor, har tenkt å snakke med gynekologen om hormonskykdommer men vet ikke om han kommer til å gå for det :( Nå vet jeg lite om hva det egentlig de har å tilby av utredning for flere gangs abort. Kunne jeg spurt om hvilke utredning kommer du til å få ?
 
Så trist å lese, klem fra meg❤️
Etter tre aborter har du krav på utredning for habituell abort. Jeg har hatt den utredningen både offentlig og privat. Jeg fikk gu undersøkelse for å se på eggstokker og livmor og masse blodprøver, noen måtte taes på forskjellig tidspunkt i syklusen. Blei tatt hemostase blodprøver og blodprøver for å sjekke kromosomene. De fant ingenting galt hos meg, likevel fikk jeg prøve crinone og albyl e neste gang jeg blei gravid. Blei gravid fort og begynte på medisinene, fikk ei lita jente nå i august.
Svangerskapet var veldig vanskelig mtp abortene jeg har hatt. Klarte aldri helt å roe meg med at det kom til å gå bra. Det som hjalp mest var hcg prøver tidlig og ukentlig ul fra uke 6 til ca 14. Satte meg nye mål hele tiden, uke for uke i begynnelsen, så uke 12, så kjenne liv osv.
Håper du får hjelp og lykke til.
 
Så trist å lese, klem fra meg❤️
Etter tre aborter har du krav på utredning for habituell abort. Jeg har hatt den utredningen både offentlig og privat. Jeg fikk gu undersøkelse for å se på eggstokker og livmor og masse blodprøver, noen måtte taes på forskjellig tidspunkt i syklusen. Blei tatt hemostase blodprøver og blodprøver for å sjekke kromosomene. De fant ingenting galt hos meg, likevel fikk jeg prøve crinone og albyl e neste gang jeg blei gravid. Blei gravid fort og begynte på medisinene, fikk ei lita jente nå i august.
Svangerskapet var veldig vanskelig mtp abortene jeg har hatt. Klarte aldri helt å roe meg med at det kom til å gå bra. Det som hjalp mest var hcg prøver tidlig og ukentlig ul fra uke 6 til ca 14. Satte meg nye mål hele tiden, uke for uke i begynnelsen, så uke 12, så kjenne liv osv.
Håper du får hjelp og lykke til.
Tusen takk for at du delte erfaringen din med meg , det hjalp mye. Jeg vil snakke med gyn om å få samme utredning som du har fått. Tusen takk snille deg, endelig fikk du baby det fortjente du virkelig etter så vanskelig tid, gratulerer så mye.
 
Hei! Jeg har selv et vellykket svangerskap og en MA i uke 11 bak meg. Vet at jeg kommer til å ha mange tanker hvis jeg forhåpentligvis blir gravid igjen. Planen min er å ta ultralyd rundt uke 8 og 12 for å roe ned nervene. Og som ei skriver her så blir det nok lettere når en merker liv, og får kontakt med babyen inni der. Når jeg mistet var jeg i en stresset periode med jobb og pendling, men legen på sykehuset mente at det var ikke stresset som hadde påvirket fosteret. Så jeg prøver å berolige meg med at det var ingenting jeg kunne ha gjort for å forhindre det. Jeg tror at det kommer til å bli noen lange og vanskelige uker for oss begge i begynnelsen når vi blir gravide, men jeg har troen på at det kommer til å gå bra til slutt.
Råd: få en skikkelig utredning av flinke og forståelsesfulle fagfolk, og snakk ut som angsten og følelsene du har. <3
Ønsker deg masse lykke til!!
 
