Har egentlig lyst på nr 3 jeg ;)

CatieS

Forelsket i forumet
Nå som lillemor har fylt 1 år og storebror er 3.5 så kjenner jeg faktisk lysten etter barn nummer 3.. ;)
Det passer seg absolutt ikke nå i det hele tatt, for jeg har ingen jobb for øyeblikket og her vi bor har vi kun tre soverom. Men til dere som har to barn, har dere lyst på flere dere også eller er dere ferdige?
Og til dere som har tre eller flere barn, hva var det som gjorde at dere fikk flere enn de "gjennomsnittelig 1.7 barn per innbygger" ?
 
Har bare lille på 1, men kjenner på det samme ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her funka ikke ppilla som den skulle. Derfor nr 3 på vei :eek: :p

Men da eldste ble to år , bestemte vi oss for at han skulle bli storebror rundt 3 årsalderen. Vi syns at det passet perfekt for oss :) så er 3 år mellom de . Og nå blir eldste nesten 5, mellomste 1.5 år da babyen kommer :eek: :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Har to år mellom eldste og mellomste. Det var og er perfekt for oss. Når mellomste ble litt selvstendig kjente jeg lysten på nr. 3.
Vi snakket om det leenge og mannen måtte overtales. Vi ble enige om å prøve 3 mnd og om det ikke skjedde noe skulle vi legge det på is. Lillebror satt på første forsøk.
Når mellomste var 5 og eldste 7 kom minstemann. Nå er vi helt ferdige og det kjennes godt. Vi har vært heldige og fått 3 velskapte barn :)

Aldersforskjellen er igjen perfektfor oss. Di to storesøstrene forguder lillebror og jeg har mye hjelp fra di til lek og underholdning :)
 
Har to og ønsker 1-2 til, men det blir lenge til!:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ønsker meg nr 2 jeg.. sambo skulle lage i natt men jeg nekta.. :p er ikke fan av fyllekranglesex :p

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Ønsker meg/oss egentlig nr to nå, men siden jeg er arbeidsledig så passer det dårlig :/ planen var å få jobbet litt først, men sitter nå her med en drøss gravid-symptomer...
 
Takk for alle innspill :) Moro å se at det er flere som ønsker seg flere barn ;)

Ønsker meg/oss egentlig nr to nå, men siden jeg er arbeidsledig så passer det dårlig :/ planen var å få jobbet litt først, men sitter nå her med en drøss gravid-symptomer...

Her er det samme med meg. Jeg er arbeidsløs for øyeblikket jeg også og søker jobber hver uke omtrent, så det passer absolutt ikke nå uansett. Men denne følelsen har jeg hatt en måneds tid nå og mannen sier han er 40 % enig :p
Så får se.... Men lysten er der definitivt, og man angrer jo aldri på barna man har fått som dere skriver, men samtidig er det så mange ting som må være på plass.. Større bil, større hus, litt mer logistikk ift tre barn og kun to voksne...
Hvordan løser dered et med flere barn enn to?
 
Takk for alle innspill :) Moro å se at det er flere som ønsker seg flere barn ;)



Her er det samme med meg. Jeg er arbeidsløs for øyeblikket jeg også og søker jobber hver uke omtrent, så det passer absolutt ikke nå uansett. Men denne følelsen har jeg hatt en måneds tid nå og mannen sier han er 40 % enig :p
Så får se.... Men lysten er der definitivt, og man angrer jo aldri på barna man har fått som dere skriver, men samtidig er det så mange ting som må være på plass.. Større bil, større hus, litt mer logistikk ift tre barn og kun to voksne...
Hvordan løser dered et med flere barn enn to?
Hvordan løser man hva? Det meste ordner seg alltid på ety vis.. :)

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app
 
Hvordan løser man hva? Det meste ordner seg alltid på ety vis.. :)

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Jada, det er sant :) Men jeg føler vi har endel å ordne før vi kan tenke på nummer tre overhodet. Vi har ikke stort nok hus eller bil, og vi kommer ikke til å ha råd til det nå heller. I tillegg har vi gitt bort alt utstyret vårt :p
Alt må jo kjøpes inn på nytt i såfall, hehe. Nei, det får nok bli med tanken akkurat nå..
 
