Har eg behov for det?

Smooshkin

Glad i forumet
Me skal til England i morgen og flyturen tek ca 2 timer.. Har vurdert om eg skal kjøpe støttestrømper eller ikkje! Men trenger eg det på ein så kort flytur?

Og kva kan "ufallet" være om eg ikkje brukar det?

Jeg hadde villet gjort det. Gravide har økt risiko for blodpropp og når du sitter i et fly i tillegg får du faktorer på økt risiko for blodpropp. Det er ikke sikkert du er disponert for det, men ikke noe morsomt hvis det mot formodning skulle inntreffe. :-s God tur til London og kos deg!!! :-D

Hvis du ikke er noe hoven fra før tror jeg at jeg hadde droppa det. 2 timer er jo ikke så lenge og du kan jo opp og bevege deg en gang i blandt.

TuttiFrua skrev:
Hvis du ikke er noe hoven fra før tror jeg at jeg hadde droppa det. 2 timer er jo ikke så lenge og du kan jo opp og bevege deg en gang i blandt.

Nei, har ikkje merka noe til det enda! Blir tjukk i fingrene når eg trener eller går turer, men det er slik eg blir når eg ikkje er gravid og...

Currrlysue skrev:
vi fløy nettopp 2,5timer. hadde ikke behov for det iallefall :) 

Oki. Så du merka ikkje noe til hovenhet? Satt du mykje i ro eller var du oppe å gjekk i flyet?

Jeg er i uke 26+ og fløy 6 timer om fredagen, jeg hadde ikke behov for støttestrømper.

Smooshkin skrev:

Currrlysue skrev:
vi fløy nettopp 2,5timer. hadde ikke behov for det iallefall :) 

Oki. Så du merka ikkje noe til hovenhet? Satt du mykje i ro eller var du oppe å gjekk i flyet?

mærka ingenting nei, satt i ro å så på film :p var jo tvskjerm i setet foran! ;) var 26uker når vi fløy :)

Jordmor anbefalte meg å bruke støttestrømper, uansett kort eller lang flytur, gjennom hele graviditeten. Ikke sikkert du har behov for det, men det anbefales uansett for å være mer på den sikre siden:) Også anbefalte ho at jeg skulle opp å bevege meg MINST en gang i timen :)

TuttiFrua skrev:

signerer denne jeg :)

Jeg ville definitivt brukt strømper. Å få blodpropp kan være svært alvorlig! Og blodpropp kan man få enten man har hovne bein eller ei. Som noen skriver ovenfor her så er gravide i utgangspunktet mer utsatt for blodpropp i beina, enten man flyr eller ikke.

fiaaa:) skrev:
Jordmor anbefalte meg å bruke støttestrømper, uansett kort eller lang flytur, gjennom hele graviditeten. Ikke sikkert du har behov for det, men det anbefales uansett for å være mer på den sikre siden:) Også anbefalte ho at jeg skulle opp å bevege meg MINST en gang i timen :)

Signerer denne!

Hvis du bruker støttestrømper så er du nå i det minste på den sikre siden, men om du TRENGER det spørs litt på deg.
Noen folk er mer disponible til å få blodpropp - andre ikke. 

På en flytur som varer kun 2 timer, så går det nok bra - men opp og hopp, gå deg en tur (på do f.eks.) 2 ganger iløpet av turen, så er du nok ganske så safe!

Strømper eller ikke

Back
Topp