har fått astma gutt i hus..

MinCariño

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Då har vi ert på allergi avdelingen i dag..ble testet for katt, gress, melk, mel, nøtter, fisk og egg..han fikk bare utslag på egg..kan være allergisk mot d andre også, men trolig ikkje..
Så spurte ho om asma, siden han fikk astma medisin når han var innlagt..ho e d første som har hørt på oss skikkelig og tat oss på alvor når d gjelser symptomen!! Så selv om ho ikkje hørte noe i dag så ville ho sitte han på medisiner..hadde tenkt at vi fikk medisiner til å bruke når han ble tett, etter annstrengende lek osv..men vi fikk medisiner til å bruke hver dag vi..forbyggende medisiner og medisiner til å bruke når han e mer tett og enda en når han e veeeldig tett..
Godt å få medisiner og bli tatt på alvor..men samtidig litt bekymret og trist for gutten min som må gjennom alt dette..[&o] gleder meg ikke til å gi han medisin i morgen..han e ikkje så glad i masken sin kan en si..
Men foksurer på kor mye bedre han blir og gleder meg veeeldig t å se han i full vigør igjen uten å puste og pese, pipe og hoste!! Blir godt med en "normal" gutt igjen[:)]
Måtte bare dele litt med dere! Takk for at du las[:)]

Så gode historier å lese[:)] Sambo vokste av seg sin astma, så vi håper lille gull gjør d også..Tror d vil gå bra, han vil jo bli så mye bedre av medisinene allerede i helgen. Og d e så kjekt å se barna sine friske og sunne[:)] Så d e jo en positiv ting med medisinen..
Men gruer meg til å gi han medisin og d blir enda verre å levere han i fra seg..[&o] Må lære oss selv opp i d, lære besteforeldrene og freshe opp minnet til farmoren og farfaren..følge med på pusting og styre medisindoser..litt skummelt igrunn..[X(]
Men d e  vår nye livssituasjon og den blir slik. Så vi må bare lære oss å leve slik heretter..
Håper lillegull ikke bruker alt for lang tid på å venne seg til masken..[&o]

Men dette var da bedre enn sist?
Var det ikke sånn at ingen ville høre på deg i forhold til astma sist?

Kjedelig med allergier, men veldig godt å vite av dem [:D]

ja d e mye bedre[:)] Fikk endelig noen som hørte på oss[:)] Men går sånn inn på oss når vi henter ut all utstyret og de forskjellige medisinene og å bruke d 2 ganger daglig..vi trodde han hadde bruk for medisiner ved "annfall" (når han blir tungpustet, mer enn vanlig) ikkje daglig..
Men e fryktelig glad for å få medisiner og hjelp t gutten[:)] 

Så godt at dere endelig har fått hjelp! Må være så frustrerende å ikke bli tatt på alvor når man er bekymret for barna sine. Håper både han og dere venner dere fort til medisineringen, og at han vokser det fort av seg.[:)]

Takk[:)] ja var nesten uvirkelig då legen bare satt å nikket og sa ja d der høres ikke bra ut. Han bør få behandlig og så dømmer vi ut fra virkningen av den hvilken grad han har..
Nå går d bedre med han og masken e sann tåelig greit. Han sitter fint i ro til han nesten e ferdig.. så d e kjempe bra syns eg[:)] D var ikke sann når han fikk d på sykehuset..
Dette går nok kjempe bra!

Så bra at lillegutten din har fått medisin for astmaen og at han vil ha maska på nå, dette kommer nok til å gå kjempebra. [:)] Hvor lenge må han sitte med maska på av gangen?

ikkje så lenge han sitter..men 15-20 sek ca..men d e lenge nok for en liten krabat d..[;)]

Back
Topp