Har du vært gravid student før? Hjelp meg!

M_N86

Flørter med forumet
Jeg lurer sånn på hvordan man skal gå frem om man er student og gravid.. Når er det vanlig å starte "prosessen" med å søke om permisjon? Er det i heletatt en prosess, eller bare fyller man ut et skjema og så er det gjort? Og hvem på skolen kontakter man for dette?

Må man selv informere lånekassen om forandringene? Og må man sende inn noen søknader der også?

Er helt blind her, håper på svar! :)

Jeg er nettopp blitt student selv, man må søke om permisjon rett til skolen fikk jeg beskjed om men aner ikke hvor tidlig ut du må være. Snakk med rådgiver på skolen. Jeg er usikker på hvordan det er med lånekassen selv.

Nå er det en liten stund siden jeg var gravid og student. Jeg fylte ut et skjema om søknad om perm fra skolen. Du kan sikkert snakke med rådgiver eller om dere har studentinfo/hjelp så kan sikkert de hjelpe. Husker ikke helt hvilke papirer lånekassen må ha. Jeg gikk forresten på skolen frem til to dager før fødsel, hadde en eksamen ett par uker senere og en i august. Hadde perm fra skolen høstsemesteret. (fødte i mai)

Ta en tlf til lånekassen, for du får fødselspenger fra de. Jeg fikk om lag 10 000 kr i mnd av lånekassen når jeg fikk min første.. 

Takk for gode tips folkens! :) Hadde første skoledag i dag, så jeg får vel prøve å finne ut av ting etter hvert her..

Back
Topp