Har fått djevelens avkom!

Bkno2034652

Flørter med forumet
Han ble født 16/12-13, veide 4070 og var 51cm lang og det ble en fødsel som varte i 18t. Han har rødt hår (noe jeg elsker) og har siden fødselen gjort livet mitt "vanskelig" ved å skrike ustanselig døgnet rundt. Det mest passende ved alt. Er at vi har kalt ham Loke.
Flere som "angrer", gråter hele døgnet og krangler med gubben fordi han ikke forstår hvor sliten man blir?


Villemo
 
Uff da, det er ikke noe gøy når babyen gråter hele tiden. For din egen skyld bør du få litt tid for deg selv. La gubben ta med seg babyen og gå en tur i minst 1 time, ta en lang dusj, ansiktsmaske, ta vare på deg selv. Har du prøvd å gi ham sukkervann når han skriker som verst? Kiropraktor/manuellterapeut for eventuelle låsninger i nakke? Snakk med helsestasjonen så fort som mulig før disse følelsene blir for overveldende.
 
Det høres ut som du trenger hjelp. Ta kontakt m helsestasjonen/ fastlege! Skjønner at du er sliten, og deprimert? Disse følelsene catcher baby, og d er ikke bra. Prøver ikke å gi deg dårlig samvittighet. Men vit at du kan få hjelp, evt.med sykemld så gubben kan være hjemme og avlaste deg en periode.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Om det kan være noe som helst slags trøst så er følelsene du har veldig vanlige. Jeg hadde det tøft psykisk med første og anger var det mye av. Det gikk seg til! Denne gangen er det helt annerledes.

Synes som de over at du skal kontakte helsestasjon og/eller lege. Kanskje en sykemelding så dere kan være to en stund hjelper? Kombinert med hyppige pauser ute av huset og masse søvn (og mat!).

Sender deg en klem i sammr slengen :) husk at de forandrer seg hele tiden disse små, plutselig en dag er det slutt på skrikingen :)

app'en
 
Han får minifom, vært hos kiropraktor, har prøvd forskjellige mme'r da jeg ikke har nok melk selv. Skal prøve soyabasert mme fom. imorgen siden jegselv skrek i 2år når jeg var liten pga melkeallergi ( babyer klør men har ikke utslett visstnok).
Har prøvd malt også, men fikk høre idag at det ikke var så bra? Bedre med sviskesaft.. Noen som vet noe om dette?
Nå skriker ham 20t i døgnet, værre når jeg løfter ham, aner ikke hvorfor..?
Har prøvd bæresjal, vugge, vippestol, bilstol..

Har akkurat fått beskjed om at manuellterapauter har gratisbehandlig av babyer med kolikk.. Så skal ta kontakt i morgen.
Har også en litt forsinket 6-ukerskontroll imorgen.. Regner med jeg griner fra ende til annen på den..:-/ har ikke lyst til å dra dit, da det betyr at jeg må ordne meg og ut døra..
Takk for tips


Villemo
 
Har forresten 2barn fra før av, på 4 og 10..
De var begge roligere (om ikke annet når jeg var dem).. Men egentid til dusj, klesvask, turer ol virker som en umulig oppgave, da de skal være med overalt.. Hvor går grensa for når jeg kan be de "fjerne seg" så mamma kan være alene?


Villemo
 
Han får minifom, vært hos kiropraktor, har prøvd forskjellige mme'r da jeg ikke har nok melk selv. Skal prøve soyabasert mme fom. imorgen siden jegselv skrek i 2år når jeg var liten pga melkeallergi ( babyer klør men har ikke utslett visstnok).
Har prøvd malt også, men fikk høre idag at det ikke var så bra? Bedre med sviskesaft.. Noen som vet noe om dette?
Nå skriker ham 20t i døgnet, værre når jeg løfter ham, aner ikke hvorfor..?
Har prøvd bæresjal, vugge, vippestol, bilstol..

Har akkurat fått beskjed om at manuellterapauter har gratisbehandlig av babyer med kolikk.. Så skal ta kontakt i morgen.
Har også en litt forsinket 6-ukerskontroll imorgen.. Regner med jeg griner fra ende til annen på den..:-/ har ikke lyst til å dra dit, da det betyr at jeg må ordne meg og ut døra..
Takk for tips


Villemo

Har du prøvd å gi han fennikel te?

Fennikel har en funksjon ved å dempe tarmgassproduksjonen etter inntak av mat som ofte fører til gassdannelse. Fennikel er, på samme måte som karve (Carum carvi), virksom mot oppblåst mage. Urten virker avslappende på den glatte muskulaturen i fordøyelseskanalen og dreper noen typer bakterier. Det gjør at den kan løse opp kramper i innvollene og virke lindrende ved generelt dårlig fordøyelse, halsbrann, forstoppelse, luftplager, kolikk og hikke. En teskje avkjølt urtete av fennikel kan fint gis til spedbarn med tremånederskolikk.

