Har fått time på sykehuset

Lizz83

Gift med forumet
for å snakke om fødselsangsten min! Er litt spent altså fordi jeg snakket med jm om det på onsdag da hun gikk gjennom journalen min fra forrige gang, men jeg er ikke roligere av den grunn. Jeg prøver å ikke tenke så mye på det, men samtidig så er det noe som ligger å gnager i bakhodet mitt uansett... Vet ikke om jeg psykisk kommer til å takle en vaginal fødsel igjen. Blir dårlig bare av tanken på at dette barnet skal ut en gang. Nå skulle jeg virkelig ønske at jeg kunne trylle!! Hehe :-)

Du er ikke alene om å være redd for fødselen.
Nå har ikke jeg gjort det før, men er super redd fordet om.
Vet ikke om panikkangsten kan ta over, og det er min største frykt.
Den ene dagen er jeg klar og gleder meg til fødselen, neste er jeg nesten i full panikk =/

Jeg hadde en skikkelig positiv innstilling før første fødselen. Tenkte at "kvinner er skapt til å føde!" og "kroppen vet selv hva den skal gjøre". I 99% av tilfellene så stemmer jo dette selvsagt, men for min del så ble det en lang og tøff opplevelse med hasteoperasjon og blodoverføring etter fødselen. Jordmor sa til meg at det var egentlig et under at jeg hadde klart å få henne ut normalt fordi jeg hadde et alt for langt og unormalt fødselsforløp.

Vet ikke om jeg kommer til å takle det psykisk med en ny fødsel. Var helt på gråten når jeg var hos jordmor....

Back
Topp