Har fått ballong

tolilla

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Høsthjerter 2017
Oktoberlykke 2019
Juliknøttene 2022
Altså i alle dager!
Vanlig kontroll for blodtrykket og jeg blir spurt av lege om hva jeg synes selv. Skal jeg hjem eller bli til observasjon? Hadde ganske høyt bt da jeg kom inn og jeg sa at nå stoler jeg på deres råd. Han dro litt på det men tenkte det var lurt å ta en natt.

Så får jeg en seng og måler bt igjen, som bare stiger - 160/115.
Jordmor kontakter lege, ny lege på vakt. Hun kommer inn og sier at hun tenker ballong i kveld eller morgen, men jeg får ikke gå gravid så mye lenger. Går ikke ballong og slikt, så burde jeg forberede meg på keisersnitt. Eller kanskje de startet med en ny type blodtrykksmedisin først.

Hva skjedde på de tre timene liksom?? Mannen hadde vært her og reist igjen, så jeg følte meg rimelig alene.

Legen gikk for å konferere med den andre legen på vakt, og plutselig kommer jordmor inn og skal ha meg med på undersøkelsesrom for å sette ballong.

Rasende raskt det her! Hun første legen gikk det ikke helt til og måtte ringe på den andre legen. MYE flinkere. Men kroppen og hodet finnes ikke klar så jeg skjelver jo overalt
Tennene kapret, så de lurte på om jeg frøs og bena ristet i gynekologstolen. Fikk dog skryt for hvordan jeg klarte samle meg og slikt og at det lovet godt for fødsel.

Så ja. Da har vi informert familie om status - og jeg er visst i gang...
 
Altså i alle dager!
Vanlig kontroll for blodtrykket og jeg blir spurt av lege om hva jeg synes selv. Skal jeg hjem eller bli til observasjon? Hadde ganske høyt bt da jeg kom inn og jeg sa at nå stoler jeg på deres råd. Han dro litt på det men tenkte det var lurt å ta en natt.

Så får jeg en seng og måler bt igjen, som bare stiger - 160/115.
Jordmor kontakter lege, ny lege på vakt. Hun kommer inn og sier at hun tenker ballong i kveld eller morgen, men jeg får ikke gå gravid så mye lenger. Går ikke ballong og slikt, så burde jeg forberede meg på keisersnitt. Eller kanskje de startet med en ny type blodtrykksmedisin først.

Hva skjedde på de tre timene liksom?? Mannen hadde vært her og reist igjen, så jeg følte meg rimelig alene.

Legen gikk for å konferere med den andre legen på vakt, og plutselig kommer jordmor inn og skal ha meg med på undersøkelsesrom for å sette ballong.

Rasende raskt det her! Hun første legen gikk det ikke helt til og måtte ringe på den andre legen. MYE flinkere. Men kroppen og hodet finnes ikke klar så jeg skjelver jo overalt
Tennene kapret, så de lurte på om jeg frøs og bena ristet i gynekologstolen. Fikk dog skryt for hvordan jeg klarte samle meg og slikt og at det lovet godt for fødsel.

Så ja. Da har vi informert familie om status - og jeg er visst i gang...

Wæææ :eek: så spennende! Masse lykke til, håper kroppen din responderer bra på ballongen ;) Du får oppdatere oss underveis, så sant du klarer! Skjønner godt sjokket!!
 
Forresten så er jeg 35+2 i dag..
 
Oi, så spennende!! :wideyed:
Masse lykke til, dette her går nok kjempebra :thumleft
 
Spennende! Nå kommer de som perler på ei snor disse oktoberbarna :) Masse lykke til, håper du får en "behagelig" fødsel, så langt det lar seg gjøre.
 
Så spennende, da! Her skjedde ting fort! Lykke til!!
 
Lykkke til!!
 
WOW.... skal si det gikk fort i svingene etter bare en kontroll ja. Lykke til :)
 
Så spennende! Masse lykke til!
 
Oj så spennende! Her gikk det unna.. skjønner godt du ble satt ut [emoji33] masse lykke til!!
 
Oi, for en rask forandring. Håper du responderer godt på å bli satt i gang og at du får en fin fødselsopplevelse :) Lykke til :)
 
Back
Topp