Sviskesaft og sviskemos skal ikke gis til babyer under 4mndr!
Bruker malt her i huset, har gjort det på alle 3.. Hvofor skulle ikke det være så bra?!? Det var det de gav på nyfødtposten på sykehuset også.
 
Har du prøvd å gi han fennikel te?

Fennikel har en funksjon ved å dempe tarmgassproduksjonen etter inntak av mat som ofte fører til gassdannelse. Fennikel er, på samme måte som karve (Carum carvi), virksom mot oppblåst mage. Urten virker avslappende på den glatte muskulaturen i fordøyelseskanalen og dreper noen typer bakterier. Det gjør at den kan løse opp kramper i innvollene og virke lindrende ved generelt dårlig fordøyelse, halsbrann, forstoppelse, luftplager, kolikk og hikke. En teskje avkjølt urtete av fennikel kan fint gis til spedbarn med tremånederskolikk.

Sviskesaft og sviskemos skal ikke gis til babyer under 4mndr!
Bruker malt her i huset, har gjort det på alle 3.. Hvofor skulle ikke det være så bra?!? Det var det de gav på nyfødtposten på sykehuset også.
Var visst fordi noen barn reagerte på gluten..?


Villemo
 
Hvordan gikk det på kontrollen? Og hva sa manuell terapeuten?

Håper ting går seg til.

Og når det gjelder de andre barna tenker jeg at det må være helt lov å si at mamma er trøtt / litt syk eller noe, og derfor trenger å være alene og hvile.

app'en
 
Har forresten 2barn fra før av, på 4 og 10..
De var begge roligere (om ikke annet når jeg var dem).. Men egentid til dusj, klesvask, turer ol virker som en umulig oppgave, da de skal være med overalt.. Hvor går grensa for når jeg kan be de "fjerne seg" så mamma kan være alene?


Villemo

La gubben være hjemme med alle 3 ungene og gå deg en tur. Si til barna at mamma er sliten og trenger litt tid alene for å klare å være en god mamma. Barn forstår mye mer enn vi tror. Vær tydelig på at det ikke er deres eller babyen sin feil. Hvordan gikk det på kontrollen?
 
Jeg håper dere finner ut hva som plager lille Loke. Det må være forferdelig frustrerende se han plages, men ikke vite hva det er!

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Sniker litt ;) Prøvd og skifte flasker? :) DrBrowns er utrolig bra flasker mot luft i magen :) Og Holle mme fra helsekost er veldig mild mot magen :) Fenikkelte er og supert for veldig mange :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Sniker litt her jeg. Hadde samme problemet med lilletøtta vår også, men fikk tips om nan H.A.1 og laktulose fra hs. og hun har forandret seg helt bare på noen dager. Plutselig har jeg alene tid på kveldene. Har han regelmessig avføring? Skjønner veldig godt hvordan du har det!
 
Sniker... Du har fått menge gode tips her. Håper du får litt mer avlastning nå etter hvert, og at det er noe som hjelper på gråtingen. Hold ut, det blir bedre.
 
Jeg har fire og det er helt nødvendig med mamma tid, og mamma og pappa- prate- tid:)! Du må sette et tidspunkt på dagen, hver dag!, da ungene SKAL på rommet å leke eller pusle med et eller annet en times tid. Jeg har tider på dagen da de må være på rommene sine å leke eller gjøre noe kreativt på egenhånd, jeg har de jo tett så de er veldig gode lekekamerater, som er en fordel. Også må jeg og pappan ha en alenestund til å få pratt litt og planlegge, så de legges i syv maks åtte tiden. Dette er sunt for barna og hjemmet blir en trivelig plass når mor er i godt humør :) Det er slitsomt med baby uansett, men det å ha en skrikebaby er knall tøft! Hold ut! det er ikke lenge til alt er glemt og baby kan ligge lengre økter i vippestol eller leke med deg på gulvet, da blir det kos igjen:D
 
Har prøvd flere typer mme nan, Nan h.a og pepticate og soyabasert. Endte opp med pepticate. Bare fordi den er mildere mot magen.

Var på kontrollen, ble sendt rett til lege som sjekker om jeg har stoffskifte, da det kan ha samme symptomer som depresjon visstnok..
Akkurat her er jeg litt oppgitt.. Bare fordi jeg er sliten inn til margen, gråt på kontrollen og er trøtt så må jeg automatisk være deprimert? Føler meg igrunn ikke deprimert.. Bare behov for mere søvn og hvile. Prøvde og si det også, men ingen som hører hva jeg sier virker det som.
Kuttet forresten ut malt i melken, fikk en "ny baby".. Han sover, er blid og fornøyd og smiler masse. I natt sov han fra 23-06!



