Har fortsatt ikke fått time til ultralyd...???

BareMeg

Andre møte med forumet
Hei. Jeg er 14 uker på vei, og fortsatt ikke fått innkallelse til UL.? Jeg skal ha blitt meldt inn til sykehuset for flere uker siden. Ser flere har fått innkallelse her på siden. Burde det ta så lang tid?

Har hørt om de som ikke får time før lovlig sent, er du usikker ville jeg ringt og hørt :)

Jeg venter fortsatt, er 13+6 i dag :P jordmor ringte og etterlyste igjen på tirsdag, så regner med svar til uka..

Er 14+6 og henvisningen ble sendt inn da jeg var 7 uker på vei, og har enda ikke fått timen, men vet at henvisningen er vurdert.

Det skal normalt gå 2-3 uker i følge min jordmor og lege. Be legen din ta kontakt med sykehuset for deg.

Jeg hadde time hos legen onsdag, og brevet fra sykehuset ang OUL lå i postkassen på fredag.

Det tar vanligvis ikke så lang tid. Av erfaring vet jeg at mange faller ut av systemet, jeg ville ring tog hørt!

Jeg ville ringt og hørt, når det har gått så lang tid. Ved forrige graviditet ventet og ventet jeg, og da jeg til slutt ringte sykehuset og etterlyste timen viste det seg at de hadde fått brevet i retur(?)...

Jeg ville ringt og hørt :)

Takk for tilbakemeldinger! Setter veldig pris på det :-) Jeg ringer på mandag.
Ser det er fler enn meg som venter...

Legen min glemte å sende henvisningen, kanskje din også har glemt det? Jeg ringte å purret, og fikk innkalling 2 dager senere.

Jeg har heller ikke fått brev i posten.. 3 uker siden legen sendte henvisning. Tenkte å ringe sykehuset i morgen for å høre hvorfor jeg ikke har fått brev med dato og tidspunkt :-)

Jeg var hos jm på mandag som var... hun skulle sende henvisning, men ikke kommet noe denne uka i allefall. Men tenkte å gi det ut neste uke, ellers må jeg vel ringe og høre :)

Det er bare surr! HelseNorge på sitt beste. Sitter igjen så frustrert! Lege sa i går at hun skulle purre opp sykehuset. Noe jeg tror hun har glemt. Jeg ringte opp legekontor i dag, og i dag er selvfølgelig ikke lege der! Hun jeg snakker med oppfordrer meg til å ringe sykehuset direkte og høre der. Om alle opplysninger har kommet og hva som gjør at jeg ikke har fått time enda. Hun syns det var veldig rart jeg ikke hadde fått time enda.
Jeg ringer sykehuset - gyn, de har bare telefontid mellom 09-11! Hvorfor står ikke det på nettsiden til sykehuset på gyn avd da??? Greit nok, jeg ringer i morgen. Dessuten må jeg krangle meg til jordmortime etter at de avlyste den første timen jeg skulle hatt i dag. Alle kan bli syke, misforstå meg riktig! Men det neket jeg snakket med på servicetorget skjønte ikke at jeg skulle settes opp på ny time, for jordmor hadde ikke sagt det.... Grunnen til at jeg er litt oppgitt er at jeg hadde svangerskapsforgifting sist svangerskap, og legen min var ikke fornøyd med prøvene mine nå. Og ba meg få en jordmor time også så jeg kan bli ekstra oppfulgt.
Så da gjenstår svar på Mail jeg nå har sendt til kommunen og at jeg ringer sykehus og hører om time i morgen mellom 09-11.
Takk for at du gidder å lese om en lettere hormonell irritert oppgitt frøken her ;)

Venter også på henvisning fortsatt, men er ikke mer en halvannen uke siden jeg hadde første kontroll da.

Back
Topp