Har halsbrann !!!!! Tror jeg dør............... også litt om meg!!

lille gull på veg....

Betatt av forumet
Hei jenter !! Har den siste tiden vert litt plaga med kynnere, og den ene gangen var det smerter med. Men hadde da vert på jobb i mangen timer og var utslitt.... Dette er mitt første svangerskap !! Så ringte derfor jordmor på fredag og fortalte at jeg var litt plaga med kynnere, og ville få råd av henne. Men da skremte hun meg så mye, fortalte da at jeg måtte ligge resten av helgen og at vist min fødsel startet nå så kom ikke babyen til å overleve osv... Blei virkelig redd jeg da. Men leser jo at det er magen som er plaga med kynnere, og dem er ikke vonde.. Bare litt rart når det strammer seg. Er jo heller ikkje regelmessige... Hva mener dere da ?? Men nå dem siste dagene har det vert mindre med kynnere og da har jeg kunne kjenne til den lille skatten min i magen. Hu sparker hele tiden, er så kos <3 Men så er det denne halsbrannen, er verst om kveldene... Har spydd nå 5 kvelder på rad p.g.a halsbrann..... Og helt på slutten har det kommet opp friskt blod siden jeg brekker meg så felt!!! Noen andre som er veldig plaget med halsbrann nå ?? Vart litt langt innlegg!! Ha forsatt ein fin søndagskveld !!

Huffda, det hørtes ikke bra ut, men prøv Gaviscon og melk, ja. De to tingene hjelper her også... og det med kynnere, synes det var litt merkelig av jordmoren å overdramatisere sånn. Det er jo så vanlig med kynnere og jordmødrene skal jo egentlig berolige og ikke skremme.... Tror ikke du må bekymre deg! men ja, det er selvfølgelig bra å lytte til kroppen og mange kynnere kan være et tegn på at ta det litt mer med ro og sørge for hvile og pauser i hverdagen :-) og hei, når har du termin?

Mamusia skrev:
Huffda, det hørtes ikke bra ut, men prøv Gaviscon og melk, ja. De to tingene hjelper her også... og det med kynnere, synes det var litt merkelig av jordmoren å overdramatisere sånn. Det er jo så vanlig med kynnere og jordmødrene skal jo egentlig berolige og ikke skremme.... Tror ikke du må bekymre deg! men ja, det er selvfølgelig bra å lytte til kroppen og mange kynnere kan være et tegn på at ta det litt mer med ro og sørge for hvile og pauser i hverdagen :-) og hei, når har du termin?

Jeg har termin den 21 juli ... Så er snart 22 uker ... :) Ja syns det var litt dumt av hun... Redd for å gjøre noe jeg nå... off... Skal til hun på onsdag.. Får ta det opp med hun da,.. 

Jeg prøvde gaviscon mot halsbrannen, men spydde av gaviscon - men lovehearts funker som gull... 

Jeg var mye plaget med kynnere i forrige svangerskap - jeg fikk beskjed om at det bare var livmora som trener seg, og kroppen som sier i fra at du må ta det med ro... så når du kjenner kynnerne, så ta det litt med ro, pust rolig og gjerne sett deg litt ned å slapp av...
er nå selv begynt å kjenne litt til kynnere denne gangen...

men fikk og beskjed om at ofte har de som har hatt en del kynnere en lettere latensfase enn andre, da kynnere kan være med på å modne livmorhalsen...

melk å sjokolade fungere kjempe bra på halsbranden min, jeg har mye av den, så holder meg unna en del brus drikking, føler at det fremhever halsbranden :/

Har ei veninne som er mye plaget av halsbrann. Eneste som hun sa funket var lovehearts :)

jeg har ikke sjangs til å ta gaviscon, men jeg tvinger i meg link når det blir for ille :) det hjelper! ellers så lindrer det litt med melk :)

Jeg har også vært mye plaget med kynnere men jeg har en heeeeelt annen j.m enn deg hører jeg! Hun sier at alle har mye kynnere hver dag men ikke alle kjenner de like godt. Hun anbefaler meg å ta det med ro og kanskje ta en varm dusj om de blir mye. og selvfølgelig kontakte henne (eller legevakt/føden) om det tar seg opp, blir regelmessig eller vondt. Føler at det har roet seg litt med meg nå, men de kan være ganske kraftige på kvelden. Om det blir værre igjen kommer jeg til å spørre om undersøkelse på sykehuset for å se om kynnerene har noe virkning.

Back
Topp