Villemo
 
Det var jo herlig å lese at det går bedre med baby! Med litt mer søvn på mor og mindre gråt hele dagen - så kommer du deg kanskje ovenpå du også?

Synd om du ikke blir hørt av legen. De prøver vel bare å være obs , siden folk som er deprimerte ofte ikke ser det selv ? Jeg har lidd av depresjoner flere ganger for en del år siden, likevel forstod jeg ikke at jeg led av fødselsdepresjon etter førstemann.

Men om det nå går seg litt til i hjemmet så du går hvile litt så ser vel de også at du har rett ? :)

app'en
 
Å være deppa, utbrent, sliten og trøtt henger litt i hop. Jeg var også deppa etter at jeg fikk førstefødte, og det var mye fordi jeg var så sliten. Hvordan man definerer tilstanden, er ikke så viktig. Uansett blir det bedre nå som gutten er i bedre form og sover, tror jeg. Håper jeg! Snart er det VÅR og da pleier alt å se lysere ut:)
Heldig dere som fikk sove fra 23-06. Her er rekorden fremdeles 4 t sammenhengende, og det skjedde 1 gang. Vi er stort sett våkne hver 2-3 t, og jeg er stort sett super trøtt og sliter med svimmelhet og stiv nakke om dagen.
Alle sliter med noe. Bra vi kan hjelpe og støtte hverandre når det står på som værst. :)



Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Å være deppa, utbrent, sliten og trøtt henger litt i hop. Jeg var også deppa etter at jeg fikk førstefødte, og det var mye fordi jeg var så sliten. Hvordan man definerer tilstanden, er ikke så viktig. Uansett blir det bedre nå som gutten er i bedre form og sover, tror jeg. Håper jeg! Snart er det VÅR og da pleier alt å se lysere ut:)
Heldig dere som fikk sove fra 23-06. Her er rekorden fremdeles 4 t sammenhengende, og det skjedde 1 gang. Vi er stort sett våkne hver 2-3 t, og jeg er stort sett super trøtt og sliter med svimmelhet og stiv nakke om dagen.
Alle sliter med noe. Bra vi kan hjelpe og støtte hverandre når det står på som værst. :)



Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
Jeg og sliter med svimmelhet og stiv nakke! Har nok noe med all bæringen, ammestilling for deg som ammer, og ikke minst det at vi er oppe sent og usammenhengende søvn. Det tærer på kroppen! Tenk at for ikke så lenge siden kunne vi knapt vente med å bli ferdig med svangerskapet og holdt ikke ut ventingen :p nå venter vi igjen på at babyene skal bli større og på lettere dager! hehehe. Men vi er heldige som har fått noe så dyrebart som et barn, så sjøl om vi ikke får gjort så mye annet enn babypassing og babystell, så er dette verdens viktigste oppgave, viktigere enn å ha hus og det andre på stell, det får vi plenty av tid til etterhvert;)
 
Har prøvd flere typer mme nan, Nan h.a og pepticate og soyabasert. Endte opp med pepticate. Bare fordi den er mildere mot magen.

Var på kontrollen, ble sendt rett til lege som sjekker om jeg har stoffskifte, da det kan ha samme symptomer som depresjon visstnok..
Akkurat her er jeg litt oppgitt.. Bare fordi jeg er sliten inn til margen, gråt på kontrollen og er trøtt så må jeg automatisk være deprimert? Føler meg igrunn ikke deprimert.. Bare behov for mere søvn og hvile. Prøvde og si det også, men ingen som hører hva jeg sier virker det som.
Kuttet forresten ut malt i melken, fikk en "ny baby".. Han sover, er blid og fornøyd og smiler masse. I natt sov han fra 23-06!



Villemo
Det derre er typisk leger! Jeg forstår hvordan du har det, og det er ikke nødvendigvis fordi du er deprimert. Det å ikke få nok søvn kan få den mest psykisk stabile til å bryte sammen! Jeg blir veldig nedfor og sur sjøl av lite søvn, helt avhengig av at mannen tar over på morningen hvis baby har vært urolig en natt, ellers så klikker jeg :D

Ang malt, så tåler ikke min det heller, vrir seg i smerte av malten! Men det å få babyer på mme til å bæsje er ofte vanskelig så jeg har brukt litt duphalac når baby strever, bare en liten dråpe i flasken. Skal på seksukerskontroll i morgen og høre med legen om det er i orden å bruke det når det er behov. Har ikke snakket med helsestasjonen om det enda, helsesøster bare maser om den malten! Fikk beskjed om i ha en halv teskje malt i hver flaske for at baby skulle bæsje, det gjorde hun, men hadde mageknip hele tiden. Så da er man jo like langt! Satser på du kommer deg nå når du får litt lengre økter med søvn og når baby blir litt mer interessert i omgivelsene og kan ligge lengre å kose seg uten å skulle mates eller bæres. Lykke til!:)
 
Back
Topp