har du vært en mobber? *insp*

Bleiemos

Forumet er livet
Selv har jeg blitt både mobbet/utestengt, og har mobbet selv. Disse to henger kanskje litt sammen, men det finnes overhode ingen unnskyldning for slikt. Har dårlig samvittighet den dag i dag, selv om jeg har unnskyldet meg overfor den det gjelder.

sååå... Har du vært en mobber?

Jepp.

Nei. Jeg har alltid vært den som har blitt mobbet/utestengt

Jeg har alltid vært den som har vært der for den som ble mobbet, uansett hvordan denne personen har vært mot meg.. Husker spesielt en episode der hun som dolket meg hardest i ryggen plutselig ble utestengt og mobbet selv. Hun satt helt alene og var kjempelei seg da jeg gikk til henne. Hun slet nok lenge med dårlig samvittighet pga det hun gjorde mot meg, men har nok ikke endret seg mye tror jeg.. dessverre..

Ble mobbet, mobbet ikke selv. Men knekte handa til han som mobba meg mest[&:]

ORIGINAL: Bare Kari

Nei. Jeg har alltid vært den som har blitt mobbet/utestengt

Jeg har alltid vært den som har vært der for den som ble mobbet, uansett hvordan denne personen har vært mot meg.. Husker spesielt en episode der hun som dolket meg hardest i ryggen plutselig ble utestengt og mobbet selv. Hun satt helt alene og var kjempelei seg da jeg gikk til henne. Hun slet nok lenge med dårlig samvittighet pga det hun gjorde mot meg, men har nok ikke endret seg mye tror jeg.. dessverre..

All respekt til deg!!! Krever mye av et menneske å stille opp for de som har sviktet en mest! Er slike folk som deg jeg ser opp til!![:)]

Nei.
Jeg var mobbeoffer.

nei, heldigvis!

Jeg ble mye mobbet som liten.. føler ikke selv at jeg har mobbet.. men kan jo være at en og annen mener at jeg har mobbet en gang eller to.. men jeg har aldri gjort det bevisst!

Jeg tror ikke det er noen som kan påstå de aldri har mobbet.. mobbing kommer i så mange ulike grader. Alle har nok mobbet noe en eller annen gang. Men man trenger jo ikke å ha vært "den store stygge mobbern" 

ORIGINAL: ¤Esme¤

Nei, jeg var den som ble utestengt og mobbet. Sliter fortsatt med dårlig selvtillitt pga det som skjedde på barne-, ungdom- og videregående skole.

Nja litt, men mer sånn "dilte etter mobbing" aldri vært den som har dratt i gang.
Har også blitt litt mobbet selv fra tid til annen(mye skolebytting)

ORIGINAL: Qualitas

Jeg tror ikke det er noen som kan påstå de aldri har mobbet.. mobbing kommer i så mange ulike grader. Alle har nok mobbet noe en eller annen gang. Men man trenger jo ikke å ha vært "den store stygge mobbern" 

Det er nok noe i det du sier ja.. De aller fleste av oss har vel sagt noe stygt bak ryggen til noen andre e.l. Her mente jeg at jeg bevisst, gjentatte ganger har utestengt/snakket stygt til en person fordi jeg trodde jeg hevet min egen status ved å gjøre det. Tror det er lett for mobbere å falle i den fellen, at de får følelsen av å ikke lenger være nederst på rangstigen. Samtidig er dette litt rart, og jeg kan ennå ikke forstå hvordan jeg var i stand til å gjøre noe sånt mot en annen når jeg selv visste hvor vondt det var.

Jeg tror ikke jeg har mobbet noen. Var kanskje litt småfrekk i kjeften en periode, men har aldri vært direkte "slem" med noen. Det har jeg alt for mye samvittighet til. Heldigvis har jeg heller aldri blitt mobbet. 

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Mobbing er vel noe som skjer gjentatte ganger, så det kan godt være jeg har vært stygg noen ganger, men jeg kan trygt si at jeg aldri har mobbet alikevel.

Enig her.

Kan selvsagt godt hende at noen har hatt en dårlig opplevelse av noe jeg har sagt eller gjort, uten vond hensikt ifra min side.

Men mobbing ser også jeg på som noe som gjentar seg, og med lite gode hensikter.

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Mobbing er vel noe som skjer gjentatte ganger, så det kan godt være jeg har vært stygg noen ganger, men jeg kan trygt si at jeg aldri har mobbet alikevel.

Enig her.

Kan selvsagt godt hende at noen har hatt en dårlig opplevelse av noe jeg har sagt eller gjort, uten vond hensikt ifra min side.

Men mobbing ser også jeg på som noe som gjentar seg, og med lite gode hensikter.

Ja det vet jeg, men jeg mener fortsatt at det er få som kan si de ikke har gjort dette.. er så mye man faktisk ikke tenker over.. og sånn jeg ser på det så trenger man ikke vite om at man mobber for at det du gjør er mobbing..[:)]

NEI!

Jeg er den som ble mobbet og stengt ute, så ikke FAN om jeg sku la noen andre gjennomgå samme helvete jeg gikk igjennom!!!

jeg har verken mobbet noen eller blitt mobbet selv.. men jeg husker at jeg av å til var redd for å bli mobbet siden flere andre ble det!

skoleårene er harde!! [:'(] håper mine barn ALDRI blir mobbere eller blir mobbet!

Har verken mobbet eller blitt mobbet, men har kanskje bidratt til mobbing ved at jeg ikke grep inn da jeg så det i barne/ungdomsårene. Tror kanskje det var redsel som gjorde at ingen grep inn…..

Back
Topp