Har du vurdert abort?

Lynn87

Snart mamma til to <3
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Å jeg renner over av sinne !!!!

Jeg fortalte i går så vidt litt på sinna tråden at vi har problemer med nav. Vi har søkt om hjelp til husleie som skal betales på mandag og dette i god tid for hu trege kjerringa bruker de 3 ukene behandlingstid. Så ringer hu mannen min i går etter at vi sendte inn klage fir hj sa vi ikke fikk hjelp til husleia fordi jeg tjente nok i august. Det er bare det at etter 15 august har jeg betalt husleie for september og barnehage og andre regninger så det er ingen ting igjen. Men i følge henne er hun ikke pliktet til å se på utgifter for de har et system. Men så ringer hu da og sier at nei vi får ikke penger til husleie for oktober for det må vi søke om i oktober og så har hu 3 ukers behandlings tid som vil si at det blir nesten en mnd for seint føre vi får pengene og en kan jo tro huseier blir happy da.

Vel jeg i mitt hormonelle hjørnet blir jo rasende og fortvila og ringer inn og forteller hva jeg mener for vi har måtte få faren min til å ta regninger og levd på mat kjøpt på kreditt (jeg har mistet jobben for dere som ikke vet det og mannen fått for lite jobb) og sier at vi er 3 stykker et barn på 3 år og jeg som er gravid og har ikke råd til mat eller sted å bo. Så sier kjerringa så frekt

Er du gravid? Du har ikke vurdert abort? Du må jo komme deg i jobb før dere får flere barn.

Jeg bare la på. Vi har faktisk ønsket oss og prøvd i et år.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Last edited:
Ååå, herlighet!! Det skulle ikke vært lov og sagt. Noe så grusomt! Jeg håper dere får orden på økonomien. Stor klem<3

Fy f...!!!!! De ordene burde hun spise i seg altså. Ring inn og finn ut hvem som har ansatt det neket, og send inn skriftlig klage på henne. Det der går bare ikke an! Om hun ikke kunne hjelpe deg er det en ting, men å si noe sånt... Du skulle spurt om hun hadde vurdert hjernekirurgi! :P

Jeg kan skjønne at dette er en veldig lei situasjon, men hun har ikke rett til å komme med de ordene. Ville sendt inn en skriftelig klage.

Men med en familie på 3+1 i magen.. Er det et så lite jobb tilbud der dere bor?
Dere kan jo ikke leve sånn fra måned til måned..

Sender deg en klem :)

Men i svarte f.....!!!!!!!! Åååååh nei nå! Tenk å prestere å si noe slik ???? Ærlig talt! Eier tydeligvis ikke skam!

Jeg håper hu må prøve i 5 år så får hu se hvor kult det er når noen sier "har du vurdert abort?" :)))!!! Unner ingen å måtte prøve så lenge igrunn men akkurat hu der virker som kunne hatt godt av en liten reality check!

Og selv om du tjente godt i august så må de jo skjønne at når du da ikke fikk noe i sept. Og allerede har klart å dra den lønna over to måneder, til bhg, husleie, strøm, regninger + mat osv, så blir jo det borte!

Kjenner jeg blir fortvila og sint på dine vegne. Håper virkelig dette her kan få ordnet seg! Kunne det være verdt et forsøk å snakke med huseier da? :(
*trøsteklem på veg*

Sniker! !!! Det der er jo trakassering på høyeste nivå!!! Hadde fsktisk hått så kangt som å gå ut i media med det, ig lagt inn en fornell kkage på NAV på ho!!! Huff!!! Slik skal man kunne være spart for å oppleve, og spesielt når man er i en så sårbar situasjon i utgangspunktet♥♥

Edit. Beklager alle skrivefeil.. skriver fra mobil - ikke lett!
★☆★Duppedingsen★☆★

Last edited:
Fy f*** i H**** for en j*** d** kjærring!!!!!!!!!!!!! Hadde jeg vært deg hadde jeg bedt om å få snakke med avdelingslederen der og hvis ikke det gikk hadde jeg SÅ tipsa media!!!!

Jeg skjønner at huseier sikkert har utgifter som gjør at huseier kanskje trenger pengene, men ville snakket med huseier.

Så ville jeg dratt på Nav å finne den stygge dama og spytta ho i tryne. Men jeg hadde jo aldri gjort det. :-P
Jeg måtte rett og slett finne en som ikke hadde jobbet så lenge i Nav for å få hjelp den gangen jeg trengte det. Da gikk ting plutselig fort.

Lurer på hvorfor de er slik mot kundene sine. Taper de penger om vi som faktisk har krav på penger får? Virker som om det et lettere få hjelp av Nav om du ikke har rett på det.

Takk for støttende ord, ja det er vanskelig å få jobb her. Det er veldig stor arbeidsledighet her. Jeg hadde jo fast jobb som jeg mista, de bestemte seg for å sparke alle sine ansatte, eller presse de ut så det var supert.
Min mann jobber i et vaskefirma men det har vært selvsagt alt for lite oppdrag nå, så fikk han penger av faren min til å ta truckførebeviset for å ta ekstra jobb på lager så jeg håper han kommer i gang med det fort for han bestod i går.
Jeg får dagpenger men ikke føre i slutten av neste mnd, for jeg fikk karantenetid siden nav mente det var min egen feil at jeg mistet jobben. Så i september har vi faktisk ikke hatt inntekt.

Det vil jo ordne seg når jeg får dagpenger og mannen min kommer i mere jobb, men akkurat nå trenger vi faktisk hjelp !

