Har du vært gjennom en setefødsel?

Eplejuice

Andre møte med forumet
Var på kontroll på sykehuset i dag (38+3) fordi det var mistanke om seteleie på forrige kontroll hos jordmor. Viser seg at frøkna ligger med stumpen ned :sorry::sorry: Jeg spurte om de kunne prøve å vende, men det har de slutta med fordi det sjeldent fungerte i følge jordmor.

Noen som har noen solskinnshistorier og dele fra tidligere setefødsel?

Jeg er førstegangs så jeg kommer til å få innkalling til bekkenmåling og heldigvis viste vekstestimat i dag at hun ligger på -2%, så hun er i alle fall ikke større enn nødvendig :shy: Føler vi fikk godt med informasjon på sykehuset, men dette var jo virkelig ikke den beskjeden vi hadde håpet på… :arghh:
 
Sniker
Har født i sete. Tror jeg svarte i denne gruppa under tråden mulig igangsettelse. Jeg var tredjerangs men kjenner ei som hadde setefødsel som førstegangs også og det gikk veldig bra. Spør om det du vil, jeg hadde en kjempegod erfairng
 
Hei! Sniker fra feb21. Jeg fødte første barnet i seteleie og hadde en kjempefin fødselsopplevelse:happy: Fikk vite det på overtidskontrollen i uke 41+2(jm hadde kjent feil), så ble lagt inn, målt bekken og satt i gang dagen etter med piller vaginalt. Fikk første pille på morgenen, og noen ila dagen. Kl 18 starta riene med et pang, ganske tette og lite pause. Jenta var ute 23.08!
 
Sniker fra Mai.
Jeg var innstilt på å føde i seteleie i 2020, men 39+3 snudde frøkna deg, så krysser fingrene for deg at du har like flaks som jeg hadde!
 
Venninnen min det sin første i seteleie i fjor. Hun kunne gjort det igjen, sa hun:)
 
Sniker.
Jeg fødte baby på 4,1 kg i seteleie (jeg er liten/slank, så sykehuspersonalet ble ganske overrasket over vekten). Tok UL før igangsettelse som viste hodeleie, han snudde seg under fødsel. Ble oppdaget da det plutselig stakk en fot ut. Jeg hadde tilfeldigvis fått epidural en time før han var ute. Det var en veldig fin fødsel. Jeg presset han ut helt selv på 10-15 min til tross for at jeg ikke kjente pressrier. Det gikk superfint. Det eneste som var vondt var når hodet satt igjen som en «propp» og legen tok tak i kroppen til baby og vendte frem og tilbake på en måte, for å få hodet ut. Det var smertefullt som i brennende følelse, men kjapt overstått, og ikke vondere enn å få ut hodet i hodefødsel.
Måtte inn på en sjekk i etterkant av hoftene hans, forsto det er noe man skal etter setefødsel. Dette går sikkert helt fint :Heartred spør dersom du lurer på noe mer. :)
Kunne gjort det igjen! Og må nok gjøre det igjen siden jeg venter tvillinger. :hilarious::happy:
 
Var på kontroll på sykehuset i dag (38+3) fordi det var mistanke om seteleie på forrige kontroll hos jordmor. Viser seg at frøkna ligger med stumpen ned :sorry::sorry: Jeg spurte om de kunne prøve å vende, men det har de slutta med fordi det sjeldent fungerte i følge jordmor.

Noen som har noen solskinnshistorier og dele fra tidligere setefødsel?

Jeg er førstegangs så jeg kommer til å få innkalling til bekkenmåling og heldigvis viste vekstestimat i dag at hun ligger på -2%, så hun er i alle fall ikke større enn nødvendig :shy: Føler vi fikk godt med informasjon på sykehuset, men dette var jo virkelig ikke den beskjeden vi hadde håpet på… :arghh:

ikke vært gjennom det enda men fikk samme beskjed og er 38+2 idag. Min er desverre +17 % så jeg tror jeg kommer til å velge keisersnitt. De prøvde å vende han for 5 dager siden men de greidde det ikke (det var utrolig vondt)
 
Fødte min første i seteleie og hadde en veldig fin fødselsopplevelse, følte meg trygg og ivaretatt hele veien. Hadde ikke hatt problemer med å gjøre det igjen☺️
 
Søk forretsen opp Spinning Baby dere med setelei, så lenge rompa ikke har festa seg i bekkenet er det øvelser man kan bruke for å få babyen til å snu seg selv. Har hørt noen noen som gjorde det og fikk snudd babyen :)
 
Back
Topp