Har et par viktige spm... (chicka du vet tror jeg)

**Hengetrusa**

Forumet er livet
Nå har det seg slik at jeg har knela helt med ryggen! Kan verken gå eller stå nesten[&o]
Så...

Sambo er hjemme. Får jeg sykemeld og han tar min perm?
Eller hvordan er det dette egentlig fungerer?
Skal ringe legen nå kl 10.00 så må liksom vite litt hvordan det funker[8|]

[8|]

Om det er slik at du ikke klarer og ta unga alene(noe det høres ut som du ikke klarer nei, AUUU)
så blir du sykemeldt ja og han får DIN permisjon....
Helt riktig...

Så går heldigvis ikke ut over pappapermen, men din blir heller ikke utsatt...

Hva har du gjort nå da?

Du kan sykmeldes fra din permisjon ja, og han tar over og tar noe av sin permisjon (hvis dere har vanlig foreldrepengeordning).

Eller du sykmeldes og han tar over det som regnes som din permisjon på egen opptjening (hvis dere ikke har foreldrepenger)....

ORIGINAL: XxLisbethxX

Du kan sykmeldes fra din permisjon ja, og han tar over og tar noe av sin permisjon (hvis dere har vanlig foreldrepengeordning).

Eller du sykmeldes og han tar over det som regnes som din permisjon på egen opptjening (hvis dere ikke har foreldrepenger)....

Den skjønte jeg ikke helt, men vi HAR foreldrepenger og hadde den nederste løsningen.[8|]
Pappaene bruker ikke sin egen permisjon om mor blir sykemeldt..sa de på NAV til meg.

Takk chicka... Aner ikke hva som har skjedd, men det er en familiesvakhet. Pappa ble kjørt med ambulansen i natt for operasjon pga ryggen så det er ikke noe ukjent fenomen i denne familien.
Men sånn her vondt har jeg aldri hatt før... Tidligere har det hvert isjias, men nå er det noe mer alvorlig er jeg redd.

Vi har vanlig ordning, så da håper jeg legen hjelper meg med en sykemelding etterpå. Jeg har ikke sjans til å gjøre så mye... Er best å ligge eller sitte.

ORIGINAL: immortelle

ORIGINAL: **Turbotrusa**

Takk chicka... Aner ikke hva som har skjedd, men det er en familiesvakhet. Pappa ble kjørt med ambulansen i natt for operasjon pga ryggen så det er ikke noe ukjent fenomen i denne familien.
Men sånn her vondt har jeg aldri hatt før... Tidligere har det hvert isjias, men nå er det noe mer alvorlig er jeg redd.

Vi har vanlig ordning, så da håper jeg legen hjelper meg med en sykemelding etterpå. Jeg har ikke sjans til å gjøre så mye... Er best å ligge eller sitte.

Prolaps??[8|]

Forferdelig med ryggsmerter. Håper legen hører på deg!!!

Uff, jeg er erdd det er det ja[&o]
Smertestillende hjalp 0%[8|] Og det er ikke noe bedre idag enn igår (skjedde igår morres)

Om du som hjemmeværende blir sykmeldt og klarer ikke å ta ungen alene, har samboer rett å være hjeme MED lønning, må lever inn skjema til NAV, alt dette skal din fastlege vite om.

Samboeren din har rett å være hjeme tilsammen i 23 eller 29uker i din permisjon om du er sykmeldt.

ORIGINAL: CHICKA©

ORIGINAL: XxLisbethxX

Den skjønte jeg ikke helt, men vi HAR foreldrepenger og hadde den nederste løsningen.[8|]
Pappaene bruker ikke sin egen permisjon om mor blir sykemeldt..sa de på NAV til meg.

Oh? Det sa de ikke til meg.... Vi hadde ikke foreldrepenger - og de spurte om det og sa at hvis vi hadde hatt det måtte Ivar ta av sin permisjon [&:] Rare NAV!!!

Back
Topp