Har fått enorm matlyst!

sistemannpåvei

Betatt av forumet
Jeg har siste dagene vært i mye bedre form, og det har vært kjempedeilig! Men jeg har fått en enorm matlyst! Spiser hele tiden.. Nå har jeg vært på jobb i 2 timer og allerede klart å spise opp matpakken min. Lurer på hvordan det skal gå med vekten om dette fortsetter :smiley-ashamed008

Jeg er stikk motsatt, null matlyst. Er jeg sulten, må jeg tvinge i meg mat.. Formen er veldig fin her, men ingen ting jeg vil ha..

Jeg var sånn og bare spiste og spiste. Jeg kunne ikke noe for det. Mye sliten så aktiviteten var det dårlig med. Gikk opp 11 kg på 16 uker.
Men det har stabilisert seg. Sørg for å ha bra mat liggende. Grovt brød. Ta på dobbelt med pålegg. Kjøttpålegg, ost, leverpostei, ta på agurk, salat, krydder... Spis mindre porsjoner om mulig. Ha frukt liggende.
Byttet ut sjokolade med epler jeg. Sjekket i dag og har faktisk gått ned et kilo :D

Det er stort sett grovt brød det går i. Lite godteri heldigvis. Jeg blir også fort mett så porsjonene begrenser seg selv. Problemet er at jeg blir sulten med en gang igjen, så det blir veldig mange porsjoner på en dag :p Men håper det stabiliserer seg her også etterhvert. Har i tidligere svangerskap gått opp 10-12 kg totalt så hadde håpt det ble det samme denne gangen. Har hatt samme startvekt alle gangene.

Det er stort sett grovt brød det går i. Lite godteri heldigvis. Jeg blir også fort mett så porsjonene begrenser seg selv. Problemet er at jeg blir sulten med en gang igjen, så det blir veldig mange porsjoner på en dag :p Men håper det stabiliserer seg her også etterhvert. Har i tidligere svangerskap gått opp 10-12 kg totalt så hadde håpt det ble det samme denne gangen. Har hatt samme startvekt alle gangene.

Da tipper jeg det går fint. Ble for mye sjokolade, osteloff og slikt på meg. Fikk akutt behov for raske karbohydrater :(
Min teori er at fordi jeg var så trøtt og sliten så trodde kroppen at den trengte mer energi for å holde det gående. Var jo vant til full jobb og trening i tillegg.

Jeg er stikk motsatt, null matlyst. Er jeg sulten, må jeg tvinge i meg mat.. Formen er veldig fin her, men ingen ting jeg vil ha..
Samme her, har vært i form hele vegen. Og er sulten fram til maten er på tallerkenen, da er det ikke mye fristende lengre. (så sant det ikke er knekkebrød med makrell i tomat, det går visst alltid ned i en gravidmage) haha :)

Back
Topp