Har en dårlig dag - noen med trøstende ord??

Staffie *venter nr2*

Flørter med forumet
Usj....jeg har en kjip dag i dag,......... tenker mye.

Jeg må innrømme at jeg i dette svangerskapet har vært veldig heldig. Ikke ligget rett ut ennå, ikke hatt ubehag som er for ille.
Forrige gang lå jeg rett ut og spøy i 2 måneder.....denne gangen ikke spydd ennå *bank i bordet*

Men nå blir jeg gryende bekymret.....kanskje det er et dårlig tegn?
Jeg er småkvalm daglig, må spise jevnlig for å holde det i sjakk, er oppblåst i magen, boblete, ikke ømme pupper, men det hadde jeg heller ikke forrige svangerskap, ingen blødning, ingen brun utflod, bare vanlig utflod som jeg har hatt hele veien...og som jeg hadde forrige svangerskap.

Men i dag er jeg redd, bekymret. Har ingen ligamentsmerter, få symptomer bortsett fra å være småuggen og sliten. Sover mer enn normalt, og tisser OFTE.
Går riktignok med seaband hele dagen, men likevel......

Er så redd for at det ikke lever inni der, at jeg har en MA eller noe skummelt...uff.....
Hvordan vet man at alt er bra? Man gjør vel ikke det, i alle fall ikke uten en ul eller liknende.

Jeg er bare så bekymret i dag, skal på ul i uke 12, men det føles uendelig lenge til nå

Er det andre her med få/lite symptomer? Eller er det et dårlig tegn dette her? Burde jeg få det sjekket ut i stedet for å få en utrivelig opplevelse ved ul i uke 12?

Har ikke mistet symptomer altså, har bare ikke hatt så mye av det denne gangen, og føler det kanskje ikke er positivt, sånn graviditetsmessig mener jeg...

Noen som kan berolige en stakkar.....??

Jeg har følt det litt samme i det siste, jeg hadde kraftige ligament smerter i begynnelsen men nå nesten ingenting. Jeg er ikke noe særlig plaget med kvalme, bare når jeg er sulten og venter for lenge ed å spise osv. Ømme bryster bare om morgenen osv, føler at jeg hadde de fleste symp. i begynnelsen. Men min mor og søstre fortalte at dette var vanlig da kroppen begynner å venne seg til hormonene og strekking i livmor. Så vi merker det ikke på samme måte lengere som i begynnelsen.. De har jo hatt ett vist antall barn så velger å tro på dem og slappe av og nyte det å slippe ubehag :)
Tenkt positivt og ikke bekymre deg <3

Kanskje du bare går gravid med motsatt kjønn ;)

Først og fremst: Ingen svangerskap er like! Men hvis du fortsatt bekymrer deg litt, la oss si om en uke, så synes jeg du skal få tidlig UL.

Nå sier jeg ikke at jeg tror noe er galt, men det er bedre å få vite om alt er bra før enn senere, synes jeg iallfall.. :-/

Det går jo også an å måle Hcg-stigningen, men tror det er veldig vanskelig å få gjort uten blødninger. Leste nylig om ei som hadde perfekt hcg-stigning, men hun hadde allikavel MA, stakars..  

Hva er vel en graviditet uten bekymringer? ;) Klemmer til deg!
Alt er sikkert helt i orden. =)

Jeg har det nok også sånn... Var skikkelig kvalm ca en uke, men her for en ukes tid siden stoppet det nesten helt opp.Jeg har lite ligamentsmerter, og bortsett fra at jeg er veldig trøtt og sulten og treg i magen, merker jeg veldig lite. Ikke tenker jeg så mye på det heller, som jeg gjorde sist, og jeg tror det er fordi jeg ikke blir så ofte påminnet om ubehaget. Også fordi den andre holder meg i ånde da :)

Det er kjempeslitsomt å være så bekymret, og jeg håper og tror ikke du har noen grunn til å være det. Mange av de andre symptomene er jo der, og det er faktisk ikke alle som blir kvalme i det hele tatt :) Men hvis det blir for ille, så er jeg helt sikker på at legen eller kanskje til og med jordmor vil ta deg inn tidligere. Krysser fingrene for deg :)

Å ikke ha noen symptomer er ikke det samme som at noe er galt! Vær glad du ikke har noen. Det er så mye lettere å være gravid når du ikke har noen plager.
I mitt første svangerskap hadde jeg ingen. Ingen strekke smerter, ingen kvalme, ingenting. Bortsett fra at magen vokste og bevegelsene jeg fikk når jeg ble lengre på vei merket jeg ikke noe. Fødte en flott gutt.
I svangerskap nr to var jeg mye kvalm, merket smertene fra strekking, men våknet likevel i uke 13 av en styrtblødning og gikk gjennom en MA.
Tredje gang hadde jeg kun noe småkvalme men mistet i uke 8. Fjerde gang hadde jeg kvalme og fikk kraftig bekkenløsning mot slutten. Ble mor til nok en gutt.
Denne gangen har jeg hatt kvalme, hodepine og bekkenløsning. Så langt vet jeg alt er bra for jeg har allerede vært på ul i uke 8.
Så langt har alt vært forskjellig fra gang til gang, også med forskjellig resultat.

Hvis du er bekymret skal du selvsagt høre om du får komme inn bare for å sjekke. Men av erfaring vet jeg at du merker det godt hvis noe ikke er som det skal.
Da mener jeg ikke mangel på symptomer for de forsvinner ofte på denne tiden hos noen og hos andre senere.

Back
Topp