har fått en liten nattevandrer

Olive76

Forumet er livet
Gustav er lit i uorden med sovingen for tiden. Kommer ruslende en halv time etter legging og påstår med et stort glis at han er dårlig! Da blir han fulgt i seng igjen og får lokket en ekstra sang eller historie ut av oss (!!!)

Han kan også våkne om natten. Helst ut på morgenen, og da kommer han ruslende inn til meg i sengen. Helt greit kl 5 synes jeg, men er den 24 eller 2 synes jeg det blir litt lenge å dele seng.

Gustav sover 1 time på dagtid. Lurer på om vi skal gradvis skjære ned på duppen. Men det er vanskelig helt å finne ut om han enten ikke er trøtt eller er overtrøtt om kvelden. han virker meget klar for dupp på dagen enda!

Han har før ligget våken, men i sengen og sunget selv. Malte har også flyttet inn på rommet hans nå, så det kan jo også være reaksjon på det...

Sover deres små dupp på dagtid enda?

Vi sluttet med hvil på dagtid i jula vi - vi merket at nattesøvnen begynte å lide litt, hun våknet veldig tidlig på morgenen. Hender fremdeles at hun slokner, for eksempel om vi kjører bil sånn mellom tolv og to - da kan vi la henne sove 20-30 minutter, men ellers forsøker vi å unngå det.

Har også merket litt til denne drøyinga på kvelden - her går det i "ej e tørst, kan ej få vann i en kopp?"

Her soves det dupp enda, men hun får ikke sove mer enn en time.

Han får det jo til å lønne seg å stå opp da, så det spørs om dere må ta kampen hvis dere vil ha slutt på det. (ikke prate, synge, la han sove hos dere) Vi har vært streng med jenta vår om nettene, og det har vi uten tvil igjen for, for det er svært lite tull på henne på nattestid. Når hun begynner å tulle er vi strenge (uten et ord) i noen dager og da gir hun seg igjen.

malijn sover ikke i ukene.. men i helgene... da henter hun seg inn.. og kan fort sove 3-4 timer på dagen[&:] men hun tuller ikke med søvnen enda.. så da tenker vi at hun trenger det! men i barnehagen syns hun det er mer stas å være våken sammen med de voksne.. og være med dem på persmøte etc[8D] for da får hun te!![8D] og kake om noen i pers har bursdag[8D] sååå................ klart hun ikke vil sove!![:D]

Maja sover fortsatt på dagen ja. Hun sover så lenge hun vil fortsatt og det er mellom 1 time og 2 og en halv. Trenger mye søvn.

Håper Gustav slutter å tulle om natta. Det høres slitsomt ut.

ORIGINAL: Babyfeber

Her soves det dupp enda, men hun får ikke sove mer enn en time.

Han får det jo til å lønne seg å stå opp da, så det spørs om dere må ta kampen hvis dere vil ha slutt på det. (ikke prate, synge, la han sove hos dere) Vi har vært streng med jenta vår om nettene, og det har vi uten tvil igjen for, for det er svært lite tull på henne på nattestid. Når hun begynner å tulle er vi strenge (uten et ord) i noen dager og da gir hun seg igjen.

Vet det, derfor( !!! ) da jeg skrev om lesingen. Taktikken vores er å være bestemte men vennlige (og nå er vi litt for vennlige), for har vi ikke silkehandskene på ender det med ekstremt hysteri. og da tar det lang til å finne tilbake til roen. Men vi  har faste rutiner. og det hjelper veldig på. for det er ikke mange dager med tull. Men tull er det i disse dager, men ikke i kveld. nå er det helt stille... Gustav sov nemlig ikke i barnehagen idag....

Marcus har sluttet å sove på dagen, jeg brukte 3 timer på å legge han om kvelden og det orket jeg ikke lenger, han sover bedre om nettene hvis han ikke sover på dagen.

Min har ikke sovet på dagen siden han ble to år. Vi hadde masse tull før det.... som lene skriver før her, så kan det skje at han dupper av, men da vekker vi han etter maks en halv time for da har han fått hvilt og er blid, samtidig som han sover godt om natta[:)]

Lykke til, det går nok over snart. [:)][:)][:)]

ORIGINAL: lakrisbåten

Minhar ikke sovet på dagen siden han ble to år. Vi hadde masse tull før det.... som lene skriver før her, så kan det skje at han dupper av, men da vekker vi han etter maks en halv time for da har han fått hvilt og er blid, samtidig som han sover godt om natta[:)]

Lykke til, det går nok over snart. [:)][:)][:)]

Hvorfor er denne dyttet frem?[8D]

Er en gammel tråd ja, lurte litt på om mange "gamle" kjente hadde stukket innom[8D]

Kan hende Lakrisbåten holder på å slette spor for da må lakrisbåten endre på gamle innlegg så det ikke står "endret av ....." men endret av lakrisbåten istedet.

Eller så har lakrisbåten hjulpet andre til å gjette hvem lakrisbåten er.

Forretsen så vandrer Gustav litt for tiden enda. Konne luskende inn og kryper opp i sengen til meg uten at jeg nødvendigvis oppdager det[8D]

Høres slitsomt ut ja.. kan hende det er noe i den dagsovingen.. husk at det som oftes er mye sutring de første ukene man kutter ut sovingen på dagen.

Solveig sluttet med dagsoving da hun var litt over 2 år!

ORIGINAL: lenemor

Hvorfor er denne dyttet frem?[8D]

haha og hvorfor har jeg klødd meg i hodet og lurt på hvorfor Gustav sov på dagen..? [8D][:D]

ORIGINAL: Actrine

Høres slitsomt ut ja.. kan hende det er noe i den dagsovingen.. husk at det som oftes er mye sutring de første ukene man kutter ut sovingen på dagen.

Solveig sluttet med dagsoving da hun var litt over 2 år!

Takk for saklig svar Actrine. Det har hjulpet litt på vandringen etter vi kuttet dagduppen...for over et år siden...

Back
Topp