Har du vore på OUL?

  • Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Korleis gjekk det?

Video_ord_UL.jpg


Lurer du på kva som skjer på ordinær ultralyd? Bli med jordmor Merete Arnøy, som har spesialutdanning i ultralyd, når ho undersøker ei kvinne som er 20 uker gravid her!
 
Gikk fint.. Men baby lå på feil til så fikk ikke noe bilde.. Litt sårt akkurat det
 
Ja, alt så bra ut her også :) ei lita jente :dummy1: hun var heller ikke særlig medgjørlig, lå vendt innover, med armer og bein i kryss, knæra opp mot brystet og armene foran ansiktet :facepalm: fikk målt og sjekket det de skulle, men ingen fine profilbilder her heller :shifty: har heldigvis fine bilder fra TUL tidligere, så for vår del går det fint. Må tilbake i uke 32 pga litt lavtliggende morkake :)
 
Ja, alt så bra ut her også :) ei lita jente :dummy1: hun var heller ikke særlig medgjørlig, lå vendt innover, med armer og bein i kryss, knæra opp mot brystet og armene foran ansiktet :facepalm: fikk målt og sjekket det de skulle, men ingen fine profilbilder her heller :shifty: har heldigvis fine bilder fra TUL tidligere, så for vår del går det fint. Må tilbake i uke 32 pga litt lavtliggende morkake :)

Akkurat det samme med meg, hun lå fint først og plutselig la hun seg som en ball. Jeg måtte ta spensthopp for å få henne til å snu seg litt. Litt artig å se at hun fant seg så godt til rette når hun skulle sove
 
Akkurat det samme med meg, hun lå fint først og plutselig la hun seg som en ball. Jeg måtte ta spensthopp for å få henne til å snu seg litt. Litt artig å se at hun fant seg så godt til rette når hun skulle sove

Haha, jeg ble sendt på toalett og beskjed om å riste godt på bekkenet etterfølgende :D hjalp ingenting :p
 
Haha, jeg ble sendt på toalett og beskjed om å riste godt på bekkenet etterfølgende :D hjalp ingenting :p
Jeg også måtte opp å stå og riste litt på meg. Babyen flyttet seg ikke av flekken.. babyen lå ikke i en ball da. Men lå å hvilte
 
Jeg også måtte opp å stå og riste litt på meg. Babyen flyttet seg ikke av flekken.. babyen lå ikke i en ball da. Men lå å hvilte

Hehe typisk :p har vært på flere ultralyder tidligere, og da har hun alltid lagt perfekt i profil. Så veldig typisk at hun skulle være vanskelig på «selveste» OUL :facepalm:
 
Hehe typisk :p har vært på flere ultralyder tidligere, og da har hun alltid lagt perfekt i profil. Så veldig typisk at hun skulle være vanskelig på «selveste» OUL :facepalm:
Ja haha. Dette er første og eneste ultralyden vår dette svangerskapet
 
Vi var i går og lillebror samarbeida ikke allverdens. Hun fikk omsider målt det hun skulle, etter å ha rista magen min med proben i flere omganger, og etter at jeg tok 15 sprethopp på golvet. Vi fikk noen få bilder, men siden hun brukte så lang tid på å få til alle målingene ble det lite "kosetid" der vi fikk se baby som sprella rundt og turna. Fikk noen bilder, men storesøsters er mye bedre.
 
Skal 9/10. Var på TUL 14+3 og fikk mange fine bilder! Gleder meg til å se om det fortsatt stemmer at det blir gutt! Syns jordmor brukte veldig lang tid på å se det, og hun virket ikke overbevist! Jeg tror det blir gutt nå, men avventer å male barnerommet til etter OUL
 
Ja! Det var helt nydelig, liten sprellende baby i full fres (akkurat som storesøster....). Storesøster kom med ks og arret gjør det visst litt vanskeligere å se så hu trykka proben hardt inn i magen min, relativt ubehagelig.
Men altså, lykken over frisk baby og alt vel!!!! Morkaka ligger inn mot ryggen (langt borte fra livmorhals og ks-arr), så regner med at det blir lettere å kjenne liv denne gangen.
 
Var på ultralyd i stad og fikk en bra opplevelse. Jordmor var kjempe flink til å forklare og gikk grundig gjennom alt. Babyen lå fint til, og vi fikk flere bilder. Var litt forskjell på målene fra sist ul, slik at jeg er 6 dager kortere på vei nå. Pga dette vil de ha meg tilbake på ny ul om 4 uker, samtidig som jeg har et risikosvangerskap. Så det blir flere kontroller fremover. Fikk også vite at det blir en lillesøster
 
Back
Topp