Har eg valgt feil??

CherryCherry

Blir kjent med forumet
29.Aug kom det enda ei prinsesse til verden <3 Å fra å med då så var både eg og barnefar uenige om navn.
Forslagene våres var:

Sophie
Olivia
Laynie

Men det einaste barnefaren ville ha var Laynie. Eg har siden rynka på naso, MEN valgte å gå for det allikevel, trudde eg skulle bli vandt til det og begynne å like det etter kvert..
01.01.14 kom dåpsdagen å Prinsessa vår blei døpt Laynie.

I dei siste ukene så har eg tenkt litt høgt, "har eg gjort ein feil? Burde eg bytte navn? Ka vil alle andre tru/synst om meg eller det nye navnet?" Spørsmålene berre rulle inn..
Så det eg lure på ka synst dåke om å bytte navn, etter nesten 6 mnd, etter dåpen, etter at alle har fått med seg at navnet er Laynie?

Siden ho har fått navnet Laynie så har eg lyst til å forandre det til Livia, Elsker navnet Olivia, har litt lyst til å bevare bokstaven, å synst Livia navnet er fint <3

Ka ville dåke ha gjort i min situasjon?

Hilsen ein frustrert 3 barnsmor :)

Går selv å angrer på at jeg ikke fra starten av kalte min med mellomnavnet Olai.

Men tenker kansje å legge det til.
Synes det navnet du ville valgt er finere om jeg skal si det selv. Men samtidig så tenker jeg det er litt domt om man har brukt det og opplyst offentlig at det er navnet.

Men igjen, er du usikker å føler det ikke er rett, så ville jeg ha byttet navn fortest mulig:-)

Ville nok byttet navn. Du har tydeligvis kjendt på dette lenge, og redd du vil angre viss du ikke bytter.. :-) IKKE tenk på hva andre tenker, hva du føler og vil er det viktigste :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det høres ut som en veldig vanskelig problemstilling.... Håper du finner ut av det, og stol på ditt valg :)
Har du tenkt på om det er aktuelt å bruke "kallenavn" (hvis dere ikke blir enige om å bytte selvfølgelig), det er jo en måte å bruke det du helst vil allikevel?

Ikke bry dere om hva andre mener, gjør det dere mener er riktig :) en annen ting man kan gjøre er og gi et til navn feks at det blir Laynie Olivia og kanskje brukt mellomnavnet som fornavn, kjenner mange med to navn, men som kun bruker mellomnavnet sitt som fornavn.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Om dere skal bytte synes jeg dere bør gjøre det før barnet begynner å forstå.
Jeg hadde byttet, men hadde også tenkt hva andre vil tenke, men heldigvis har de ikke noe med det,

Back
Topp