Har flintstek, men ingen grill

shewolf

Gift med forumet
Som jeg har skrevet her inne for et par dager siden, var grillen vår full av mugg. Noe jeg ikke fant ut før etter grillmaten var kjøpt..

Vi må få spist opp flintsteka før den går ut på dato, men kan den lages andre steder enn på grillen? Stekeovnen? Stekepanna?

Kan vel slenges i ovnen, det pleide mamma å gjøre. Men temperatur og tid vet jeg ikke... Men blir vel som en stor kotelett om du har stekt det i ovn.Sikkert rundt 200grader

ORIGINAL: Stjernejenten

Kan vel slenges i ovnen, det pleide mamma å gjøre. Men temperatur og tid vet jeg ikke... Men blir vel som en stor kotelett om du har stekt det i ovn.Sikkert rundt 200grader

Hvor lenge da?

Jeg hadde fresa den på høy varme i panna først og så inn i ovnen etterpå, ca 200grader.. men lengde.. vet ikke..

Det går ikke an å steke den inni aluminiumsfolie i ovnen da? Tror ikke stekepanna er stor nok for flintsteka likevel [8D]
Eller putte flintsteka i en ildfast form og ha over alufolie.

Funker det? Er helt blond når det kommer til matlagning..

Hjelp?

jeg tror ikke jeg villa ha pakket inn kjøttet, for da blir det ikke stekeskorpe på det...
er stykket for stort for panna, kan du jo legge det på en rist over en langpanne i ovnen, slik at den blir stekt ikke kokt i egen væske, eller evt dele den opp i mindre stykker å så steke den i panna...

jeg ville hatt den ganske lenge i stekeovnen, men så liker jeg godt stekt flintstek,da![8D]
du må nesten bare følge med på den, du ser jo når den begynner å få fin farge...
det skal mye til før slikt kjøtt blir tørt, så du får det nok til med glans!!

Jeg skjærer den i småbiter og steker den på panna..

Back
Topp