Har ett dilemma.. Ang bilstoler osv..

Snorkfrøken1984

Forumet er livet
VIP
Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå.. Jeg kjører guttungen til dagmammaen hver dag som ligger 15 min med bil unna oss.. Og det er jo greit nok det. Han sitter bakovervendt og jeg vil at han skal sitte bakovervendt så lenge som mulig.. Han er nå 19 mnd. Vi har acta Graco Duologic i vår bil og Two way elite i dagmammaen sin bil(Dagmammaen er min mamma).

Jeg og mannen min har nå gått å venta på at han skulle få arbeidsbil sånn at også han kan kjøre å levere og hente Sander. For jeg jobber i barnehage og har ett lite stykke å kjøre for å komme til jobb. Meningen er at mannen min da skal levere sander de dagene jeg har tidligvakt og hente de dagenen jeg har seinvakt. For de dagene jeg har tidligvakt så må jeg vekke Sander halv 6 for å slippe å stresse ut døra for å rekke å kjøre han til min mamma og så kjøre til jobb. Jobber i Oslo. Jeg merker det på han også at han ikke liker at vi må forte oss. Blir fort sutrete og vil ikke samarbeide.. Og når jeg har seinvakt så er ikke jeg og han hjemme før halv 18.30 og han skal legge seg kl 19.00. Det blir jo ikke noe tid å slappe av på og kose oss.. Og Sander vil ikke legge seg de dagene..

Og nå har mannen min endelig fått seg arbeidsbil. Og det er en varebil. Og han ringte forhandleren for å finne ut hvordan han kunne slå av airbagen sånn at han kan ha ett bakovervendt sete i bilen.. Har ett Besafe sete som var meningen at skulle stå i arbeidsbilen. MEN han fikk beskjed om at det ikke gikk ann å slå av airbagen i varebilen. Det er også bare seter foran siden det er en varebil. SÅ HVA GJØR JEG NÅ?
Vi kan ikke fortsette med den ordningen vi har nå med henting. Og jeg vil heller ikke ha Sander i ett forovervendt sete i forsetet i en varebil..

...det bør/må heller ikke være framovervendte seter i en bil med airbag. Kjip situasjon for deg, håper han kan få ordnet med en annen bil.

ORIGINAL: Vakle

...det bør/må heller ikke være framovervendte seter i en bil med airbag. Kjip situasjon for deg, håper han kan få ordnet med en annen bil.

Han får ikke noen anne bil dessverre:(

Livsfarlig med airbag og fremovervendt vertfall![&:][:(]

ORIGINAL: StinkiStini

Livsfarlig med airbag og fremovervendt vertfall![&:][:(]

Oj da.. da er vi like langt da[:'(][:'(] Huff

Q: Can I put a forward-facing child restraint in the front passenger seat if it has an active airbag?

A: It is better not to place a forward-facing restraint in a seat with an airbag; try to avoid this if possible. If it is not possible, then check the advice of the vehicle manufacturer. Find out how far the airbag extends when deployed and ensure that your child is well outside the expansion area. Ensure that the passenger seat is as far back from the airbag as possible, that the child seat is very securely fitted and the child is securely held by the harness or seat belt.

Jeg skal se om jeg finner noe mer på en norsk nettside, men jeg tror du også vil finne informasjon i bilens manual... Hvis du MÅ gjøre det ville jeg trukket bilsete helt tilbake.

Her:

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2949

ORIGINAL: Emmeline

Kan jeg spørre om hvorfor det ikke går an å skru av airbagen?

mannen min fikk bare beskjed om at det ikke gikk an i varebilen.. Han tenkte heller ikke så langt på å spørre hvorfor[&:]

ORIGINAL: Vakle

Q: Can I put a forward-facing child restraint in the front passenger seat if it has an active airbag?

A: It is better not to place a forward-facing restraint in a seat with an airbag; try to avoid this if possible. If it is not possible, then check the advice of the vehicle manufacturer. Find out how far the airbag extends when deployed and ensure that your child is well outside the expansion area. Ensure that the passenger seat is as far back from the airbag as possible, that the child seat is very securely fitted and the child is securely held by the harness or seat belt.

Jeg skal se om jeg finner noe mer på en norsk nettside, men jeg tror du også vil finne informasjon i bilens manual... Hvis du MÅ gjøre det ville jeg trukket bilsete helt tilbake.

Her:

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2949

Takk.. Skulle ikke være lett detta her nei..

Sjekk denne linken: http://www.vti.se/EPiBrowser/Publikationer/N26-2003.pdf

3.15 om airbag og forovervendt

Det er godt mulig at den ikke kan kobles ut manuelt, men et verksted skal kunne koble den ut. Vi har nettopp gjort det på vår bil. Betalte rundt 800 kr på merkeverksted i Sverige.

ORIGINAL: Mummimamma84

Kan jeg spørre om hvorfor det ikke går an å skru av airbagen?

mannen min fikk bare beskjed om at det ikke gikk an i varebilen.. Han tenkte heller ikke så langt på å spørre hvorfor[&:]

Ok, sambo har varebil og der er den kobla ut. Han kjører transporter.

Hmm.. Har ikke sjekket hva slags type varebil han har..

Vi har vært på verksted og koblet ut airbagen i vår crysler

ORIGINAL: rodstilk

Det er godt mulig at den ikke kan kobles ut manuelt, men et verksted skal kunne koble den ut. Vi har nettopp gjort det på vår bil. Betalte rundt 800 kr på merkeverksted i Sverige.

Mannen min visste at den ikke kunne kobles ut manuelt. derfor ringte han forhandleren.. Men uansett ut i fra det jeg har lest nå så er det jo ikke noe tryggere å han han forovervendt enn bakovervendt i forsetet så da får vi bare glemme det da. For sikkerheten til sønnen vår er jo viktigst..

Mannen min visste at den ikke kunne kobles ut manuelt. derfor ringte han forhandleren.. Men uansett ut i fra det jeg har lest nå så er det jo ikke noe tryggere å han han forovervendt enn bakovervendt i forsetet så da får vi bare glemme det da. For sikkerheten til sønnen vår er jo viktigst..

..hva mener du?

..hva mener du?

Pga de har airbag som ikke kan kobles ut. [;)]

Back
Topp