Har fortalt sjefen det

Sulemu

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Jeg måtte nesten fortelle han det siden jeg ble sykemeldt idag pga kvalme og oppkast. Det føltes veldig rart, og egentlig litt kleint å fortelle det! Har ikke noe særlig forhold til han, så derfor føltes det nok sånn... :P Æsj, rar følelse.
Andre som har fortalt det til sjefen?

det skjønner jeg godt du syns var kleint ja :P du hadde ikke trengt å fortelle det.
jeg ble sykemeldt i uke 6 sist. var tilbake uke 15. fortalte uke 16.
jeg vet ikke når jeg forteller denne gangen. de vet jo godt at vi prøver og at ønsket er stort, så de forventer det jo.. forteller nok nermere 12 tenker jeg

Gruer meg til den dagen jeg må si det sjøl :/ Vet det kommer til å skape litt problemer for arbeidsplassen min. Kommer til å bli litt kleint ja! Håper å kunne drøye det til uke 10 (må gjøre det før jeg går ut i ferie...lærerferie ;) )

Ja, måtte gi beskjed samme dag jeg fikk vite det- får ikke være på den vanlige avdelingen jeg er på som gravid Pga. Fare for fosteret

Så kjedelig, men skjønner godt du gjorde det! Hadde jeg også gjort om det var meg..
Jeg håper å kunne drøye lengst mulig, men jeg må nok si det om et par uker.. Hater at sjefen trenger vite det først! Men men, sånn er det med den saken..

Jeg ga beskjed før vi ble gravid(IVF), og etter at vi hadde fått positiv blodprøve, på jobben. Sjefen gliser fra øre til øre hver gang vi prater om det. Han er veldig opptatt av å følge meg opp, og synes det er så kjekt. Har veldig åpen dialog med han om hva som skjer og hvordan jeg har det :)

Jeg sa ifra ganske tidlig til sjefen siden formen ikke har vært helt bra. Ho blei kjempeglad på våre vegne og har vært helt super med å tilrettelegge for meg :)

Har relativt ny sjef, så kommer til å bli kleint å fortelle han det. Venter til jeg har vært på UL i uke 11. Hadde et veldig godt forhold til hun som var sjefen min i 1,5 år før ny sjef, så å fortelle det til henne hadde vært heeeelt ok!

Jeg er sjef selv, jeg - og lurer på hvordan jeg skal gjøre det med å fortelle det til mine ansatte, lære opp en stedfortreder - og for hvor lenge? Og hva om jeg blir dårlig og plutselig ikke kan jobbe lenger? Det er ikke bare min egen arbeidsplass og mitt livsgrunnlag som står på spill, men flere andres også - for ikke å snakke om at flere år med arbeid døgnet rundt for å komme dit bedriften er kommet nå, plutselig kan være bortkastet.. Prøver å ikke tenke for mye på det, satser på at alt går bra og at helsa holder :)

Og som sjef kan jeg jo si at jeg ville satt veldig pris på å få vite om ansattes graviditeter tidlig. Ikke fordi at deres privatliv er min sak, men fordi man som sjef - ihvertfall i liten/mellomstor bedrift - har et stort ansvar, og for å kunne sikre drift, bemanning og produksjon fremover er det godt å være informert tidlig, og dermed kunne være i forkant med planlegging. Plutslig kan man jo trenge en plan B.. Og så er det jo mye man kan gjøre for å tilrettelegge, når man vet hvordan ansattes situasjon er.
Og når dét er sagt, ville jeg ha syntes det var enormt stor stas å være en av de som får høre en slik gledesnyhet tidlig, kanskje før det ellers er helt offisielt :-D

har fortalt det til sjefen pga av sykmelding, og her hva det ingen "gratulere" kun att da måtte dem finn noen til og ta min plass...

Verden er jammen full av rare sjefer! Tenke seg til å "glemme" å gratulere når man får høre en slik vidunderlig nyhet!
Attegåran.. Uansett hvor mye stress og ansvar man har i jobben sin som leder, så har man da tid til dét :-P
Tror forøvrig det er litt for mange sjefer som ikke skjønner forskjellen på å være personlig/menneskelig og å være privat. Førstnevnte egenskap ser jeg på som absolutt nødvendig i en lederstilling med personalansvar.

Jeg gruer meg til og gå tilbake på jobb, dem forlanger att jeg skal være der 100%.. Så er sjalu på dere som har en sjef som forstår!

Ja, dem ska itj sette inn noen på fast stilling som jeg tar ekstra, så jeg går nesten 70% på tillkalling, jobber bare annen vær lørdag, pga rygg...
Og da er det jeg som skal stille opp og ta det jeg får uansett liksom!

Back
Topp