Har et spm ang sete til vogn...

*Bertemor*

Forelsket i forumet
God aften alle sammen[:D]

Jeg lurte på om noen av dere har peiling på hva sånn sete til og ha oppå vogna heter, som eldste mann kan sitte i mens babyen ligger i vogna....
Noen som skjønner hva jeg mener[:)]

ORIGINAL: TonjeSinMamma

ORIGINAL: DjevelensLilleEngel

Mener å ha hørt at det ikke anbefales lenger...?

stemmer det. Det blir feil vektfordeling, og det vil slite veldig på vogna. Veldig ustabilt oxo. Kan fort tippe.

ÅÅÅ? hvorfor ikke det da?

jeg tenkte dette ville være en glimrende ting for oss. For jeg synes Mie Amalie er litt liten til og stå en liten stund på sånn søskenbrett... og når jeg skal ha med med begge to samtidig klarer jeg ikke og få med meg to vogner....

hmm, hvad gjør jeg da? Nogen forslag kanskje??

ORIGINAL: TonjeSinMamma

ORIGINAL: *Snart Tobarnsmamma*

tvillingvogn da.
Sign. Det finnes jo slike søskenvogner som man kan ha bag i.

Da ville jeg heller hatt stå brett[:)]

vi har diskutert dette med og kjøpe en tvillingvogn, men Mie Amalie har allerede en stor kombivogn, en lliten Ole Brum trille, og en litt større trille. Og vi synes det holder med vogner, og vil derfor helst ungå og kjøpe en ny vogn...

Ang ståbrett til vogna, noen som har erfaring med at toåringer kan stå lenge på et sånt ett??

var ikke så lett alikevel detta da, Takk for svar alle sammen[:D]

Nå har ikke jeg noen 2åring lenger da..
Men nabo gutten var 2år da han ble storebror og han sto på brett..
Han er en veeeeldig aktiv gutt så var ikke alltid like lett å få han til å stå men det kommer jo an på hvor ofte og hvor lenge[:)]

ORIGINAL: ~~HappyB~~

Vi har hatt søskensete til vogna vår, og vi var fornøyde iallefall. Vogna ble tung men ikke tyngre enn at vi klarte trille. Og vi lot aldri gutten sitte oppi setet uten at vi holdt vogna, dette pga sikkerhet i tilfelle den vippet fremover..
Hvis du heller vil gå for noe annet så så jeg noe kjempe smart i går... ett hjul, ett sete og ratt som settes fast på samme måte som ståbrett... så genial ut og ungen som satt på den så storfornøyd ut [:D]

Altså dette sete vil jeg eventuelt bruke kun når jeg er på tur med begge to alene! Ellers kommer vi til og bruke to vogner....
har du fortsatt det sete? hehe

Så utrolig smart det hørtes ut med sete, ratt og hjul. Det kunne jo gå ann. Men hvor kan jeg få tak i dette da? vanskelig når man ikke vet hva det heter[;)]

Vi har hatt søskensete til vogna vår, og vi var fornøyde iallefall. Vogna ble tung men ikke tyngre enn at vi klarte trille. Og vi lot aldri gutten sitte oppi setet uten at vi holdt vogna, dette pga sikkerhet i tilfelle den vippet fremover..
Hvis du heller vil gå for noe annet så så jeg noe kjempe smart i går... ett hjul, ett sete og ratt som settes fast på samme måte som ståbrett... så genial ut og ungen som satt på den så storfornøyd ut [:D]

Altså dette sete vil jeg eventuelt bruke kun når jeg er på tur med begge to alene! Ellers kommer vi til og bruke to vogner....

Så utrolig smart det hørtes ut med sete, ratt og hjul. Det kunne jo gå ann. Men hvor kan jeg få tak i dette da? vanskelig når man ikke vet hva det heter[;)]

Jeg og mellomstemann var iallefall veldig fornøyd med den, men man må selvfølgelig aldri la vogna være "alene" når søskensetet er oppå.. for den kan jo tippe..
Ja jeg har det setet, tror det støver ned i boden hehe.. men kan ikke bruke det siden vi ga bort den andre vogna og har kun tvillingvogn og trille igjen.. går bare på kombivogn med bag [:)]

Hadde såå lyst til å stoppe paret i går, men turde ikke.. kanskje noen andre vet hva det "setet" het .. så iallefall diggbar ut [:)]

Jeg prøvde og sende deg en PM meld, men fikk beskjed om at det ikke gikk desverre... for jeg lurte jo da litt på om du kanskje vil selge det sete[:D]

ORIGINAL: linda83

tror den vogna heter "phil&ted`s" eller noe sånt. kjekke vogner, angrer på at jeg ikke kjøpte den...

har googlet dette, men da kommer det bare opp diverse vogner. men ingen sånn "sykkelsete" til vogna.. hmm, ikke så lett dette. men er veldig glad for all hjelpen jeg får[:D]

jeg tenker å bruke søskensete for å sette oppå bagen..men kun om det bare er meg og barna på langtur..

har også sett som en "sykkel" ser forhjulet skal være er det en stang man fester på håndtaket..
med sykkelsete å styre[:D]

ORIGINAL: linda83

tror den vogna heter "phil&ted`s" eller noe sånt. kjekke vogner, angrer på at jeg ikke kjøpte den...

har googlet dette, men da kommer det bare opp diverse vogner. men ingen sånn "sykkelsete" til vogna.. hmm, ikke så lett dette. men er veldig glad for all hjelpen jeg får[:D]

sånn sykkelsete heter ikke phil og teds..
phil å teds er en vogn med søskensete [;)]

Så ei i byen her hadde ei planke over vogna som eldstemann satt på... så hva med et eller anna plast/hardt materiale....?

Jeg og mellomstemann var iallefall veldig fornøyd med den, men man må selvfølgelig aldri la vogna være "alene" når søskensetet er oppå.. for den kan jo tippe..
Ja jeg har det setet, tror det støver ned i boden hehe.. men kan ikke bruke det siden vi ga bort den andre vogna og har kun tvillingvogn og trille igjen.. går bare på kombivogn med bag [:)]

Hadde såå lyst til å stoppe paret i går, men turde ikke.. kanskje noen andre vet hva det "setet" het .. så iallefall diggbar ut [:)]

Dette setet selger de på Babyshop. Har sett det der, men vet ikke hva de kaller det [:)]

Setet som kan festes på vognen og har et hjul heter Buggypod.
Sjekk her:www.barnevognguiden.no/siste-nytt/buggypod-soskenvognens-alternativ.html
Har ikke prøvd den, men den ser genial ut.

Vi vurderte også Strolli rider, men bestemmte oss for å kjøpe søskenvogn.
Tror Strolli rider er et godt alternativ [:D]

Tror den koster ca 600 dkk på babysam.

TUSEN TUSEN TAKK for all hjelpen jeg har fått[:D]
Nå har jeg virkelig litt og ta til ettertraktning, og se hva vi finner ut og velger til slutt!

Jeg takker og bukker så masse for hjelpen[:)]

Back
Topp