Hei! Jeg har selv et vellykket svangerskap og en MA i uke 11 bak meg. Vet at jeg kommer til å ha mange tanker hvis jeg forhåpentligvis blir gravid igjen. Planen min er å ta ultralyd rundt uke 8 og 12 for å roe ned nervene. Og som ei skriver her så blir det nok lettere når en merker liv, og får kontakt med babyen inni der. Når jeg mistet var jeg i en stresset periode med jobb og pendling, men legen på sykehuset mente at det var ikke stresset som hadde påvirket fosteret. Så jeg prøver å berolige meg med at det var ingenting jeg kunne ha gjort for å forhindre det. Jeg tror at det kommer til å bli noen lange og vanskelige uker for oss begge i begynnelsen når vi blir gravide, men jeg har troen på at det kommer til å gå bra til slutt.
Råd: få en skikkelig utredning av flinke og forståelsesfulle fagfolk, og snakk ut som angsten og følelsene du har. <3
Ønsker deg masse lykke til!!
Tusen takk for at du delte erfaringen din med meg , så trist å høre at du har mistet . Jeg blir liv redd og ikke minst veldig stresset som sakt det er ikke enkelt å ha kontroll over angst når jeg er gravid. Det samme beskjed fikk jeg med min gyn at det er ikke stress som har ført Ma og Sa hos meg, vanskelig å skjønne hva som gjør at vi mister mange ganger på rad. på mandag skal vi ringe gyn og bestille en ny time håper han går for en skikkelig utredning , virkelig ønsker meg en utredning men det som jeg alltid får tilbake melding om at de kan ikke gjøre noe fordi jeg har lite egg pga kikkhullsoperasjon. Sist når jeg ringte på sykehuset så sykepleiren sa rett ut at vi har andre viktige saker å prioritere det er andre som trenger hjelp. Du vet jo at din situasjon , blodprøvene dine viser ikke noe bra resultat. Dette såret meg så mye at jeg torde ikke å ringe igjen, jeg klarte ikke å snakke med ho igjen da måtte jeg be samboeren min å ringe dem. Men jeg skal prøve min best å krige for å få det til. Håper det kommer til å ordne for oss alle som sliter med å bli gravid og mister mange ganger.
 
Tusen takk for at du delte erfaringen din med meg , så trist å høre at du har mistet . Jeg blir liv redd og ikke minst veldig stresset som sakt det er ikke enkelt å ha kontroll over angst når jeg er gravid. Det samme beskjed fikk jeg med min gyn at det er ikke stress som har ført Ma og Sa hos meg, vanskelig å skjønne hva som gjør at vi mister mange ganger på rad. på mandag skal vi ringe gyn og bestille en ny time håper han går for en skikkelig utredning , virkelig ønsker meg en utredning men det som jeg alltid får tilbake melding om at de kan ikke gjøre noe fordi jeg har lite egg pga kikkhullsoperasjon. Sist når jeg ringte på sykehuset så sykepleiren sa rett ut at vi har andre viktige saker å prioritere det er andre som trenger hjelp. Du vet jo at din situasjon , blodprøvene dine viser ikke noe bra resultat. Dette såret meg så mye at jeg torde ikke å ringe igjen, jeg klarte ikke å snakke med ho igjen da måtte jeg be samboeren min å ringe dem. Men jeg skal prøve min best å krige for å få det til. Håper det kommer til å ordne for oss alle som sliter med å bli gravid og mister mange ganger.

Off...for en trist og grusom situasjon du er i! Og jeg er ikke så imponert over hvordan helsepersonell har behandlet deg på.
Jeg skjønner at det ikke er lett å ha kontroll over angst, det er virkelig ikke noe en kan kontrollere. Håper at du klarer å puste rolig neste gang du blir gravid, og jeg tror at det blir bedre når en har kommet over kneiken og begynner å kjenne liv. (Jeg skal i hvert fall si det samme til meg selv når den tid kommer)
Sender deg masse gode tanker, og du må ikke gi deg i å få hjelpen du har krav på!!
 
Hvis du sliter med angst for at du skal miste. Så anbefaler jeg deg å ta kontakt med fastlegen og få henvisning til VOP. Angsten og stresset er nok ikke årsaken til at du mister. men for din egen psykiske helse kan det være greit å få hjelp til å takle problemene du sliter med. det kan være fine verktøy å bruke resten av livet. Selv har jeg mistet 3 ganger og vet godt de bekymringene som kommer med når graviditetstesten er positiv. lykke til!
 
Back
Topp