Jeg ringte inn på hovedkontoret til NAV for jeg fikk også et brev i går pm at jeg tydeligvis har takket nei til et jobbsøkekurs da, og derfor ville få enda mere karantene på dagpengene, og jeg har aldri fått det brevet om innkalelse. Og dette bekreftet hovedkontoret at det aldri var sendt ut noe brev med innkalelse til meg så hvordan kan jeg ha takket nei til noe jeg aldri har fått? Så han hjalp meg å sende inn klage på det vedtaket og sendte bekreftelse av dette.
Veldig hyggelig fyr i nordnorge faktisk og han fikk sjokk når jeg fortalte om behandlingen vi fikk her i for jeg spurte han om råd. Og han bad meg søke på nytt og bed om å snakke med sjefen på kontoret og bed han behandle saken, for det fantes alltid måter å ordne ting på sa han. Man setter ikke en barnefamilie på gata!

Så vi får prøve det, å snakke med sjefen. Det er vel bra at hovedkontoret får sjokk av behandlingen vi fikk.
Oppi det hele klarte jo mannen min å rygge på en bil da så vi må betale en lakk skade på 2000 noe vi virkelig ikke har.

Nei det kan vel neppe gå mye lengre ned nå, håper lykken snur snart !!!

Sniker; du kan sende service klage på den personen du snakket med fra nav.no.da skal det bli tatt direkte med vedkommende.
Sånt går da ikke an å si!!!

Dette må da virkelig være en forferdelig situasjon :(
Jeg lurer noen ganger på hvorfor vi har NAV, er det for å sysselsette folk som ikke får annen jobb??
(vet jeg ikke skal generalisere, og at det sikkert er mange flinke og hyggelige folk der!)
Men jeg har på følelsen at staten bruker enorme summer penger på ett system som i hovedsak bare lager kvalme for de som trenger hjelp. Det må da finnes en annen løsning på å håndere slike saker?

Godt du endelig fikk snakket med en som ville hjelpe deg, håper det gjør at dere får hjelp.
Lykke til og trøsteklem!

Helt forfærdelig situasjon!! Går det ann å gå til Nav å be om hjelp innen sosial kontoret. Jeg søkte der når jeg var aleinemor, men orka ikke å sende inn siden jeg blei ilag med mannen min da etterhvert.
Eller søk om bostøtte! Det har jo dere krav på siden dere får inn så lite inntekt.
Det med karantene er jo helt koko! Var det du som sa opp ? Eller sa dem deg opp? Skriv klage brev! Ordn et møte med nav og snakk med dem og forklar situasjonen. <3

Helt forfærdelig situasjon!! Går det ann å gå til Nav å be om hjelp innen sosial kontoret. Jeg søkte der når jeg var aleinemor, men orka ikke å sende inn siden jeg blei ilag med mannen min da etterhvert.
Eller søk om bostøtte! Det har jo dere krav på siden dere får inn så lite inntekt.
Det med karantene er jo helt koko! Var det du som sa opp ? Eller sa dem deg opp? Skriv klage brev! Ordn et møte med nav og snakk med dem og forklar situasjonen. <3

Jeg var på NAV kontoret nå og ble møtt av en sur mann som ikke ville hjelpe oss i det hele tatt og vi har nå offisielt toppet kredittkortet så nå har vi ikke mere penger. Håper barnetrygden har kommer inn i morgen :'( jeg har aldri hatt vært blakk sånn som dette og det tærer virkelig på meg :(

Jeg var på NAV kontoret nå og ble møtt av en sur mann som ikke ville hjelpe oss i det hele tatt og vi har nå offisielt toppet kredittkortet så nå har vi ikke mere penger. Håper barnetrygden har kommer inn i morgen :'( jeg har aldri hatt vært blakk sånn som dette og det tærer virkelig på meg :(

At det går ann!

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Uff så fælt..vet Nav kan være litt koko på ting dem sier,virker veldig lite gjennomtengt det dem kan slenge ut av seg..Men som en sa litt lengre opp her kan dere kansje søke om bostøtte??

Uff så fælt..vet Nav kan være litt koko på ting dem sier,virker veldig lite gjennomtengt det dem kan slenge ut av seg..Men som en sa litt lengre opp her kan dere kansje søke om bostøtte??

Vi har søkt om bostøtte, men de 500 kr er jo for lengst borte på mat.

ok så det er ikke mere enn 500 kr og få i bostøtte??Nei det er jo ikke mye og rope hurra for!!!

Sånne folk burde ikke fått jobbe med kundeservice!! Samboern min ble arbeidsledig for et par år siden, han fikk ikke bostøtte fordi han hadde tjent for mye året før! Skal ikke ha noen betydning spør du meg... Han fant seg fort ny jobb da heldigvis!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det må da være grunn til oppsigelse? Kan ikke se for meg at det ikke får konsekvenser å komme med en slik uttalelse.

Du kan klage på karantenen din. Er du sakt opp eller kontrakt slutt så er det tre dager karantene. Og det er likt får alle så lenge man har tjent nok tilnog få dagpenger. Jeg har ikke hatt jobb etter februar (kontraktslutt) har søkt 24 jobber etter det og har finni 4 jeg skal søke på i morgen. Jeg fikk tre dager karantene ig vært på jobbsøkerkurs + at nav har sendt to søknader i posten til leg som de ville jeg skulle søke på. Nav har hjulpet meg mye denne gangen. Så positift overaska. Men har fått ny saksbehandler så er vel en ny persjon der som er grunnen til at jeg fikk rask hjelp:) håper jeg får jobb snart. Begynner og bli lei av å søke:( heldigvis driver samboeren eget så det går i allefall rundt (enda) :)

Skriver fra mobile så kan være litt skrive feil:P

Back
Topp