Har du vært i Egypt?

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Måtte du ta vaksiner - i tilfelle hvilke? Og pris?

Og hvordan ordnet du med visum?

Takk for svar =)

tok en vaksine ja...tror det var noe med hepatitt.litt usikker på hvor mye den kostet, tror det var rundt 500 kr. Visum fikk vi gjennom reisebyrået da vi landet i egypt

Ja, det har jeg! Tok ingen vaksiner, da dette ikke er nødvendig.
Visum var inkludert i billetten fra reisebyrået, og det fikk vi da vi kom inn i landet!

Hvor i Egypt tenker du å reise?

Skal til el Gouna.
Vet visum er inkludert, men bare lurte på hvordan vi fikk det - men da slipper jeg å tenke på det!:)

Mange som sier de har tatt vaksine, og andre ikke.
Fått beskjed om gullfeber vaksine, hepatitt vaksine og noe greier for magen.

Tror jeg bare skal ta den hepatitten ;;)

det e noen som må ta vaksine å noen ikke. min mor måtte ta tre vaksiner når vi reiste eg måtte ikke ta noen[8D]

Det er ingen som ta vaksiner, men det er anbefalt å ta hvertfall den hepatitt vaksinen.
Det er for ens egen sikkerhet.
Det er visst lett å bli smittet der nede.
Vaksinen mot magesjau kan man og ta, men det måp bli gjort i en god stund i forrveien.
Vi kom dit 2 dager før vi skulle reise så det rakk vi ikke.

Har vært i Egypt og skal til Egypt om en uke. Har ikke vaksinert oss noen av gangene.

Har vært i Egypt 3 ganger, 1 gang i Kairo og 2 ganger i Sharm El Sheikh. Nyyydelig plass!
Vaksinerte meg første gangen jeg reiste, men har ikke tatt noen vaksiner de 2 andre gangene...[;)]

Har vært i Egypt ja, tok ingen vaksiner og visum ble ordnet av reiseselskapet. Skal for øvrig aldri tilbake dit igjen. [:'(]

ORIGINAL: Hegeher

Skal til el Gouna.
Vet visum er inkludert, men bare lurte på hvordan vi fikk det - men da slipper jeg å tenke på det!:)

Mange som sier de har tatt vaksine, og andre ikke.
Fått beskjed om gullfeber vaksine, hepatitt vaksine og noe greier for magen.

Tror jeg bare skal ta den hepatitten ;;)

Var i El Gouna i januar for to år siden, da fikk vi slikt skjema/visum vi skulle fylle ut på flyet, og levere på flyplassen etter vi landa i hurghada.[:)]

Vi tok forøvrig ingen vaksiner, hadde med oss idoform og slik antibac som vi brukte etter dobesøk (vaska oss selvsagt først) og før matinntak[:)]

ORIGINAL: LilleBlome

Har vært i Egypt 3 ganger, 1 gang i Kairo og 2 ganger i Sharm El Sheikh. Nyyydelig plass!
Vaksinerte meg første gangen jeg reiste, men har ikke tatt noen vaksiner de 2 andre gangene...[;)]

Merkelig hvor forskjellige meninger folk kan ha om de samme plassene. [8D] Kairo var en skitten, overbefolka drittby, og sharm el sheikh var ikke mye å skryte av heller, synes vi. Kunne aldri falt oss inn å reise tilbake. [;)][:-]

Vaksiner kommer an på hvor lenge du har tenkt til å være der og hva slags turist du har tenkt til å være.. Skal du mye utenfor turistområdene og farte mye rundt en stund, kan det være lurt med vaksiner..

Ellers start med idoform før du drar og ta med immodium. En flaske med håndsprit burde du også alltid ha med deg rundt. Bruk den. Spesielt etter du har tatt i penger. Virker som om detørker seg i ræva med dem.

Egypt er ett fantastisk land, håper du får minst en snorkletur..

var i hurgadha.
vi tok vaksine-hepaitt(500.1000kr trur jeg den kosta) og drikke vaksine mot magen

Har vært i hurghada og Kairo og skal tilbake til Hurghada i mai[:D][:D]Elsker Egypt! Visum var inkludert og det fikk vi inni passet på flyplassen i Egypt. Vi tok ingen vaksiner forrige gang, men nå som vi har fått ei lita jente kan det hende vi gir henne. Vi får se!

Ok, skal innom vaksinekontoret neste uke. Blir vel en hepatitt sprøyte. UÆH jeg som har sprøyteskrekk.
Skal ikke inn i den "skitne byen" btw. Skal på sånn avsides resort. sole meg, bade, og snorkle.. Weee

Back
Topp