Jada, det er sant :) Men jeg føler vi har endel å ordne før vi kan tenke på nummer tre overhodet. Vi har ikke stort nok hus eller bil, og vi kommer ikke til å ha råd til det nå heller. I tillegg har vi gitt bort alt utstyret vårt :p
Alt må jo kjøpes inn på nytt i såfall, hehe. Nei, det får nok bli med tanken akkurat nå..
Vi har minste jenta på rommet våres enda... skal bygge på til høsten. Bil måtte vi bytte, men gikk fint så lenge ikke hele familien skulle avgårde. Bytta bil når ho var ca 4 mnd. Og det meste av klær og utstyr har vi. Det går seg til. Koselig med 3 :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jada, det er sant :) Men jeg føler vi har endel å ordne før vi kan tenke på nummer tre overhodet. Vi har ikke stort nok hus eller bil, og vi kommer ikke til å ha råd til det nå heller. I tillegg har vi gitt bort alt utstyret vårt :p
Alt må jo kjøpes inn på nytt i såfall, hehe. Nei, det får nok bli med tanken akkurat nå..
Å gå fra to til tre har man vel bil til? Hva som er plass nok er jo en vurderingssak for hver enkelt. Ei venninne av meg leide leiligheten i huset vi bor i, tidligere. Hun hadde da fire barn. Vi leier ut til noen med to barn nå, de med to synes plassen er alt for liten. Hun med fire klagde aldri. :) vi har fem soverom, men bruker bare tre av de. ;) 5 & 7 åringen deler og tvillingene deler. Sånn blir det i noen år til. :)

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app
 
Jeg var veldig fortvila da gravid-symptomene plutselig dukket opp for noen uker siden. Jeg hadde i utgangspunktet lyst på en til, men siden jeg for tiden er arbeidsløs så passet det bare ikke. Ikke noe artig å begynne i ny jobb som gravid.. og i tillegg var jeg kvalm i 7 mnd I forrige svangerskap (og mye sykemeldt).

De første to dagene både gråt jeg og hadde problemer med å sove. hadde rett og slett angst for at vi ikke skulle klare å betale regningene våre. Det føltes så ufattelig trist å ikke føle samme glede denne gangen som sist. men så ba jeg meg selv om å ta meg sammen og heller prøve så godt jeg kunne å glede meg. Vi ville jo ha en til, og samme hvor mye jeg forestilte meg de verste økonomiske scenarioer, så hjelper det ikke å sitte hjemme å gråte.

Nå blir vi forhåpentligvis en familie på 4 i februar eller mars. Gråter nå bare gledestårer ;)
 
Jeg var veldig fortvila da gravid-symptomene plutselig dukket opp for noen uker siden. Jeg hadde i utgangspunktet lyst på en til, men siden jeg for tiden er arbeidsløs så passet det bare ikke. Ikke noe artig å begynne i ny jobb som gravid.. og i tillegg var jeg kvalm i 7 mnd I forrige svangerskap (og mye sykemeldt).

De første to dagene både gråt jeg og hadde problemer med å sove. hadde rett og slett angst for at vi ikke skulle klare å betale regningene våre. Det føltes så ufattelig trist å ikke føle samme glede denne gangen som sist. men så ba jeg meg selv om å ta meg sammen og heller prøve så godt jeg kunne å glede meg. Vi ville jo ha en til, og samme hvor mye jeg forestilte meg de verste økonomiske scenarioer, så hjelper det ikke å sitte hjemme å gråte.

Nå blir vi forhåpentligvis en familie på 4 i februar eller mars. Gråter nå bare gledestårer ;)
Gratulerer !! :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg svarte jo her igår, forbanna drittnett :p

Gratulerer caledonia! Når sjokket først får lagt seg er det jo bare glede. :) vi har bare en "planlagt" unge. Og da vet vi ikke hvem av de som er planlagt :p men alle har vært like velkomne og elsket. Og alt bruker gå seg til. :) men man skal ha lov til å kjenne på sjokket. :) selv om vi planla nummer tre, så fikk vi jo ett sjokk vi måtte fordøye vi også. Og vi måtte ha enda en ny bil, så det var ikke økonomisk gunstig heller ;) men når en bare fikk hodet på plass, så var det jo bare å begynne å glede seg. Og kjøpe ny bil. ;) gøy med "to tette". Får de forhåpentligvis mye glede av hverandre. :)

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app
 
Jeg var veldig fortvila da gravid-symptomene plutselig dukket opp for noen uker siden. Jeg hadde i utgangspunktet lyst på en til, men siden jeg for tiden er arbeidsløs så passet det bare ikke. Ikke noe artig å begynne i ny jobb som gravid.. og i tillegg var jeg kvalm i 7 mnd I forrige svangerskap (og mye sykemeldt).

De første to dagene både gråt jeg og hadde problemer med å sove. hadde rett og slett angst for at vi ikke skulle klare å betale regningene våre. Det føltes så ufattelig trist å ikke føle samme glede denne gangen som sist. men så ba jeg meg selv om å ta meg sammen og heller prøve så godt jeg kunne å glede meg. Vi ville jo ha en til, og samme hvor mye jeg forestilte meg de verste økonomiske scenarioer, så hjelper det ikke å sitte hjemme å gråte.

Nå blir vi forhåpentligvis en familie på 4 i februar eller mars. Gråter nå bare gledestårer ;)
Gratulerer så masse. Dette går bare fint skal du se. To tette er kjekt og praktisk. Di har mye glede av hverandre. Kooooselig :)
 
Back
Topp