har et lite spm bare OPPDATERT

Jonathan`s mamma

Gift med forumet
minste gutten på snart 2 år drikker VELDIG mye. konstant tørst og vi vil liksom ikke gi han drikke om han vil ha. kan det være bare en dårlig uvane at han går og drikker hele tiden??
han tisser så klart veldig mye og bleiene blir fylt opp på et par timer.

noen som har barn som drikker veldig mye i løpet av en dag.

juleklem fra oss[:)]

Vet ikke om det er tilfelle til dere, men vil bare si at barn som drikker veldig mye kan være tegn på sukkersyke.
Men det kan jo å hende at han bare er tørst å da [8D]

han vår drikker også mye han blir 3 i feb han drikker hele tiden og vill ha masse vann men han er bare tørst så her får han drikke når han vill ha

ja det kan jo hende han bare er tørst men drikker mye synes jeg. kan godt gå en kartong melk og en del vann til han i døgnet. men han har vert sånn i lang tid da.

synes liksom det og nekte han drikke er litt ekkelt også da[:)] hmm

Tenkte med en gang på sukkersyka.
Om du synes han drikker altfor mye, så kan du jo høre på HS [:)]
Men er jo i grunn bare bra å få i seg godt med vann om dagen [:)]

flere?

Tenkte også sukkersyke... Men, det kan og være at han bare er tørst.

Nekte barn drikke: Ja, om de drikker brus, juice, saft o.l.
Men, gi ham så mye vann som han vil ha. Det er ikke godt å gå rundt tørst og ikke få drikke. Og det er sundt å drikke vann.

Javel, så blir det oftere bleieskift, men la nå ungen få vannet han vil ha :)
DET er ikke skadelig på noen måte :D

Jenta mi hadde en periode hun var sånn.. Når hun var 1.5-2 år.
Var å målte blodsukkeret hennes, med tanke på sukkersyke. Men alt var bra.

Nå drikker hun ikke såå mye lenger[:)]

Jeg var sånn da jeg var liten. Det ble jeg pga astma..
Det er noe jeg ikke har klart å legge av meg igjen. Jeg høljer ned masse masse drikke hele tiden.. Får er  veldig ekkel følelse inni meg da jeg kjenner det tørstebehovet! Vet flere asmatikere opplever det samme! Kan jo være noe luftveisplager..? Eller som de andre sier her diabetes.. Ellers kan det være heelt tilfeldig også! ;)

målte i dag all drikken hans og han drikker bare vann og melk.
han har da i dag drukket 2,4 liter med drikke. er ikke det litt mye for en sånn liten tass?

[:)]

Det hørtes mye ut. Er han ellers frisk og rask?

Jeg har altid drukket enooormt mye... Min mor sa jeg en gang kom til å drukne meg selv siden jeg drikker så mye... hehe :) Jeg gjør det enda, men har ikke sukkersyke :)

Når det gjelder MME får man jo høre at de ikke skal over så så mye for det tåler ikke nyrene... Men vet ikke om det gjelder annen slags drikke også.
Ville spurt enten HS eller lege jeg da, bare for å være sikker [:)]

T var sånn en periode. Kunne drikke sikkert litervis omdagen. Tissa ut bleiene på no time.
Plutselig roa det seg og han drikker nesten litt lite iblandt...

ORIGINAL: Linemor7

Når det gjelder MME får man jo høre at de ikke skal over så så mye for det tåler ikke nyrene... Men vet ikke om det gjelder annen slags drikke også.
Ville spurt enten HS eller lege jeg da, bare for å være sikker [:)]

Man skal vel ikke drikke for mye kumelk heller. For mye kalsium hemmer jernopptaket i kroppen.

oki doki[:D] takker for mange fine svar[:D] skal ta en tlf til hs og høre hva hun tror.
tenkte jeg skulle skrive ned hvor mye han drikker daglig i en ukes tid fremover for og få litt oversikt[:D]

4åringen kan drikke hele dagen tror jeg ....... (men han går sjeldent på do[8|] )

tror det bare er dårlig uvane. eller så er vel det ett tegn på sukkersyke

Back
Topp